Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vietit ns. välivuotesi?

Vierailija
02.04.2016 |

Valmistun siis nyt keväällä ja hain yhteen itseäni kiinnostavaan koulutukseen, mutta tällähetkellä tuntuu, ettei minulla ole mahdollisuutta päästä vielä opiskelemaan - en ehdi oppia kaikkia tarvittavia asioita pääsykokeeseen mennessä. Välivuosi näyttää todennäköiseltä - miten te vietitte sen? opiskellen, töissä, ulkomailla? oliko välivuosi hyvä vai huono juttu? kerro vuodestasi :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla opiskelulla tarkoitan siis. iltalukioa, kursseja, preppausta yms.

Vierailija
2/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mihin olet hakemassa. Joihinkin paikkoihin pääsykoeaineisto julkaistaan vasta keväällä, jolloin ehtii syksyn ja talven tehdä töitä ja reissata. Jos taas olet hakemassa johonkin, missä pääsykokeen valintaperusteet on jo tiedossa niin kannattaa aloittaa lukeminen mahd. aikaisin vaikka osa-aikatyön ohessa. Iltalukio on hyvä, jos kokee lukiokurssien tiedot vähän hatariksi. Kannattaa tutustua myös avoimen yliopiston tarjontaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein siivoustyötä hotellissa ja joka aamu toivoin että bussi ajaisi kolarin ettei tarttis mennä töihin.

Vierailija
4/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiersin maailmaa (kirjaimellisesti) kolme vuotta :). Parasta aikaa elämässäni!

Vierailija
5/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta töissä, puoli vuotta kurssilla. 2 välivuotta tuli, ennen kuin pääsin. 

Vierailija
6/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä Suomessa ja ulkomailla. Aloin lukemaan pääsykokeisiin pari kk ennen. 

Vierailija
7/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein työharjoittelua TE-toimiston kautta melko riistopalkalla. Työpaikassa tai työssä ei juuri ollut vikaa, mutta siinä miten mua kohdeltiin kyseisessä työpaikassa, oli joskus melko tympeää. Elämäntilanne oli silloin muutenkin vaikea eli ei ollut mitenkään positiivista aikaa elämässä. Nyt opinnot ovat takana päin ja olen vakituisessa työssä, joka vastaa aiempia opintojani. Kyllä nyt passaa. :) Työttömyys aikana ei oikeastaan ollut muuta mukavaa, kuin ne ajat kun en ollut työharjoittelussa, niin sai nukkua pitkään. Kun käy töissä, niin välillä tuntuu, että joutuu tinkimään yöunista, kun olen huono nukahtamaan illalla ja mulla on tapana heräilläkin keskellä yötä. Muutoin ei valittamista.

Vierailija
8/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin välivuotta lukion jälkeisen kesän/syksyn. Tein töitä ja laitoin rahaa säästöön.