Pihein ihminen jonka tiedät?
Ajattelin tehdä semmosen kyselyn että minkälaisia nuukia tai pihejä ihmisiä olette tavanneet, mutta sitten keksin että mun tuntema tapaus on voittaja. Heppu ei raaskinut ostaa kondomeja vaan pummi kavereiltaan ja kun homma oli ns. hoidettu, niin pesi kumit ja rullasi uudestaan käytettäväksi. Ei sentään tarjonnut takaisin. Heppu siis ei ollut rahaton, vain tavattoman pihi. Tuota on tullut joskus muisteltua kun rahat ovat vähissä.
Kommentit (45)
Lantraan punaisen maidon vedellä.
En osta vaatteita lainkaan.
Joskus harvoin Fidasta.
Ostan kermaista juustoa jotta ei tarvii aina voita laittaa.
Kävelen välillä ettei tarvii ostaa matkalippua.
Ja sain hyvän luutun vanhasta huopuneesta neuleesta kun leikkasin paloja siitä.
Vierailija kirjoitti:
Pihiys ja köyhyys ovat mielestäni kaksi täysin eri asiaa. Köyhän täytyy olla ehkä pihi mutta jotkut tuntemani varakkaat ihmiset ovat pihejä esim. syövät vanhentunutta ja halpaa ruokaa.
Varakkaissa ihmisissä on erittäin paljon pihejä, luulen että jopa enemmän kuin vähemmän tienaavilla. Ainakin omien havaintojeni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse. Kirjekuorista leikkaan muistlaput. Roskiin menevistä vaatteista napit ym irti. Ylijäämä ruoka upotetaan jollain tavalla seuraavaan ruokaan ellei sitä kukaan muuten syö.
Hedelmä ja leipä pussit säästetään eväspusseiksi pieniksi roskapusseiksi ym.
Maitopurkit pestään ja säästetään pakastepurkeiksi marjoille.
Mitään käyttötavaraa vaatteita ym ei osteta normaaliöla hinnalla -30% on minimi. Esim lapsille on ens talven kuomat ostettu varastoon löyty -50% tarjouksesta kuka hullu ostaa normi hinnalla.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menotTuo nyt ei ole mitään piheyttä vaan järkevää rahan käyttöä. Tuo vähän särähti, että pistät vaatteet roskiin. Itse käytän sellaiset jotka eivät kelpaa muuhun kierrätykseen siivousrätteinä ja vasta sitten roskiin. Enkä pidä itseäni pihinä
Mä vien H&M:lle vanhat rikkinäiset vaatteet. Siivousrätteinä on niin paljon vanhoja pyyhkeitä jne. Saa alennusliput, joilla voi ostaa vaikka topsipuikkoja, jos ei muuta tarvitse. Itse ostan myös melkein kaikki vaatteet alesta. Joitain 5€ paitoja ostan hyvällä omallatunnolla uutena.
Tämä nyt ei tähän kuulu, mutta ostin H&M:n t-paidan, maksoi 5,95€ ilman alennusta. Kirpparilla joku myi sellaista käytettynä 4,5€. Tahroja ja pesunukkaa. Haluaisin käyttää enemmänkin kirppareita, mutta tuntuu ihmisillä olevan ahneutta liikaa. Pyydetään kulahtaneista ja reikäisistä vaatteista ylihintaa.
Tuo nyt ei ole mitään piheyttä vaan järkevää rahan käyttöä. Tuo vähän särähti, että pistät vaatteet roskiin. Itse käytän sellaiset jotka eivät kelpaa muuhun kierrätykseen siivousrätteinä ja vasta sitten roskiin. Enkä pidä itseäni pihinä