Siis mikä hiton perustulo?
Vääntäkää nyt tyhmälle työssäkäyvälle joka ei saa mistään mitään tukia. Mikä on tämä perustulo? Taasko jotain mitä sossupummit saa tekemättä päivääkään työtä ja minkä maksumieheksi minä työssäkäyvänä joudun?
Ymmärrän kyllä että asumistukea voi saada jos ei oma palkka riitä vuokraan tai että hetkellisesti voi saada toimeentulotukea silloin kun joutuu työttömäksi mutta en ymmärrä miten jotkut ihmiset voi olla vuositolkulla tukien saajina.
Kommentit (12)
Se sama mitä me pummit saamme vaihdettais automaattiseksi tueksi mitä ei tarviis erikseen hakea. Myös sinä työssäkäyvä saisit sitä, se vaan verotettais pois sinulta jos tienaat tarpeeksi paljon. Tässä etuna on että voisi karsia henkilökuntaa työkkäristä/sossusta ja työnvastaanottaminen on aina rahallisesti kannattavaa, eikä olisi kannustinloukkuja. Haittapuolia ei ole oikeastaan yhtään mitään, paitsi osa julkisista työntekijöistä jää työttömäksi ja heille maksat sitten perustuloa turvatyöpaikkapalkan sijaan.
Ihmisen, joka on aina tehnyt työnsä, on vaikea ymmärtää "ilmaista rahaa".
Duunarit duunaa ja luuserit luusaa.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä heille tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että sitä "ilmaista rahaa" saa ihan samalla tavalla kuin nyt. Perustulon kanssa saisi vaan erimuodossa ihan saman rahan kuin ennenkin, ehkä jopa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä heille tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että sitä "ilmaista rahaa" saa ihan samalla tavalla kuin nyt. Perustulon kanssa saisi vaan erimuodossa ihan saman rahan kuin ennenkin, ehkä jopa vähemmän.
Eikö itseasiassa aika monen tuilla elävän tulot tipu perustulon myötä. Taitavat vain opiskelijat jäädä voitolle. Ja ideahan onkin, että perustulon avulla voi tehdä osa-aikaista tai pätkätöitä. Myös provisiopalkattu työ alkaa olla kannattavaa.
Minäkään en koskaan ole keksinyt, miten ihmiset pystyvät lypsämään systeemistä yhtä paljon rahaa, kun toiset saavat palkkaa. Itse tein työttömänä 8,5h/päivässä ihan työtä. Tosin valtion kustantamalla 9€ päivä palkalla. Ja siis olin museossa tekemässä ihan töitä (en missään "pajalla"). Muut saivat kunnon palkkaa vaikka samaa työtä tehtiin. Kaikkien tukien kanssa sain käteen n. 600€/kk.
Koko ajatus jostain perustulosta on jo lähtökohtaisesti huono koska sen taso olisi kuitenkin niin pieni että oikein heikossa asemassa olevat eivät sillä vielä pärjäisi ja taas pieni,keski tai iso Palkkaiset ei sitä saisi kuitenkaan vaan rahoittaisivat sitä muille .
Kuulostaa aivopierulta
Vierailija kirjoitti:
Koko ajatus jostain perustulosta on jo lähtökohtaisesti huono koska sen taso olisi kuitenkin niin pieni että oikein heikossa asemassa olevat eivät sillä vielä pärjäisi ja taas pieni,keski tai iso Palkkaiset ei sitä saisi kuitenkaan vaan rahoittaisivat sitä muille .
Kuulostaa aivopierulta
On se silti vähemmän huono vaihtoehto nykyiselle tukiviidakolle ja kannustinloukkuansoituksille.
Aidosti huolissaan kirjoitti:
Miten kummassa sulla voi olla töitä,mutta et noin simppeliä asiaa ymmärrä, saatikka lue uutisia, tai osaa googlea käyttää? 😮
No ihan siksi kyselenkin koska mulla on se työ ja sillä makselen asumiseni ja elämiseni ilman minkäänlaisia tukia.
No valitatko sitten jos tajuat, että perustulo on raha jonka saisit SINÄKIN? KYLLÄ! Se olis sulle, mulle, naapurille ja ihan kaikille. Eli työssäkäyvienhän kannattais olla aikalailla, että jippii, nyt meikällekin tulee "ilmaista" rahaa.
Vierailija kirjoitti:
No valitatko sitten jos tajuat, että perustulo on raha jonka saisit SINÄKIN? KYLLÄ! Se olis sulle, mulle, naapurille ja ihan kaikille. Eli työssäkäyvienhän kannattais olla aikalailla, että jippii, nyt meikällekin tulee "ilmaista" rahaa.
Siis jos tosiasiassa kaikki saisivat sen niin se vain nostaisi yleistä hintatasoa, ja tulottomille pitäisi taas antaa enemmän.
Taas jos se tosiasiassa verotettaisiin kokonaan pois keski ja hyvätuloisilta, olisi tilanne sama kuin nyt (eli vain tulottomat ja pienituloiset saisi).
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas huomataan kuinka ei yhteiskunnan perusasiat ole selviä; kaikille ei voida antaa samaa rahaa koska silloin tapahtuu ainostaan inflaatio. Samasta syystä emme voi vain tulostaa lisää rahaa köyhille. Menkää lukion yhteiskuntaopin tunnille....
Työssäkäyvä on etuoikeutettu, kun nykyään ei työtä.riitä automaation takia läheskään kaikille. Siksi työssä käyvän palkka pitää jakaa kaikille. Järkevämpää tosin olisi työaikaa rajoittamalla.jakaa sitä.työtä kaikille. Eli 6 tunnin päivät. Onnekkaat työssä olijat jakaisivat siis työtä, ei vastikkeetonta rahaa.
Röyhkeimmät ovat vieneet työt itselleen ja jättäneet muut ilman (näin karrikoidusti ilmaisten)
Miten kummassa sulla voi olla töitä,mutta et noin simppeliä asiaa ymmärrä, saatikka lue uutisia, tai osaa googlea käyttää? 😮