muutto helsingin suunnalle
en tiedä tuliko tää nyt oikeaan paikkaan mutta, syksyllä siis muutan helsingin suunnalle ja tahtoisin tietää helsinki-vantaa-espoo alueelta kaikki kaupunginosat joihin ei lasten kanssa kannata muuttaa... opiskelemaan olen menossa ja olen yksinhuoltaja joten kovin kalliisiinkaan asuntoihin ei varat riitä, lapset ovat 3,5 ja 1,5
Kommentit (5)
Esim. Puistola, Tapulikaupunki ok? Mutta Jakomäki aika epäilyttävää vai onko vaan sellanen mielikuva?
kansainvälisiä (monikielisiä) päiväkoteja tai kouluja?
eli siis siltamäki,tapaninkylä töyrynummi ovat rauhallisia paikkoja.
Itse katsoisin asiaa hieman eri vinkkelistä, koska alue on todella iso = matkoihin kodin - työpaikat/opintojen - hoitopaikan välille voi kulua liikaa aikaa. Siis aloita siitä mitä et voi ehkä valita eli työpaikan tai opintopaikan sijainti, sitten selvität mistä ja miten sinne pääsisi kulkemaan tihein vuorovälein ja mielellään 30 min:ssa tai alle jos mahd.
Oletan että haluat käyttää julkisia liikennevälineitä:
Osa julkisesta liikenteestä voi olla aika hidasta ruuhka-aikana, jos reitti kulkee puolen kaupungin poikki ja vielä keskustan läpi. Toisaalta junalla tai metrolla pääsee nopeasti, autoa nopeammin, mutta metrolta eteenpäin voi liityntälinjan bussi ollakin sitten melkoinen etanavuoro. Esim. Vuosaaressa on näitä nurkkia, joista taitaisi päästä nopeammin Porvooseen kuin bussilla metroasemalle. Metroasema tai esim. M-juna kävelyetäisyydellä on siis melkoinen etu jos suuntana on Hgin keskusta. Huomioi, että kuntarajan ylitys maksaa, on halvempaa matkailla vain asuinkunnassa, siispä oppilaitoksen sijainnilla on tosiaan väliä myös rahallisesti. Vantaasta yleensä sanotaan että Länsi-Vantaalla on parempia palveluita lapsille. Martinlaakson pk:t ovat saaneet kehuja tuttavapiirissä.
Pohjois-Helsingissä on sitten paikkoja joista saa tahkota bussilla keskustaan pitkään. Espoossa onkin tosi mielenkiintoinen joukkoliikenneverkko, nimestään huolimatta Espoonkeskus ei siis ole keskellä liikenneyhteyksiä joka suuntaan ja kyseinen juna-asema ei ole tunnettu viihtyisyydestään.
Todellisuudessa lähes kaikki alueet ovat ihan ok, makuasioista näissä on lähinnä kysymys. Ongelmat rajoittuvat yleensä pariin kortteliin tai tiettyyn taloon. Harva haukkuu omia kotinurkkiaan, enkä tunne ketään joka sanoisi asuvansa kamalalla aluella. Tosin terveysasemien toiminnassa on käsittämättömät alueelliset erot, esim. Helsingissä muuten terve aikuinen ei pääse hammashoitoon alle 8 kk:n, Espoossa hoidetaan kovapalkkaisetkin, jos vaan ilkeävät mennä terkkarihammaslääkäriin valittamaan
KANNATTAA muuttaa.paljon päiväkoteja,leikkipuistoja ja aikalaisen rauhallistakin.
vantaalla päivähoitopalvelut ei kai niin hyvässä jamassa.
itähelsinkiin en ehkä itse muuttaisi.