Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyihmisten rahankäyttö

Vierailija
01.04.2016 |

Täällä palstalla on ihme porukkaa. Melkein kaikki valittavat kun perustulo pitäisi olla isompi, kaikki tuet pitäisi olla isompia, palkkaa pitäisi saada enemmän, työnantajat riistävät nälkäpalkalla jne jne. Sitten toisessa ketjussa ne sanovat että, paidan pitää maksaa vähintään 150 euroa että se on hyvä, riemuitaan jos alennysmyynneistä sai saman paidan 120 eurolla, laukusta voi maksaa helposti 400-500, kengistä maksetaan 300-500 euroa. Rintsikoista maksetaan 150-200 euroa. Ja näitä kaikkia shoppaillaan useita kappaleita kerrallaan ja/tai monta kertaa kuussa.

Ei ole ihme ettei ihmisillä ole rahaa kuun lopussa kun sen käytössä ei ole mitään päätä eikä häntää!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ruuatkin heitetään roskiin jos vaikka lapsi varastaa sulta yhden ranskanperunan.

Vierailija
2/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne nykyihmiset. Mitenkäs neandertalaisten tai homo erectusten rahankäyttö, oliko yhtään fiksumpaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kallein paita on maksanut ehkä 30-40 euroa, kalleimmat kengät 60 euroa, kallein laukku varmaan 20 euroa ja kalleimmat rintaliivit 30-40 euroa. Työssä pitää pukeutua tyylikkäästi, mutta kukaan ei tiedä mistä vaatteeni olen ostanut. Suurin osa on kirppareilta ja ulkomailta. Ostan vaatteita harvoin ja valitsen aina sellaisia ns ajattomia, joita voi käyttää kauan. Palkka on 5500 euroa kuussa. Ei ole rahaongelmia.

Vierailija
4/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kalliita vaatteita, autoja, huonekaluja jne. Mutta miksi - siksi että tienaan hyvin rahaa henkisesti raskaasta työstä. En minä toki luule, että jos joutuisin työttömäksi, niin perustulon pitäisi taata nykyinen elintasoni. Enkä kyllä tunne ketään joka luulee että työttömänä perustulolla pitäisi ostaa yli satasen paitoja, eksoottisia ruoka-aineita tai muuta luksusta. 

Ja siinähän taas ei ole mitään vikaa, miten rahansa itse tienaava valitsee rahansa käyttää. En minä ainakaan koe mitään halua tai tarvetta säästää, vaan nautin tässä päivässä täysillä siitä mitä kovalla työlläni tienaan.

Vierailija
5/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan varmasti ne tuilla elävät ostelevat 400-500 euroa maksavia laukkuja. Äly hoi. 

Vierailija
6/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaus ei asu meissä. 😲

Vierailija
7/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kerralla yhden kalliimman vaatteen tai esineen, ja käytän sitä vuosikausia. Mulla on vieläkin ainoana laukkuna ensimmäinen opiskelujen loputtua ostettu kalliimpi laukku, ja uutta tuskin tulen ostamaan vuosiin. Kaverit jaksoi sen hintaa kauhistella silloin kun ostin, mutta tähän päivään mennessä ovat varmasti kuluttaneet omiinsa enemmän (kun ostaa usein ja useita kappaleita halvempia - mikä toki on ihan ok jos niistä tykkää ja on varaa). Vaatteitakin on niin vähän, että ei niihin paljon mene rahaa, vaikka en halvimpia ostakaan. Kukin tyylillään, ja työssäkäyvänä en koe tarvetta elää mahdollisimman niukasti. Jos joutuisin elämään tukien varassa, suhteuttaisin menot tuloihin. En usko, että tuilla elävät ostelevat satojen eurojen vaatteita - eihän niihin jää rahaa.

Vierailija
8/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan kymppitonnin kuussa nettona, eikä voisi vähempää kiinnostaa jokin perustulon määrä. Käytössä on tälläkin hetkellä 8000 euroa maksanut käsilaukku, eikä sen ostaminen tuntunut oikeastaan missään, mutta en toisaalta siitä numeroakaan tee. En ymmärrä miksi ihmisillä ei ole täällä sosialistisuomessa minkäänlaista ymmärrystä siitä, että jollain saattaa mennä vähän paremmin.

Vierailija
9/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että samat ihmiset, jotka valittavat sossutukien pienuutta, ostavat 500 euron kenkiä? On niitäkin - ylivelkaantuneita kuplassa elelijöitä - mutta ei jokaiseen palstan keskusteluun osallistu samat ihmiset. Tienaan oikein hyvin, enkä ole ikinä huudellut täällä tukien olevan liian pieniä tai pomon orjuuttavan nälkäpalkalla, mutta luksuslaukuista voin ilakoida.

Ihan kuin ihmettelisi, miten toisessa keskustelussa hehkutetaan lapsiperheonnea, toisessa taas lapsettomuuden ihanuutta - ei ne hehkuttelijat ole samoja ihmisiä, vaikka samalla palstalla ollaankin.

Vierailija
10/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, silti ostan toisinaan hiukan kalliimpia vaatteita, tietty enimmäkseen tarjouksesta.  Yli varojeni en ole milloinkaan elänyt.

Vierailija
11/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että samat ihmiset, jotka valittavat sossutukien pienuutta, ostavat 500 euron kenkiä? On niitäkin - ylivelkaantuneita kuplassa elelijöitä - mutta ei jokaiseen palstan keskusteluun osallistu samat ihmiset. Tienaan oikein hyvin, enkä ole ikinä huudellut täällä tukien olevan liian pieniä tai pomon orjuuttavan nälkäpalkalla, mutta luksuslaukuista voin ilakoida.

Ihan kuin ihmettelisi, miten toisessa keskustelussa hehkutetaan lapsiperheonnea, toisessa taas lapsettomuuden ihanuutta - ei ne hehkuttelijat ole samoja ihmisiä, vaikka samalla palstalla ollaankin.

Juuri tätä olin tulossa sanomaan. Tuskin on samoja ihmisiä, jotka valittavat rahan vähyydestä ja ostelevat 500€ kenkiä,

Vierailija
12/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, koska ne on ne samat ihmiset jotka laukovat näitä kommentteja?

Tässähän juuri nähdään se tuloerojen kasvu. Itse elän 400-700 eurolla kuussa, riippuen siitä miten paljon töitä on tarjolla. Pyöräilen kaikki alle 40 km matkat, venytän senttiä ruokakaupassa ja ostan vaatteita vasta kun vanhat hajoavat - nekin kirpparilta. Minä olen se jonka mielestä tästä ei enää paljon kiristellä. 

Sitten minulla on kavereita jotka matkustelevat, ostelevat 150 euron paitoja ja sitten valittavat kun nykyään tukia maksetaan ihan liikaa. 

Vierailija
13/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kummastelen ennemminkin hyvätuloisia ihmisiä, jotka ostavat paskalaatuisia rääsyjä, vaikka juuri heillä olisi mahdollisuus tukea laadukkaiden tuotteiden suunnittelijoita ja valmistajia. Minun ei tulisi mieleenkään ostaa niitä -30 % liharasioita, koska tiedän muiden tarvitsevan niitä enemmän, enkä kehtaisi olla kantamatta rahojani suomalaisia vaatteita myyvään liikkeeseen, kun kerran ajatuksen tasolla pidän sitä todella hyvänä juttuna.

Vierailija
14/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä osta oikeastaan kuin ruokaa säännöllisesti ja kaikkea muuta, kuten vaatteita, tarvittaessa halvalla. Jos ei nyt ihan eineksillä mennä niin voi olla että kuussa menee semmoiset 500€ ruokaan, kun olenkin usein aika nälkäinen, syön paljon enkä napostele mitään ylimääräistä. Ei siinä oikeastaan paljoa muuta osteta kun ottaa huomioon kaikki muut pakolliset tai lähes pakolliset kustannukset. 

Vierailija
15/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukin elää just sillä lompakolla kun haluaa."  :D

Vierailija
16/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran noista hinnoista, mikäli tuotteessa maksaa hyvä laatu, niin tulee ajan kanssa halvemmaksi ostaa ne 100-200€ maksavat kengät.

Ne marketeissa myytävät 30-60€ maksavat syys- ja talvikengät ovat niin paskaa tekoa, että hyvä jos niillä edes kahtakaan syksyä/ talvea kävelee. Sen sijaan itselläni on vuonna 2008 ostetut kengät, joista maksoin alennuksessa 120€. Korkolaput pitää toisinaan uusia, mutta muuten ovat vieläkin hyvässä kunnossa.

Vierailija
17/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kyllä tule mieleen tavallisia ihmisiä jotka ostaisivat satojen eurojen vaatteita ja vieläpä monta kertaa kuussa. Enemmän ongelmana näyttää olevan se että ostetaan hirvee määrä halpisrytkyjä, tajuamatta että ne on kirjaimellisesti kertakäyttövaatteita, ja kohta pitääkin ostaa uusia.

Laadukkaat vaatteet on hyvä sijoitus vähävaraisemmallekin, sillä ne kyllä maksaa itsensä takaisin.

Vierailija
18/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla on ihme porukkaa. Melkein kaikki valittavat kun perustulo pitäisi olla isompi, kaikki tuet pitäisi olla isompia, palkkaa pitäisi saada enemmän, työnantajat riistävät nälkäpalkalla jne jne. Sitten toisessa ketjussa ne sanovat että, paidan pitää maksaa vähintään 150 euroa että se on hyvä, riemuitaan jos alennysmyynneistä sai saman paidan 120 eurolla, laukusta voi maksaa helposti 400-500, kengistä maksetaan 300-500 euroa. Rintsikoista maksetaan 150-200 euroa. Ja näitä kaikkia shoppaillaan useita kappaleita kerrallaan ja/tai monta kertaa kuussa.

Ei ole ihme ettei ihmisillä ole rahaa kuun lopussa kun sen käytössä ei ole mitään päätä eikä häntää!

Newsflash: ne eivät ole SAMOJA ihmisiä.

Joko ymmärrät?

Vierailija
19/19 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kallein paita on maksanut 20e. Laukku 20e. Kengät 50e ja rintsikat 25e. Viimeksi olen ostanut uusia vaatteita vuonna 2014. Saan säästöön joka kk monta kymppiä, vaikka olen opiskelija (jonka vanhemmat eivät voi avustaa rahallisesti, enkä ole tällä hetkellä töissä).

N18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi