Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä, lapselle nimeksi Vihtori Matinpoika?

Vierailija
20.02.2006 |

Matti on siis isä ja Vihtori löytyy vanhemmasta polvesta. Ja haluamme suvun nimiä ' kierrättää' edelleen... Vai olisko parempia nimiä toiseksi nimeksi??

Tyttömme on Aune Annikki.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihtori-nimessäkin on omat, ehkä vähän kantajaansa mitätöivät mielleyhtymänsä, joten kannattaako sitä lapselle ihan kutsumanimeksi laittaa. Joskohan lapselle löytyisi jokin ihan oma nimi etunimeksi, ja siihen sitten toiseksi ja kolmanneksi nimeksi liittäisitte nimet Matti Vihtori.

Vierailija:

Matti on siis isä ja Vihtori löytyy vanhemmasta polvesta. Ja haluamme suvun nimiä ' kierrättää' edelleen... Vai olisko parempia nimiä toiseksi nimeksi??

Tyttömme on Aune Annikki.

Vierailija
2/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei sitten Vihtoria!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka haluaa antaa lapsellen nimen joka tarkoittaa tyhmää tallukka yms

Itse en antaisi Jormaa(=kyrpä) Yrjöä (=oksennus)

Vierailija
4/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän noista vanhemman tyylisistä nimistä muutenkin ja erityisesti tuosta teidän miettimästänne yhdistelmästä. Persoonallinen ja vahva!

Vierailija
5/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en henk.koht oikein pidä noista Matinpoika ja Pekanpoika-tyylisistä nimistä..Jotenkin tulee mieleen et voi lapsiparka, mut toisaalta onhan niitä enemmän ku sillon ku mulle on nimi annettu..Ja omapahan on lapsesi..

Vierailija
6/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyttö ei sitten ole Aune Matintytär?

Vihtori menettelee, mutta nuo -poika ja -tytär nimet on nykyaikana ihan hölmöjä, kun sukunimet on käytössä.

Vierailija
7/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta Vihtori on vanhan miehen nimi, toisella nimellä ei niin ole väliä, mutta kannattaisiko antaa 3 nimeä. Normaalistihan sitä toista nimeä voidaan käyttää kutsumanimenä, mutta tuota Matinpoikaa ei oikein voi.

Miten olis Vihtori Eelis Matinpoika

Vierailija
8/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihtori on minun makuuni niitä vanhoja nimiä, jotka voisi antaa jäädäkin historiaan. Kuin myös Aune. Sori vaan.

En myöskään pidä patronyymeistä - sukunimi riittää perinnöksi.

Vierailija
9/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on mielestäni hieno nimi.

Niinkuin nuo muutkin -poika ja -tytär nimet.

Vierailija
10/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Vesa Vierikko antoi sen ties kuinka monennesta avioliitosta syntyneelle ties kuinka monennelle lapselleen.

Vihtori ja Aune sopii kyllä hienosti yhteen. Itse en tykkää Vihtorista, tarkoittaa tosiaan kansankielessä nössöä, tahdotonta tohvelisankaria. Mutta kastetaanhan sitä jormia ja pirjojakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä