Miksi joillain miehillä on pitkä pikkurillin kynsi?
Oon monta kertaa nähnyt kun joillain, erityisesti aasialaisilla miehillä on todella pitkä pikkurillin kynsi.
Onko tämä joku kulttuuri-juttu vai liittyykö johonkin uskontoon? Yleensä muut kynnet ovat ihan normaalin pituisia.
Valaiskaa minua kiitos :)
Kommentit (26)
En osaa vastata mutta jos ap ei pahastu niin kysyn tässä samassa ketjussa erästä asiaa. Miksi niin monella (yleensä nuorella) oli jossain vaiheessa tai on yhä toinen kulmakarva sellainen katkonainen? Siis ihan tekemällä tehty sellaiseksi. Mikä idea?
Ap vastaa, se on ollut(?) sellainen trendi juttu jossa tarkoituksella tehdä trimmaamalla "viivat" kulmakarvoihin tai sitten on ollut kulmakoru josta on jäänyt arpi :)
Helpompi kaivella räkäklimppejä nenästä. :-/
Kokkeli vois olla ihan hyvä teoria. Siihen otetaan kyytiin kokkelia ja imastaan klyyvariin.
Kyseisellä tavalla on pitkä historia, se juontuu ajasta jolloin aateliset kasvattivat pitkät kynnet sen osoituksena että heidän ei tarvinnut tehdä töitä.
Pitkä kynsi viestittää, ettei omistajansa tee fyysistä työtä, vaan on vähän parempaa luokkaa ja viettää päivänsä joko palatsissaan - tai toimistorottana. Kun asuin Vietnamissa, mun autokuskilla oli pitkä kynsi. Ei autonkuljettajan homma tietty mitään hohdokasta ole, mutta miehen mielestä se on sen verran hohdokkaampaa kuin raksalla olo, että hän piti pitkää kynttä.
Vähän sama kuin joskus oli muotia olla valkoinen = ei joudu tekemään peltotöitä tms. rahvaan joukossa.
Mielestäni liittyy johonkin kielisoittimen soittamiseen?
Olin kerran KELAn toimistolla odottamassa vuoroani, kun viereeni istuutui lähi-idästä kotoisin oleva mies, joka kysyi minulta englanniksi, tiedänkö kuningas Salomon Raamatusta. Vastasin tietäväni. Sen jälkeen mies alkoi selittää minulle jotain Salomon viisaudesta. Katseeni harhaili, koska en ujouttani tohtinut katsoa miestä silmiin. Silloin huomasin hänen toisen pikkurillin kyntensä, joka oli pitkä ja arvioni mukaan teräväksi viilattu.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni liittyy johonkin kielisoittimen soittamiseen?
Mulla on muusikkokavereita, esim. Kitaristeja ja heillä on kaikki kynnet pitkiä siinä näppäilykädessä.
Minusta on kyllä inhottavaa miehellä pitkät kynnet kun yleensä ne aluset on likaiset :(.
Oli mielenkiintoinen info tuo aasialaisten miesten pitkä kynsi. Selvisi sekin mysteeri.
Sori virheet. Puhelimella kirjoitan, ei jaksa korjata.
En tiedä mutta minulla on pitkä ja paksu peukalonkynsi jolla on kätevää avata appelsiineja.
Pitkä kynsi on perinteisesti merkki rikollisesta elämäntavasta: fyysistä, rehellistä työtä ei tehdä. Tästä termi pitkäkyntinen.
Vierailija kirjoitti:
En osaa vastata mutta jos ap ei pahastu niin kysyn tässä samassa ketjussa erästä asiaa. Miksi niin monella (yleensä nuorella) oli jossain vaiheessa tai on yhä toinen kulmakarva sellainen katkonainen? Siis ihan tekemällä tehty sellaiseksi. Mikä idea?
Voisinkohan minäkin esittää tässä erään pitkään mieltäni askarruttaneen kysymyksen? Eli minua ihmetyttää se kun toisinaan joillain naisilla näkee suuren korviksen, mutta vain toisessa korvassa. Toinen korvanlehti on tyhjä. Onko sen pari hukkunut vai onko tämä jokin muoti-ilmiö?
Armeijassa sai seurustelevat miehet kasvattaa pikkusormen kynnen pitkäksi. Sillä saa loman alussa ratkottua sukkahousut jos tulee kiire.
Aikoinaan tuo ainakin viittasi siihen, että mies on homoseksuaali. Oli siis sellaista homojen välistä salaista viestintää, että tunnistivat toisensa.