Mitäkähän tekis noiden vaatteiden kanssa
Sain kahdedta eri sukulaisperheestä käytettyjä vaatteita ja olen oikeesti kiitollinen paljon hyvää tavaraa, mutta vaatteita on neljä täyttä isoa ikean kassillista. Koot 134-164 ja meidän poika käytttää tällähetkellä kokoa 128.
Nuo pienimmät toki menee kaappiin odottamaan samoin kaikki kalliimmat ulkovaatteet,mutta säästänkö noita kaikkia t-paitoja ym... vuosikausia jo valmiiksi täyssissä komeroissa vai valitsenko vain parhaat /ajattomimmat ja vien muut kirpparille.
Miten te tekisitte
Kommentit (10)
Mä hankkisin ihan oman elämän, niin ei tarttis tulla mulle kantaan vanhaa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä hankkisin ihan oman elämän, niin ei tarttis tulla mulle kantaan vanhaa paskaa.
Hä?
Jos on tarvetta ja vaatteet hyväkuntoisia, pesisin, silityäisin ja säilöisin kook ja vuodrnajan mukaan. Kun lapsi kasvaa (kasvypyrähdysten takia joskus nopeastikin ja usein), olisi heti kaapissa jotain ainakin alkuun. Huonokuntoiset laittaisin pois.
Säästät sellaiset, joista tiedät jo nyt että tulette tarvitsemaan. Jos taas poikasi ei käyttäisi vaatetta nyt vaikka se olisikin oikean kokoinen, myy pois. Lapsi kuitenkin kasvaa niin nopeasti että voi olla mukava hakea vuoden tai parin päästä kassillinen uusia vaikka varastosta odottamasta. Mutta turhaan ei kannata kaikkia kaapin perällä säilyttää, pelkästä kohteliaisuudesta.
En kehtaisi myydä lahjaksi saamiani vaatteita!
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tarkoitin kirpparilla. Konttia tai pelastusarmeijaa. En raski ehyitä vaatteita roskiinkaan laittaa.
Taidetaan käydä pojan kanssa viikonloppuna yhdessä läpi ja lajitella kokojen mukaan. Just sitä pelkään etten parin vuoden päästä muista mitä on jemmassa mutta tuossa oli pari hyvää vinkkiä. Kiitos
Ap
Minä säästäisin vaatteet, jos olisivat hyväkuntoisia. Isommille 134cm -> on todella vähän myynnissä käytettyä vaatetta ja uutena esimerkiksi housut maksavat useamman kympin ja saattavat olla viikossa rikki. Joten onhan tuo iso säästö, jos saa tuollaisen vaateröykkiön ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tarkoitin kirpparilla. Konttia tai pelastusarmeijaa. En raski ehyitä vaatteita roskiinkaan laittaa.
Taidetaan käydä pojan kanssa viikonloppuna yhdessä läpi ja lajitella kokojen mukaan. Just sitä pelkään etten parin vuoden päästä muista mitä on jemmassa mutta tuossa oli pari hyvää vinkkiä. Kiitos
Ap
Tietysti myyt ne. Ei ne vaatteet ilmaisia alunperinkään ole olleet, ja jos hyväkuntoisia, niin myyntiin vaan. Esim. torille tai huutikseen pakettina lajiteltuna koottain. Samaan pakettiin kannattaa laittaa vain kahta vierekkäistä kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTietysti myyt ne. Ei ne vaatteet ilmaisia alunperinkään ole olleet, ja jos hyväkuntoisia, niin myyntiin vaan. Esim. torille tai huutikseen pakettina lajiteltuna koottain. Samaan pakettiin kannattaa laittaa vain kahta vierekkäistä kokoa.
Yhteen pakettiin yhtä kokoa... monesti jäänyt paketti huutamatta kun puolet on valmiiksi liian pieniä tai kengät väärää kokoa verrattuna vaatteisiin.
No en kyllä viitsisi tollaisia määriä turhaan säilytellä kaapeissa