Treffien maksamisketjusta tuli mieleen tapahtuma parin vuoden takaa..
Vein kauniin naisen ensitreffeillä syömään. Maksamisista ei ollut sovittu etukäteen. Tilasimme ruoat sekä juomat. Näiden tullessa daami tilasi vielä pullon viiniä, 85 euroa. Maksaessa ilmoitin, että neiti maksaa viinin, minä muut. Ei tavattu uudelleen.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi deittailen vain Eliittikumppanien kautta niin ei tuu vastaan tollasia tyhjätaskuja. Huhhuh. Miehen kuuluu maksaa treffeillä.
Minä olen myös old skoolia ja täysin samaa mieltä siitä, että mies maksaa. 85 euron viini voi kirpaista, mutta jos ei ole varaa sitä ravintolassa maksaa, niin sitten on treffipaikaksi valittu ihan väärä paikka.
M48
Kuulostat laatumieheltä! Mukava kuulla että vielä on edes joitain joille nämä kauniit perinteet ovat vielä voimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman tökerö mies. Hyvällä halulla litkii yli puolet järkyttävän kalliista viinistä jonka sitten maksattaa naisella. Takuulla ruoka maksoi vähemmän. Varmaan aloittaja on näitä miesasiamiehiä, joille tasa-arvo = nainen elättää miehen.
No enpä juonutkaan. Maistoin kun daami sitä pyysi.
Jos olisit oikeasti ollut joskus naisten kanssa tekemisissä, tietäisit että 50-kiloinen nainen ei mitenkään kykene juomaan edes puolta viinipullollista tulematta erittäin huonovointiseksi. Ja kun kuvailit naista kauniiksi, se tarkoittaa että hän oli hoikka. Eli n. 50 kiloa. Tee vähän taustatutkimusta ennen seuraavaa provoa.
Aijaa eikö? Hyvin onnistuu ainakin minulta ja parilta ystävältänikin, ollaan kaikki 50 -> kiloisia. Niin ja kauneus on katsojan silmissä, eli aloittaja voi pitää tuhdimpiakin leidejä kauniina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi deittailen vain Eliittikumppanien kautta niin ei tuu vastaan tollasia tyhjätaskuja. Huhhuh. Miehen kuuluu maksaa treffeillä.
Minä olen myös old skoolia ja täysin samaa mieltä siitä, että mies maksaa. 85 euron viini voi kirpaista, mutta jos ei ole varaa sitä ravintolassa maksaa, niin sitten on treffipaikaksi valittu ihan väärä paikka.
M48
Mutta minä en kehtaisi tilata miehen laskuun mitään. Mies maksaa ja hoitaa tilauksen. Mies kysyy minulta mitä haluan syödä ja kenties haluanko viiniä ja sitten tilaa sen lasillisen. En menisi itse tilaamaan mitään välistä. Ainakin sanoisin, että tilaan viinin ja maksan sen.
Helpompi kun mennään kaikki vaan luontoon kävelylle niin ei tartte miettiä maksamia. Ja saa rauhassa tutustua ilman hälinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman tökerö mies. Hyvällä halulla litkii yli puolet järkyttävän kalliista viinistä jonka sitten maksattaa naisella. Takuulla ruoka maksoi vähemmän. Varmaan aloittaja on näitä miesasiamiehiä, joille tasa-arvo = nainen elättää miehen.
Jos olisit oikeasti ollut joskus naisten kanssa tekemisissä, tietäisit että 50-kiloinen nainen ei mitenkään kykene juomaan edes puolta viinipullollista tulematta erittäin huonovointiseksi. Ja kun kuvailit naista kauniiksi, se tarkoittaa että hän oli hoikka. Eli n. 50 kiloa. Tee vähän taustatutkimusta ennen seuraavaa provoa.
Aijaa eikö? Hyvin onnistuu ainakin minulta ja parilta ystävältänikin, ollaan kaikki 50 -> kiloisia. Niin ja kauneus on katsojan silmissä, eli aloittaja voi pitää tuhdimpiakin leidejä kauniina.
Juotte sitten yleensä melko reippaasti. Itse en tunne ketään joka tuohon pystyy enkä pysty itsekään. Ja aloittaja väitti naisen tilanneen koko pullon itselleen, kun aloittaja vain maistoi. Ihanko oikeasti kiskotte yksin lähes pullon viiniä illan aikana tulematta tosi humalaan? Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juotte sitten yleensä melko reippaasti. Itse en tunne ketään joka tuohon pystyy enkä pysty itsekään. Ja aloittaja väitti naisen tilanneen koko pullon itselleen, kun aloittaja vain maistoi. Ihanko oikeasti kiskotte yksin lähes pullon viiniä illan aikana tulematta tosi humalaan? Huh.
Ihmiset reagoivat eri tavalla alkoholiin.
Juon itse n. joka toinen kuukausi, ystäväni ehkä n. kerran kuussa ja kerran joimme aloitteluksi ennen viihteelle lähtöä kumpikin valkoviinipullot. Alla oli toki ravintolassa nautittu ateria ja viinien juomisessa kesti se n. 3-4 h, mutta olemme nuoria ja hoikkia (63, ystäväni ehkä korkeintaan 55 kg) ja olimme hiprakassa tuolloin - emme todella humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Onko minussa jokin vialla nykykäsityksen mukaan, kun minusta on ok että naista hemmotellaan, ja mielestäni se että nainen tarjoaa miehille juomia on liian miehekästä. Ei naisen tarvitse miestä perikatoon syöstä eikä olla epäkohtelias, mutta tämä puoliksi maksaminen jo ekoilla treffeillä on mielestäni jo liian tasa-arvoista... aloituksen naiselta tietty tökeröä käytöstä tilata kallis viini ja yrittää laittaa miehen piikkiin. Mutta se, että mies eka treffeillä maksaa ruuat ja juomat on mielestäni ihan kohtuullinen odotus.
Heti kun naisilta siirretään tuloja sen verran, että se kattaa nämä maksamiset.
Vierailija kirjoitti:
Onko minussa jokin vialla nykykäsityksen mukaan, kun minusta on ok että naista hemmotellaan, ja mielestäni se että nainen tarjoaa miehille juomia on liian miehekästä. Ei naisen tarvitse miestä perikatoon syöstä eikä olla epäkohtelias, mutta tämä puoliksi maksaminen jo ekoilla treffeillä on mielestäni jo liian tasa-arvoista... aloituksen naiselta tietty tökeröä käytöstä tilata kallis viini ja yrittää laittaa miehen piikkiin. Mutta se, että mies eka treffeillä maksaa ruuat ja juomat on mielestäni ihan kohtuullinen odotus.
"liian tasa-arvoista" :D
Siis sellaista joka ei hyödytäkään naisten erityisesti?
Kävin ensimmäisillä "oikeilla" treffeillä näin kypsässä 27-vuoden iässä, ja mies maksoi. Tuntuihan se kivalta.
Hänellä on kyllä tapana maksaa kaikki juomat ja ruuat, jopa yhteiset ruokaostokset, vaikkei olisi tarvis. Nykyään se jo hieman ärsyttää. Olen vienyt hänet pari kertaa syömään ihan vain siksi, että minäkin saisin joskus maksaa saatana.
Aiemmin tapailin miestä, jonka kanssa laskettiin hiluja, että varmasti oltaisiin tasoissa, jos jompikumpi jossain jotain tarjosi. Minä tarjoilija, mies lääkäri.
Näistä kahdesta valitsin tuon "tuhlarin". Olenko nyt naisasiamies ja lompakkoloinen?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ap lapselliselta. Kunnon mies olisi hoitanut tilanteen tyylikkään viileästi ja maksanut viinin. Jättänyt sitten jatkossa tapaamatta moista "tuhlaajaa", jos laatuviini noin kirpaisee. Naiselle jäi vissiin aika paska maku susta.
Kunnon mies maksaa tuntemattomien ostoksia?
Ei ainakaan minulla ole itseni kunnollisuus tuollaisesta kiinni, tilaaja maksakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkääs herran enekelit muualle kruunuanne kiillottamaan.
Johan 14v teinit vetää sen 6 sidukkaa joka vastaa viinipulloa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos nainen ei olisi maksanut? Kumpi olisi saanut syytteen ravintolapetoksesta?
Nainen. Tilaaja maksaa, jollei muuta maksajaa ilmoittaudu.
Mun mies maksoi ensitreffeillä ruoat ja juomat, jotka yhteensä teki 289 euroa.
Oi, missä te miehet olette jotka viette naisenne syömään teidän rahoillanne? Minulle ei ole koskaan sattunut kohdalle semmoista, ilmeisen huono maku miesten suhteen... Nykyinenkin käyttää mielummin rahat itseensä ja omiin hurvitteluhinsa, vaikka olen aika ajoin sanonut että minusta olisi mukava saada joskus kukkapuska, joka siis marketissa maksaa sen huimat 4,99€. Vaan ei näy kukkia pöydässä ja ravintolassa ollaan käyty viimeksi joulukuussa 2014 jolloin luonnollisesti minä maksoin koko huvin.
M48