Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäristä tulee jatkuvasti 4-10h/vk työtarjouksia!

Vierailija
31.03.2016 |

Onko noihin oikeasti pakko hakea? Jatkuvasti tulee noita 4-10h tarjouksia, ja kun kokopäivätyötä etsii niin noi on lähinnä haitaksi. Ja kun ei kehtaa omalla nimellä laittaa mitään puoliksi sutaistua hakemusta!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sen 300 e/kk saa edelleen tienata ilman et vaikuttaa työttömyyskorvauksiin.

Sovitellulla päivärahalla olen kyllä plussalle aina jäänyt...

Maaliskuun loppuun asti tuo summa on 500 euroa. Kannattaa siis tehdä niitä vähäisiäkin tunteja.

Vierailija
22/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tuollaiseen 4 h/vko tarjouksen paikkaan. Olin kolmatta vuoroani paikalla, kun tulivat kysymään haluanko täydet tunnit ja normaaliin vuoroon alkuperäisen ilta-apulaispaikan sijasta. Sittemmin kylläkin olen vaihtanut jo toisen työnantajan palvelukseen ja oman alani töihin, mutta ihan hyvät fiilikset jäi.

Että suosittelen kokeilemaan, joskus voi käydä tuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä Kaakkois-Suomen te-toimisto?

Lappeenranta kenties?!

Vierailija
24/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voithan ja kannattaakin sitä hakea, ettei karenssi pauku, ja jos kävisi niinkin hullusti että valittaisiin, voit kieltäytyä vetoamalla siihen, että osa-aikatyö ja soviteltu päiväraha on vähemmän kuin tuet. Pistät te-toimistolle lakipykälät asiasta, niin antavat olla.

Kannattaa googlettaa perusteet työstä kieltäytymiseen, löytyy työkkärin ja finlexin sivuilta lisää tietoa.

Olen hakenut tässä 4kk työttömyyden aikana kaikkeen mitä työkkäri käskenyt hakea ja hakemuksiin pistän palkkatoiveen kohtuulliseksi, mutta yläkanttiin enkä ole tullut valituksi. Oman alan kokoaikatyöt odottaa keväällä, mutta vähän väliä tulee noita osa-aikatyön pakkohakuja. En todellakaan mene paska palkalla parin tunnin osa-aika työhön, kun oman alan vakityö odottaa keväällä.

Vierailija
25/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota työnhakuprofiilistasi ruksi pois osa-aikatyön kohdalta.

Vierailija
26/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos tekee sen 10h/vko niin saako soviteltua päivärahaa niiltä päiviltä jolloin ei ole töissä?

Siinä ei merkkaa niinkään työtunnit, vaan ne ansiot. Tai työtunnit merkkaa sikäli, että jos ne on 80% kokopäiväisestä, niin sitten ei voi soviteltua päivärahaa saada vaikka palkka olisi kuinka pieni.

Itse kun olin jossain kohtaa pätkän 15h/viikko töissä, niin sain siitä työstä 820€ ja soviteltua päivärahaa 1000€ siihen päälle. Minusta tuo oli ihan paras diili! Tuosta työstä olisi täysiaikaisenakin saanut palkkaa vain jotain 2100€. Ja se työ, mistä ansiosidonnainen oli kertynyt, oli sitä samaa työtä, mistä maksettiin 2100€/kk.

Siis miten toi soviteltu toimii? Jos saan nyt kassasta 926e netto ja otan vastaan osa-aikatyön josta saan palkkaa kuukautta kohti vaikkapa netto 300e, niin eikö se olekaan niin, että saan 1226e nettona...?

Vierailija
27/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pitäisi ehdottomasti infota lisää työnhakijoille!

Itse olen yrittäjänä ja monesti hakenut töitä juuri iltavuoroon, viikotunteja on aluksi tarjota 8h

Ja kolme olenki jo vakinaistanut sitten kokoaikaisiksi.

Kukaan hakijoista ei ole tiennyt/osannut ottaa selvöä että saavat soviteltua päivärahaa tähön päälle.

Vierailija
28/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystuen edellytyksenä on hakea kokoaikaista työtä, niin millä oikeudella työkkäri tyrkyttää osa-aikaista?

Vierailija
29/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voithan ja kannattaakin sitä hakea, ettei karenssi pauku, ja jos kävisi niinkin hullusti että valittaisiin, voit kieltäytyä vetoamalla siihen, että osa-aikatyö ja soviteltu päiväraha on vähemmän kuin tuet. Pistät te-toimistolle lakipykälät asiasta, niin antavat olla.

Kannattaa googlettaa perusteet työstä kieltäytymiseen, löytyy työkkärin ja finlexin sivuilta lisää tietoa.

Olen hakenut tässä 4kk työttömyyden aikana kaikkeen mitä työkkäri käskenyt hakea ja hakemuksiin pistän palkkatoiveen kohtuulliseksi, mutta yläkanttiin enkä ole tullut valituksi. Oman alan kokoaikatyöt odottaa keväällä, mutta vähän väliä tulee noita osa-aikatyön pakkohakuja. En todellakaan mene paska palkalla parin tunnin osa-aika työhön, kun oman alan vakityö odottaa keväällä.

Kieltäytyminen ei ole noin yksinkertaista ollenkaan, ei kannata jakaa väärää tietoa asioista, joista ei tiedä. Hakea kannattaa aina, se on paljon helpompaa kuin selvitellä jälkikäteen miksi ei hakenut, ja joutua lopulta karenssiin.

Vierailija
30/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap sulla ole siellä omissa tiedoissa että haet myös osarityötä? Se kannattaa ainakin ensimmäisenä poistaa ja merkitä että hakee vain kokoaikaista hommaa.

Vierailija
31/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun teet miljoonaa osa-päivätyötä, niin jää kertymättä esim. sellainen kiva etu kuin palkalliset lomapäivät.

Vierailija
32/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos tekee sen 10h/vko niin saako soviteltua päivärahaa niiltä päiviltä jolloin ei ole töissä?

Siinä ei merkkaa niinkään työtunnit, vaan ne ansiot. Tai työtunnit merkkaa sikäli, että jos ne on 80% kokopäiväisestä, niin sitten ei voi soviteltua päivärahaa saada vaikka palkka olisi kuinka pieni.

Itse kun olin jossain kohtaa pätkän 15h/viikko töissä, niin sain siitä työstä 820€ ja soviteltua päivärahaa 1000€ siihen päälle. Minusta tuo oli ihan paras diili! Tuosta työstä olisi täysiaikaisenakin saanut palkkaa vain jotain 2100€. Ja se työ, mistä ansiosidonnainen oli kertynyt, oli sitä samaa työtä, mistä maksettiin 2100€/kk.

Siis miten toi soviteltu toimii? Jos saan nyt kassasta 926e netto ja otan vastaan osa-aikatyön josta saan palkkaa kuukautta kohti vaikkapa netto 300e, niin eikö se olekaan niin, että saan 1226e nettona...?

Kolmesataa euroa bruttona (maaliskuun loppuun saakka 500e) saa tienata ilman, että ansiosidonnaisen määrää vähennetään. Osa-aikatyön tuntimäärä saa olla korkeintaan 80 % kokoaikaisesta eikä osa-aikaisuus saa olla omasta aloitteestasi. Kassan laskurilla voit kokeilla, kuinka erisuuruinen osa-aikatyön palkka vaikuttaisi päivärahaasi.

Vierailija
33/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä törmäsin joskus ilmoitukseen jossa haettiin prismaan paistopisteeseen työntekijää, tunteja joku 5 viikossa ja piti olla leipuri tms. :D Ei kai tämmöisiin ketään sentään velvoiteta, luulisi ainakin.

Vierailija
34/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjottiin samoilla tunneilla sitä 9e/pvä hommaa, ei siinä muuten, mutta bussiliput maksaa 10e/pvä ja bussikortti on vielä kalliimpi. Meninkö tai hainko? No en, otin 2kk karenssin ja elelin sen aikaa täydellä toimeentulotuella eli se ei loppupeleissä vaikuttanut mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän