Hedelmällisyysongelmien kanssa painivat vauvakuumeiset naiset on hirveitä muita kohtaan
Inhottaa ihan, kun yrittää olla innoissaan vauvan yrityksestä nettifoorumeilla, niin heti saa paskaa niskaan lapsettomuusongelmaisilta naisilta, joilla ei vaan natsaa vuosien yrittämisestä huolimatta. Tosi kurjaahan se on, jos ei onnistu millään, mutta ehkä kaikkien lisääntymiselimet ei toimi ihan optimaalisesti, eikä siihen ainakaan auta katkeroituminen ja niille irvaileminen, joilla ei vielä ko. ongelmia ole ilmennyt.
Olen avautunut.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Nettifoorumeilla ainakin huomaa sen, että nämä vuosia yrittäneet kuvittelevat olevansa jotenkin soveltuvampia äideiksi kuin ne, jotka juuri ovat jättäneet ehkäisyn pois. Ihan niin kuin se olisi heiltä pois, jos jollakulla onnistuukin vaikka heti ensimmäisestä kierrosta.
Kyllä elämän isot kriisit kasvattaa ja muokkaa arvomaailmaa. Luulen että jos olisin raskautunut heti olisin saattanut laittaa lapsen peräjälkeen 10kk ikäisinä tarhaan ja jatkanut uraani. Nyt kun aikaa kului lapsia odotellessa olin jo todella valmis ja vietenkin sitten kahden lapsen kanssa viisi vuotta kotona joka hetkestä nauttien.
Vierailija kirjoitti:
it is human nature.." Ei kelpaa selitykseksi sille, että on paskamainen toista kohtaan.
Ihminen on kuitenkin sivistynyt eläin. Tai ainakin kuuluisi olla.
Sivistynyt eläin ei kiroile. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettifoorumeilla ainakin huomaa sen, että nämä vuosia yrittäneet kuvittelevat olevansa jotenkin soveltuvampia äideiksi kuin ne, jotka juuri ovat jättäneet ehkäisyn pois. Ihan niin kuin se olisi heiltä pois, jos jollakulla onnistuukin vaikka heti ensimmäisestä kierrosta.
Kyllä elämän isot kriisit kasvattaa ja muokkaa arvomaailmaa. Luulen että jos olisin raskautunut heti olisin saattanut laittaa lapsen peräjälkeen 10kk ikäisinä tarhaan ja jatkanut uraani. Nyt kun aikaa kului lapsia odotellessa olin jo todella valmis ja vietenkin sitten kahden lapsen kanssa viisi vuotta kotona joka hetkestä nauttien.
Niin tai sitten sinä vaan ehdit luoda urasi ennen lasten tuloa ja töihin paluu ei ollut enää niin tärkeää siinä vaiheessa kun lapsi tuli. Saattoipa olla jo sievoinen summa rahaakin säästössä ja rutkasti työkokemusta. Helppoahan se on jäädä kotiin hoivailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai sitten sinä vaan ehdit luoda urasi ennen lasten tuloa ja töihin paluu ei ollut enää niin tärkeää siinä vaiheessa kun lapsi tuli. Saattoipa olla jo sievoinen summa rahaakin säästössä ja rutkasti työkokemusta. Helppoahan se on jäädä kotiin hoivailemaan.
Tai sitten tämä hedelmättömyydestä kärsinyt äiti ei välitä että joutuu venyttämään penniä ja ostamaan vain tarpeellisen ja senkin käytettynä, kunhan vain saa olla kotona lasten kanssa tarpeeksi pitkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla ei ollut ihan näin, jätin muutamia hyviä juttuja väliin kotiäitiyden takia ja urakehitys muutti sitten täysin suuntaa palatessani töihin mutta en kadu koska pärjään ja tykkään nykyduunistakin. Ei kaikilta aloilta voi tosta vaan olla pois viittä vuotta ja palata entistä ehompana! Se on totta että vanhempana taloudellinen tilanne on tietysti vakaampi kuin alle 30-v.
Silti väitän että lapsen saannin hankaluus kasvatti minua ihmisenä ja olen kiitollinen lapsistani ja se oli osasyy hoitaa heitä pitkään kotona. En kyllä myönnä että olisin koskaan ollut ilkeä kellekkään helposti raskautuneelle, ehkä välinpitämätön oli joskus pakko olla. Nyt olen taas raskaana ja aion kyllä edelleen jäädä kotiäidiksi yli äitiysloman.
it is human nature.." Ei kelpaa selitykseksi sille, että on paskamainen toista kohtaan.
Ihminen on kuitenkin sivistynyt eläin. Tai ainakin kuuluisi olla.