Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli viimeinen niitti joka sai sinut aloittamaan painonpudotuksen?

Vierailija
31.03.2016 |

Kaksi kertaa onnistunut eikä mitään syytä miksei onnistuisi kolmaskin kerta.

t.
42v/164cm/100kg

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun sairastuin diabetekseen ja verenpainetautiin viime keväänä 30 vuotiaana. Lääkäri lätkäisi heti kovan lääkityksen molempiin, arvot olivat niin päin seiniä. Myöskin kolmen vuoden lapsettomuus esikoisen jälkeen antoi motivaatiota. Sain kahdessa kuukaudessa -10kg painoasta pois ja tulin heti ensimmäisestä kierrosta raskaaksi, kun kuukautiset jälleen tulivat vuosien tauon jälkeen. Nyt synnytyksestä 5 viikkoa, laihdutusurakka jatkuu jälleen (painan nyt jo vähemmän kuin ennen raskautta). Kaikki arvoni ovat myös normalisoituneet eli ovat terveen arvot. Diabeteshoitaja uumoili, että pääsen lääkkeistä eroon vuoden sisällä, jos sama meno jatkuu. Hyvä minä! Sairastuminen siis oli tavallaan välttämätön herätys minulle, ilman sitä en varmaankaan olisi päässyt uuden elämänmuutoksen ja painonpudotukse alkuun, eikä meillä vieläkään olisi toista lasta.

Vierailija
22/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 jatkaa: lähtöpaino oli yli 120kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mielestäsi jo kahdesti onnistunut, niin miksi sitten joudut laihduttamaan taas? Onnistunut laihdutus nimittäin tarkoittaa sitä, että kilot eivät palaa...

Ei ole tarkoitus olla ilkeä, vaan herätellä.

Jos laihdutus on epäonnistunut jo kahdesti, niin kannattaa varmaan vaihtaa taktiikkaa.

Kannattaa tutustua esim. pöperöproffan blogiin tai muihin tolkkuihin painonhallinta-asiantuntijoiden kirjoituksiin ja niitä kautta hakea sitä tietoa itselle.

Kyllä minusta laihdutus on onnistunut ollut jos paino on laskenut. Painonhallinta sen jälkeen sitten ei ole vaan onnistunut. 

Eikä nuo Patrik Borgin (pöperöproffa) ja muiden hengenheimolaistensa opit muuten mikään kaikilla toimiva tapa ole nekään. Itse olen laihduttanut myös hänen tavallaan, ihan asiakkaana hänen ravitsemusterapeutin vastaanotollaan käyden, mutta yhtä lailla lihoin sen jälkeen takaisin kuin nutrauksen tai karppauksen jälkeen. 

Vierailija
24/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mielestäsi jo kahdesti onnistunut, niin miksi sitten joudut laihduttamaan taas? Onnistunut laihdutus nimittäin tarkoittaa sitä, että kilot eivät palaa...

Jos laihdutus on epäonnistunut jo kahdesti, niin kannattaa varmaan vaihtaa taktiikkaa.

Kannattaa tutustua esim. pöperöproffan blogiin tai muihin tolkkuihin painonhallinta-asiantuntijoiden kirjoituksiin ja niitä kautta hakea sitä tietoa itselle.

Kyllä minusta laihdutus on onnistunut ollut jos paino on laskenut. Painonhallinta sen jälkeen sitten ei ole vaan onnistunut. 

Eikä nuo Patrik Borgin (pöperöproffa) ja muiden hengenheimolaistensa opit muuten mikään kaikilla toimiva tapa ole nekään. Itse olen laihduttanut myös hänen tavallaan, ihan asiakkaana hänen ravitsemusterapeutin vastaanotollaan käyden, mutta yhtä lailla lihoin sen jälkeen takaisin kuin nutrauksen tai karppauksen jälkeen. 

Hänellähän ei ole varsinaista "tapaa", millä laihduttaa. Ylipäätään hänen ideologiansa on se, että kun elämäntapa muuttuu, paino putoaa itsestään, ilman laihduttamista. Silloin ei myöskään kilot tule takaisin muuttamatta elämäntapaa jälleen huonoksi. Ei ole sitten tainnut sinulla elämäntapa muuttua hänenkään opeillaan?  Ei silloin ole myöskään onnistunut laihdutuksessa "hänen tavallaan".

Vierailija
25/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teri Niitti käski.

Vierailija
26/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellähän ei ole varsinaista "tapaa", millä laihduttaa. Ylipäätään hänen ideologiansa on se, että kun elämäntapa muuttuu, paino putoaa itsestään, ilman laihduttamista. Silloin ei myöskään kilot tule takaisin muuttamatta elämäntapaa jälleen huonoksi. Ei ole sitten tainnut sinulla elämäntapa muuttua hänenkään opeillaan?  Ei silloin ole myöskään onnistunut laihdutuksessa "hänen tavallaan".

Sanahelinää! Painoa putoaa, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ihan sama millä sanoilla sitä kutsuu (onko laihdutusta vai elämäntavan muutosta). Tämän olen henkilökohtaisesti kokenut.

Vierailija
27/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasin vanhan rakkauteni ja huomasin olevani vieläkin häneen rakastunut.

Vierailija
28/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkoja alkoi särkemään. Särkyä oli eniten illalla, erityisesti silloin jos olin ollut vain kotona tekemättä mitään. Tähän jalkojen särkemiseen liityi myös se, että edes 2-3 sentin korolla olevia kenkiä en voinut käyttää ollenkaan. Muutamat ihanat talvisaapikkaat jäi kokonaan paitsioon, vaikka ennen sellaiset oli aivan hyvät jalalle. 163/75 kg oli liikaa ihan mun omalle hyvinvoinnille.

Vierailija
29/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ehkä typerältä, mutta minut sai heräämään elämäntapamuutokseen. Lueskelin aina kun naiset kirjotti kun housut hajoaa sisäreisistä. Vähän naureskelin että miten ihmeessä, ei mulla koskaan ole hajonnut. Pakko sanoa, etten koskaan ole varsinaisesti tikkulaiha ollut, mutten myöskään varsinaisesti lihava. Siinö vaiheessa kuitenkin kun housut sieltä sisäreisistä ekan kerran hajosi, rupesin ajattelemaan että ei helvetti, nytkö oon sitten lihava. Ei sillä, että jos housut kuluu, on lihava, mutta omalla kohdalla se sitä tarkoitti ainakin omassa päässä.

Tiedätkö, riippuu ruumiinarakenteesta.

Nim. 60 kg/168,5 cm ja sisäreidet aina ekana puhki housuista

Tiedän kyllä. Aina ottanut itselläkin reidet yhteen, siksi aloitinkin kirjottamalla että kuulostaa typerältä.

Vierailija
30/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanahelinää! Painoa putoaa, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ihan sama millä sanoilla sitä kutsuu (onko laihdutusta vai elämäntavan muutosta). Tämän olen henkilökohtaisesti kokenut.

Totta, että paino putoaa, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ei siitä ollutkaan kyse, vaan onnistuneesta painonpudotuksesta, joka taitaa jonkin virallisemman määritelmän mukaan tarkoittaa sitä, että kilot eivät ole kahden vuoden kuluttua palanneet (vai olikohan pidempikin aika kuin kaksi vuotta?). Tilastot kertovat omaa karua kieltään tästä asiasta, ihmiset laihduttavat kiloja pois ja ovat silti lihavampia ja lihavampia (no nyt oli tuo trendi tainnut pysähtyä vihdoin). Kertoo vain siitä, että ei osata tehdä oikeanlaisia muutoksia, jotka pitäisivät ne kilot pysyvästi pois.

Mutta et ehkä ole sellainen ihminen, jonka kanssa minua huvittaisi tästä enempää keskustella, niin kiinnostava ja haastava aihe kuin onkin!

31/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.

42v/164cm/100kg

Ööööö, siis olet "ONNISTUNUT" kahdesti, mutta painat silti SATA KILOA? Olenkohan ainoa, joka näkee tässä muutaman kymmenen kilon verran ristiriitaa? Mielestäni olet epäonnistunut, ja vieläpä pahasti, jos tuossa on lopputulos.

Mun mielestä toi oli ihan terpeetonta ja tosi rumasti sanottu. Ap kertoi että hän on onnitunut tiputtamaan painoaan jo kaksi kertaa. Ne kilot vaan on tulleet takaisin, mutta on silti onnistunut jo kahdesti laihdutuksessa ja musta se on hyvä saavutus. Jos on onnistunut jo kahdesti, miksei vielä kerran. Ja sitten vaan huomio siihen painon ylläpitoon, niin hyvä tulee.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
32/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onnistu laihdutuksessa,mutta 143 kilon painossa,kun en jaksanut kävellä,ja kävin pari kertaa päivystyksessä rintakipujen (kovaa painetta sydämen kohdalla levossa) kävin kahdessa eri laihdutusleikkauksessa.

Nykyään olen jo fyysisesti terve.

Vierailija
33/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.

42v/164cm/100kg

Ööööö, siis olet "ONNISTUNUT" kahdesti, mutta painat silti SATA KILOA? Olenkohan ainoa, joka näkee tässä muutaman kymmenen kilon verran ristiriitaa? Mielestäni olet epäonnistunut, ja vieläpä pahasti, jos tuossa on lopputulos.

Mun mielestä toi oli ihan terpeetonta ja tosi rumasti sanottu. Ap kertoi että hän on onnitunut tiputtamaan painoaan jo kaksi kertaa. Ne kilot vaan on tulleet takaisin, mutta on silti onnistunut jo kahdesti laihdutuksessa ja musta se on hyvä saavutus. Jos on onnistunut jo kahdesti, miksei vielä kerran. Ja sitten vaan huomio siihen painon ylläpitoon, niin hyvä tulee.

No mun mielestä (enkä ole tuo edellinen kirjoittaja), jos kilot tulevat laihduttamisen jälkeen takaisin, ei voi ajatella onnistuneensa, vaan päinvastoin pitäisi ajatella, että näin se ei näköjään onnistunut, kokeillaan jotain muuta tapaa. On väärä ja toimimaton tapa (ihan tilastojen valossa) erottaa kilojen pudottaminen ja poissa pitäminen kahdeksi erilliseksi asiaksi, ne pitäisi alusta asti olla yksi ja sama asia. Lähestulkoon jokainen voi tsempata kuukausia/jopa vuoden pienessä nälässä, kieltäytyen omista lempiherkuistaan, käyden lenkillä vaikkei niin huvittaisikaan jne, mutta saavitettuaan tietyn tavoitteen KUKAAN ei jatka näitä itselleen epämieluisia asioita (nälässä olemista, herkuista kieltäytymisestä, ei-mieluista-liikuntaa jne.) ja mitä siitä seuraakaan..... niinpä.

Vierailija
34/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En onnistu laihdutuksessa,mutta 143 kilon painossa,kun en jaksanut kävellä,ja kävin pari kertaa päivystyksessä rintakipujen (kovaa painetta sydämen kohdalla levossa) kävin kahdessa eri laihdutusleikkauksessa.

Nykyään olen jo fyysisesti terve.

Minkä pituinen olet? Ainakaan painosi ei voinut kävelyä estää sillä esim tv-ohjelmissa on ollut useita tuonkokoisia ja painavampiakin jotka kävelevät täysin ongelmitta.

Vierailija
35/35 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, että paino putoaa, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ei siitä ollutkaan kyse, vaan onnistuneesta painonpudotuksesta, joka taitaa jonkin virallisemman määritelmän mukaan tarkoittaa sitä, että kilot eivät ole kahden vuoden kuluttua palanneet (vai olikohan pidempikin aika kuin kaksi vuotta?). Tilastot kertovat omaa karua kieltään tästä asiasta, ihmiset laihduttavat kiloja pois ja ovat silti lihavampia ja lihavampia (no nyt oli tuo trendi tainnut pysähtyä vihdoin). Kertoo vain siitä, että ei osata tehdä oikeanlaisia muutoksia, jotka pitäisivät ne kilot pysyvästi pois.

Mutta et ehkä ole sellainen ihminen, jonka kanssa minua huvittaisi tästä enempää keskustella, niin kiinnostava ja haastava aihe kuin onkin!

Kiitos, oikein asiallinen vastaus (olen tuon sanahelinä-kommentin kirjoittaja)! Näkemyksesi on hyvin perusteltu ja aihe todellakin mielenkiintoinen. Oma näkemykseni asiasta on, että jokaisen tulisi löytää oma tapansa hallita painoaan. Itseäni ovat vain sekoittaneet nämä erilaiset painonhallintamenetelmät: jokainen guru tuntuu löytäneen sen ainoan oikean tavan pudottaa tai ylläpitää painoa. Siksi olikin mukavaa lukea kerrankin harkittu kommentti.