Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka olitte lapsena puheopetuksessa?

Vierailija
31.03.2016 |

En muista millä nimellä sitä silloin kutsuttiin, mutta käytiin harjoittelemassa jonkun kirjaimen lausuntaa, ärrän tai muun. Ala-asteella siis.

Kysymyksenä olisi, että oliko teistä vaikeaa katsoa itseä peilistä kun äänteitä harjoiteltiin? Mulle se oli todella vaikeaa. Olen jutellut tästä muutaman kanssa, mutta heillä ei ole ollut mitään vaikeuksia. Onkohan huono itsetuntoni alkanut jo lapsena...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että se olisi ollut minulle vaikeaa tai että olisin ahdistunut itseni katselemisesta.

Vierailija
2/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihasin jo lapsena musta otettuja kuvia. Pidin niitä rumina. Vihasin koulukuvia. En halunnut vaihdella niitä kavereitten kanssa enkä näyttää kelleen. Mulla oli huono itsetunto jo lapsena. Ja vieläkin erittäin huono. En ollut puheopetuksessa mutta varmasti olisi ollut peilin kanssa sama juttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ja siinähän sitä naamaa ja kieltä väänneltiin peilin edessä. Itsetunto minulla on aina ollut varsin hyvä, mutta hyvännäköisenä en varsinaisesti itseäni lapsena/ nuorena pitänyt kuin ajoittain.

Vierailija
4/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä muista mitään peiliä? Mutta inhosin puheopetusta kyllä. Mitään tarvetta sille ei edes olisi ollut.

Vierailija
5/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut hankalaa. Itsetuntoni on aina ollut hyvä.

Vierailija
6/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin puheopetuksen nolona ja nöyryyttävänä.

Vierailija
7/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin harjotteleen ässää kun en yhtäkkiä sitä enää osannutkaan kun hampaita alko lähteen :D

Mutta niin, vastauksena kysymykseesi - en muista yhtään miltä tuo peiliin katsominen tuntui, ei vissiin yhtään miltään sitten. Ainoa muistikuva mitä puheopetuksesta on jäänyt oli kun piti työntää sormea jonnekin suuhun ja yrittää hakea sieltä kohtaa mistä äänne syntyi ja koin sen ihan helvetin turhaks eikä siitä ollut mitään apua :D Opin sitten ässän ihan luonnollisesti aikanaan taas.

Vierailija
8/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdistanut, enemmän ahdisti se, että en R-kirjainta ikinä oppinut sanomaan. Onneksi se on kuitenkin aika huomaamaton.

T: Mies 28

Vierailija
9/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... mä taas muistan vieläkin sen tuskan ja sen kun tämä "terapeutti" sanoi aina että katso peilistä kun äännät. En muista oliko se noloa vai mikä siinä oli niin vaikeaa :/

ap

Vierailija
10/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin puheterapiassa alle kouluikäisenä 80-luvulla ja muistan että terapeutti oli maailman kaunein ihminen ja muutenkin ihana, liimasi prinsessa ja ruusukiiltokuvia harjoitusvihkoon.

Harmitti oikein että opin ärrän niin nopeasti.

Vierailija
11/11 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vaikeaa katsoa itseään pelistä. Ope oli tosi tehokas, opin hienosti sanomaan r:n ja s:n.