Tuntuu ettei saa henkeä vedettyä kunnolla.
Eli siis mulla on ollu tässä parin kuukauden aikana välillä sellanen ongelma, ihankuin ei saisi tarpeeksi happea keuhkoihin. Täytyy haukkoa henkeä ja haukotella tosi paljon ja usein. En tiedä ruokkiiko tätä "oiretta" se, että ajattelen sitä ja pelkään, että nyt kuolen kun ei henkeä saa tarpeeksi.
Yleensä se tulee kun istun, mutta ei aina. Joskus se tuli kun luin koko päivän putkeen, enkä oikein pihalla käynyt.
Joskus vuosi sitten, kun luin paljon ja pitkiä aikoja putkeen, oiretta ei tullut. Olen miettinyt, että voiko se johtua siitä, että siihen aikaan harrastin vielä säännöllistä liikuntaa? Enään en harrasta oikeastaan mitään liikkumista, ja syön todella paljon kaikkea mitä ei saisi syödä (eli herkkuja yms).
En ole puhunut lääkärille, koska se menee yleensä ohi yössä, ja aamulla herään olo täysin normaalina. Tai jos en ajattele asiaa ja teen paljon muita juttuja, ja olen koko ajan liikkeessä, tuntuu että "oire" menee ohi. Tietääkö joku mistä on kyse? Onko kenties vain liikunnan- tai ulkoilmanpuutetta? Tälläkin hetkellä tuo ikävä tunne, ettei saa tarpeeksi happea. Olen ollut kipeä, joten tämä päivä on mennyt maatessa. Pitäisikö nämä asiat jotenkin osata yhdistää?
Kommentit (2)
Hei,
kiitos kysymyksestäsi.
Käsittelemme tällä palstalla kysymyksiä liittyen raskauteen, synnytykseen, lastenhoitoon ja perhesuunnitteluun.
Hengitystieoireiden kanssa on syytä olla yhteydessä lääkäriin.
Astma tai paniikki.