Fb kirppiksellä nuoret naiset myy käyttämättömiä vaatteita, monta kappaletta samaa.
Sori huono otsikko. Mua on kovasti epäilyttänyt/ihmetyttänyt kun jotkut myy noilla fb kirppiksillä esim jonkun tietyn kaupan vaatteita jotka ovat suosittuja tällä hetkellä. Sitten niitä on kaikkia eri kokoja, eri värejä, monta kappaletta. Keksiikö joku tälle hyvän selityksen vai onko nää likat käyneet varastamassa nuo vaatteet ja myyvät nyt eteenpäin? Hinta on aina pari euroa halvempi kuin kaupassa.
Niin ja nämä vaatteet ovat aina käyttämättömiä, hintalaput paikallaan.
Kommentit (21)
Tilaa montaa eri kokoa, ei ole varma sopiiko. Ei jaksa palauttaa epäsopivia kauppaan, ja myy ylimääräiset.
Tai ostaa henkilökunta alennuksilla, jos vaateputiikissa töissä.
Tai jotain muotibloggaajien tai toimittajien korruptiovaatteita? Silloin kun olin töissä lehdessä, meille toimitettiin hulluna kamaa, mitä jaettiin toimituksen kesken. Enpä itse niitä koskaan myynyt eteenpäin, mutta annoin kyllä mitä en itse käyttänyt. Vaatteita tosin tuli vain yksi kappale/yhtä kokoa, hmm. Mjaa-a.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa montaa eri kokoa, ei ole varma sopiiko. Ei jaksa palauttaa epäsopivia kauppaan, ja myy ylimääräiset.
Eikö tossa vaatteiden palauttamisessa ole vähemmän vaivaa kuin myynnissä :D
Kun vielä vanhemmilla asuttiin, niin siskollani niin ikään saattoi löytyä samaa paitaa neljässä eri värissä ja käytetty niistä ehkä vain yhtä. Ihan kyllä maksoi aina vaatteensa :)
Mutta hyvähän tuo järjetön shoppailu minulle oli, aina kun teki inventaariota vaatekaapilleen, niin kävin noukkimassa itselleni silmää miellyttävät vaatteet, joista osasta ei edes hintalappua oltu irrotettu :D
Paikallisella fb-kirpparilla joku myy suuria määriä avaamattomia perusvoide pumppupulloja. Joskus selitti ettei sopinutkaan itselle mutta kuka nyt ostaa laatikollisen rasvoja joiden sopivuudesta ei ole varmuutta. Näitä pulloja on ollut myynnissä jo useamman vuoden, tasaiseen tahtiin ilmaantuu myyntiin. Mielestäni haiskahtaa ja paljon!
Vierailija kirjoitti:
Tai ostaa henkilökunta alennuksilla, jos vaateputiikissa töissä.
Tää on nyt ainut tällä hetkellä mikä vois olla edes jollain tapaa järkevä selitys. Mietin eka tuota että tilaa monta eri kokoa eikä jaksa palauttaa, mut no ensinnäkin nämä kaksi tyttöä ovat kavereita (outo sattuma?) ja ei kai kukaan nyt tilaa esim 3kpl xs kokoa, 3kpl s kokoa, 3 m kokoa, 3 l kokoa, 3 xl kokoa ja kaikista vielä eri värejä?? Ja sitten myydään jotain suosittua paitaa, housuja jne ja kaikissa sama homma.
Ei voi olla aletuotteita kun nää on uutuuksia, en ole koskaan nähnyt niitä alessa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisella fb-kirpparilla joku myy suuria määriä avaamattomia perusvoide pumppupulloja. Joskus selitti ettei sopinutkaan itselle mutta kuka nyt ostaa laatikollisen rasvoja joiden sopivuudesta ei ole varmuutta. Näitä pulloja on ollut myynnissä jo useamman vuoden, tasaiseen tahtiin ilmaantuu myyntiin. Mielestäni haiskahtaa ja paljon!
Saavat lääkäriltä reseptillä iho-ongelmaan -> vakuutuksesta tai kelasta korvauksen -> rahaa myydyistä puteleista.
Kun olin vaatekaupassa töissä, meidän piti hyväksyttää omat ostot myymäläpäälliköllä, ei kyllä olisi mennyt läpi jos olisi yrittänyt ostaa saman vaatteen viidessä eri koossa. Ehkä ei ole kaikissa liikkeissä tätä käytäntöä?
Vierailija kirjoitti:
Kun vielä vanhemmilla asuttiin, niin siskollani niin ikään saattoi löytyä samaa paitaa neljässä eri värissä ja käytetty niistä ehkä vain yhtä. Ihan kyllä maksoi aina vaatteensa :)
Mutta hyvähän tuo järjetön shoppailu minulle oli, aina kun teki inventaariota vaatekaapilleen, niin kävin noukkimassa itselleni silmää miellyttävät vaatteet, joista osasta ei edes hintalappua oltu irrotettu :D
Oliko samasta paidasta myös kaikki eri koot? Se tässä eniten mua ihmetyttää.. Kyllä mullakin on jostain vaatteista eri värejä jos on tosi kiva.
Kelakorvaus on 35% tänä vuonna nousi 40%. Eipä jää paljon voittoa. Varmaan muulla tavalla saatuja voiteita.
Joko kusetuksia tai sitten varastettua kamaa. Eikä niitä silloin mitkään tytöt myy vaan feikki profiilit, joiden takana voi olla mitä vaan. Saattaa myös olla tuoteväärennöksiä, jos on kyse merkkivaatteista.
Toisaalta ei näistä ämmien metkuista tiedä. Onhan teillä noita rytkyjä kaapit muutenkin täynnä. Kyllä pitäisi naisilta oikeuksia elämässä poistaa. Esim rahankäyttöoikeuden voisi rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kelakorvaus on 35% tänä vuonna nousi 40%. Eipä jää paljon voittoa. Varmaan muulla tavalla saatuja voiteita.
Okei, no sitten varmastikin saa vakuutuksesta korvauksen. Kuuntelin kerran sporassa, kun kaksi naista keskusteli, toinen tarjosi toiselle ilmaisia (= vakuutusyhtiönmaksamia) voiteita mitä oli saanut reseptillä. Riippuu tietysti, onko nuo kirjoittajan mainitsemat voiteet apteekkikamaa vai jotain markettikamaa.
Typsyt käyneet Kiinassa ja torilla siellä
Ebaysta tilattua kiinasta myrkkyjäämin väritettyjä vaatteita näyttävät aika usein olevan.
Jos myyntiin menevä tavara on halvalla ostettua 2.laatua? Toisaalta nykyisin 1. ja 2. laadun välillä ei ole enää eroa :/
Noissa on kyllä ihan samannäköinen hintalappu kiinni kun sen kaupan vaatteessakin. Pystyykö tosta jotenkin vihjaamaan johonkin vai mitä pitäis tehdä? Vai olla tekemättä mitään? Olen tän ryhmän ylläpitäjään ollut yhteydessä mutta hän vaan naureskeli että joo hehe hän on ihmetellyt samaa.
Ota yhteyttä merkin puljuun ja kysy. Kuulostaa tosi oudolta. Muistan ainakin itse useassa eri ketjuliikkessä töissä olleena, että joissain piti tosiaan olla myymäläpäällikön hyväksyntä ostolle, jossain ei ja varsinkin aleaikaan sai roudata kotiin niin paljon kampetta kuin vain jaksoi ja halusi ostaa. Eli parhaat päältä varattiin myyjille. Voihan tossa olla taustalla ihan oikeasti joku väärinkäytös, joka olisi hyvä saattaa kaupan tietoisuuteen. Voit varmaan jättää nettisivujen kautta anonyymisti tiedustelun/vinkin.
Olisiko alennuksesta ostettuja? Jos normaalihinta on ollut vaikka 20 euroa ja siitä on maksettu 15 euroa, niin pari sillinkiä saa voittoa laittamalla lappuun 18 euroa. Toki voivat olla varastettujakin, tai henkilökunnan salaa esim. hävikista ottamia. Ebaystä saa myös superhalpoja kiinavaatteita, mitä paljon huuto.netissä diilataan, mutta niissä ei ketjuliikkeiden lappuja tietenkään ole.