Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään negatiiviset vanhukset?

Vierailija
30.03.2016 |

Tarkoitan nyt sellaisia, jotka suureen ääneen molottavat (esim. bussissa, terveyskeskuksen labrajonossa, kahviloissa, apteekeissa..) kuinka paljon ovat veroja maksaneet (vrt. markka-aikaa euroaikana maksettaviin veroihin!!), kuinka ennen osattiin kaikki paremmin, nykyään katsotaan vain tietokoneelta eikä itse tarvitse osata mitään, ymv.

Lisäksi etuilevat kaikissa jonoissa, kävelevät tahallaan päin, tönivät, matkustavat ilman lippua ja tarkastajan tullessa äkillisesti "dementoituvat", eivät kestä jos lapsi puhuu (itkusta nyt puhumattakaan). Muutenkin mulkoilevat, jos heitä nuorempi ihminen puhuu esim. julkisessa kulkuvälineessä toisen ihmisen kanssa (enkä tarkoita nyt kännykkään huutamista).

Usein nämä pimeyden apostolit ovat vielä ihan hyvin toimeen tulevan näköisiä, ja ostoskärryn sisällöstäkin voi päätellä, ettei sitä nyt ihan rahattomiakaan olla.

Itse pyrin välttämään paikkoja, joissa on paljon näitä "ikäihmisiä" (vanhus kai on loukkaava nimitys yli 65-vuotiaasta eläkeläisestä, joka omasta mielestään on keski-ikäinen). En halua, että se ylitsepursuava negatiivisuus, joskus suorastaan selvästi aistittava viha tarttuu minuun ja läheisiini.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kohdellut hyvin nyt eläköityvää suurta sukupolvea, joka on syntynyt sotien jälkeen. Ei pitäisi olla valittamista.

Vierailija
22/29 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonteenpiirteet voimistuvat ikää myöten. Toisilla on positiivisuutta, toisilla suu alaspäin mutrussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ärsyttää mutta aina yritän ymmärtää. Vanhusten kanssa ikäni työskennellyt ja kyllä näiden"perus negatiivisten" vanhusten historiasta löytyy joku hyvin katkeroittava tekijä. On lapsen kuolemaa, hyväksikäyttöä, sotaa.. Asioita jotka olivat hyvin erilaisia kun meillä tänä päivänä.

Vierailija
24/29 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ärsyttää. Perkeleillä on niin hyvät etuudet ja koko yhteiskunta on valjastettu näiden hyysäämiseen, mutta aina löytävät uusia valituksenkohteita! Esim. oman paikkakuntani lehdessä on kuva kiukkuisista eläkeläisistä, syynä se että eivät tahdo ostaa matkakorttia jolla saisi alennuksen junareissuista. Kun pitäisi se alennus saada VR:ltä, "niinkuin ennenkin". Kaikki ketjussa ovat joko sitä mieltä, että hanki nyt vaan se matkakortti TAI  sitä mieltä, että yhyy kun eläkkeet ovat niin pienet. Törkeimmät kehtaavat valittaa sitä, että eivät ole suuren eläkkeensä vuoksi oikeutettuja kansaneläkkeeseen = alennukset jäävät saamatta. Hei haloo!! Työttömät ym. ryhmät matkustavat nytkin ilman alennuksia, mutta suurituloisen eläkeläisen pitäisi saada alennus vain, koska sattuu olemaan tietyn ikäinen?? :D Empatia nolla ja silleen.

Suomi on varmaan ainoa valtio maassa, jossa terkkariin ei saa aikaa lapsi tai aikuinen, mutta eläkeläiselle löytyy aina tilaa. On järjetöntä leikata yli 70-vuotiaita muutenkaan, mutta tuntuu että tässä maassa vanhukset vievät kaikki sairaanhoidon resurssit.

Niin totta joka sana! Lapsillekaan ei saa lääkäriaikoja ja neuvolassa udellaan, onko vakuutusta....

Vierailija
25/29 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä hoitajana törmää näihin sekä heidän omaisiin jatkuvasti. Mikään ei ole hyvin. Minä, minä, minä ja ollaan täysin tietämättömiä siitä että on 30 muutakin hoidettavaa. Edes tyynyä ei voida omin pikku kätösin kääntää. Ja yleensä valittajat on niitä joilla on olosuhteisiin nähden asiat melko hyvin. Onneksi joukkoon mahtuu niitä ihania mummuja ja pappojakin.

Vierailija
26/29 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa päähän kaikki negatiiviset ihmiset, jotka valittavat ja syyttelevät kaikkia kaikesta.

Vierailija
27/29 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ottaa päähän kaikki negatiiviset ihmiset, jotka valittavat ja syyttelevät kaikkia kaikesta.

No älä sitten valita.

Vierailija
28/29 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille valittaville vanhoille miehille voi sanoa että "jos ei olis pieniä poikia, ei olis kärttyisiä vanhoja ukkojakaan"

Vierailija
29/29 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Isoäitini oli juuri tuollainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän