Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on "kiusaaja" tässä tapauksessa?

Vierailija
30.03.2016 |

Eli tämä tilanne tapahtunut minulle irl (olen siis 14-vuotias, asiasta hieman alle vuosi aikaa), mutta en kerro kumpi osapuoli olen. Tiedän myös että tuttujani käy tällä palstalla. Varmaan tunnistatte, mutta ihan sama, ei kiinnosta.

Lyhennettynä siis koko juttu:

Henkilö 1 nolaa henkilön 2 koulussa kaikkien edessä. Tämän takia muut oppilaat (mukaanlukien kummankin henkilön kaverit) alkavat vittuilla asiasta henkilö 2:selle.
Aluksi henkilö 2 sanoo ettei asia haittaa (kun henkilö 1 pyytää anteeksi), mutta muuttaa mielensä ja alkaa vihata henkilöä 1. Heidän välinsä "tuhoutuvat" kokonaan.
Hieman alle vuoden kuluttua henkilö 1 (joka on ollut täysin harmiton henkilö 2:selle nolausjutusta lähtien) kuulee, että henkilö 2 aikoo hakata hänet ja kertoo erilaisia tapoja millä voisi tappaa henkilö 1:sen.

Eli kumpi tässä tilanteessa on se "kiusaaja", ja miten itse selvittäisitte tilanteen?

Kiitos jos vastaatte.

Kommentit (198)

Vierailija
141/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, edellisessä viestissäsi kirjoitit: "EN OLE KOULUKIUSAAJA. Eivätkä ole kaverinikaan".

Väitteesi ovat ristiriitaisia tekojesi kanssa. Sinä nimenomaan toimit koulukiusaajana nolatessasi ja häpäistessäsi 2:n.

Otsikon kysymykseksi olet laittanut: "Kumpi on "kiusaaja" tässä tilanteessa?". Ajattelitko, että alkaisimme kaikki yhdessä haukkumaan 2:sta ja julistaisimme hänet tilanteen kiusaajaksi? Sinä olet tilanteen kiusaaja, mutta aina kun joku tämän mainitsee, puolustaudut epätoivoisesti. Et selvästikään osaa seistä tekojesi takana tai ottaa niistä vastuuta. Sinä olet kiusaaja.

Vierailija
142/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut täällä sanovat, että en ole pyytänyt kunnolla anteeksi ja että haluan vain sovinnon itseni takia koska "nyt uhka alkaa tulla omaa persettäni kohti" (kuten joku täällä asian ilmaisi).

Taas meni metsään. HALUAN SOVINNON MEIDÄN KUMMANKIN TAKIA. Hänen takiaan, koska on varmaan tuskastuttavaa vihata jotain ja anteeksianto helpottaa kummasti (itselläni on kokemusta)...

Itseni takia taas haluaisin sovinnon, koska on todella vittumaista kun luokalla on yksi joka vihaa sinua. Varsinkin sellainen, kuka pystyisi yhdellä iskulla helposti tappamaan sinut (kerroin vissiin jo, että tyyppi on luokamme vahvin ja pisin ja harrastaa myös urheilua).

Ja sanoin jo, että MINÄ _EN_ LEVITTELE MITÄÄN TAPPAMISJUTTUJA MUIDEN KANSSA. Ja henkilö 2 EI OLE koulukiusattu, ja minä EN OLE KOULUKIUSAAJA. Eivätkä ole kaverinikaan.

Kuulin tämän uhkailuasian todellakin 2:n parhaalta kaverilta, SEKÄ muutamalta muulta tyypiltä jotka ovat myös 2:n kavereita.

Tänäänkin koulussa 2 vaikutti ihan tyytyväiseltä elämäänsä. Ei mikään ole muuttunut hänessä. Ja miksei voisi sitten itse tulla puhumaan asiasta minulle suoraan? Ei ole järkeä uhkailla selän takana.

ap

Mikään ei ole muuttunut? Asia taitaa edelleen painaa uhriasi raskaasti. Jos hän on väitteesi mukaan todellakin alkanut puhua että tekee sinulle jotain, jokin hänessä on muuttunut. Ja arvaa mitä? Sinä aiheutit sen. Se on kokonaan sinun vastuullasi.

Olen lukenut koko ketjun. Et edelleenkään tunne oikeaa myötätuntoa uhriasi kohtaan. Olet pahoillasi vain itsesi puolesta. Tiedät varmasti itsekin että voisit esittää kunnollisen anteeksipyynnön mutta et vaan halua nähdä vaivaa.

Nolasit uhrisi julkisi. Esitä anteeksipyyntö julkisesti. Se on vähintä mitä voit tehdä. Pelkäät että opettajat tai vanhemmat saa tietää? Buhuu, joudut siis ehkä selittämään heille mitä teit. Jos se ei tunnu kivalta niin ihan sama. Jos haluat kantaa vastuusi joudut ehkä tekemään muutakin kuin lähettämään tekstarin tai ruinaamaan myötätuntoa av:lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyypillinen koulukiusaaja, joukossa rehvastellan mutta nyt on paskat housuissa kun joutuisi yksin pyytämään anteeksi jos aikoo selvittää välit, koska PELKÄÄ buahahaaaaa. On laittamassa kaveria asialle asiassa joka kuuluisi aplle muutta tyypillisen kiusaajan tavoin toimii taustalla odottaen että saa muut manipuloitua tekemään likaisen työn puolestaan asiassa jonka on itse aiheuttanut. Ehkä demi on sulle oikea palsta jos haluat sulle sopivia neuvoja.

Vierailija
144/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette molemmat mulkkuja, mutta tämä kakkonen jatkaa mulkkuna olemista ja siksi saa ykköspalkinnon.

Vierailija
145/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE ANTEEKSIPYYNTÖNI OLI EDELLEENKIN KUNNOLLINEN. Lähetin viestin siis wapissa, siinä oli todella paljon tekstiä jossa kerroin miten pahoillani olen (sanoin jo, etten laita tänne, koska edelleenkin todella henkilökohtainen viesti). ITKIN samalla kun kirjoitin kyseistä viestiä, koska ihan oikeasti kadun koko juttua.

Päin naamaa en voi mennä sanomaan anteeksipyyntöä, koska 2 ei halua minua lähelleen (ja koska itse pelkään tätä henkilöä, pelkäsin ennenkin näitä "uhkailuja").

ap

Vierailija
146/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SE ANTEEKSIPYYNTÖNI OLI EDELLEENKIN KUNNOLLINEN. Lähetin viestin siis wapissa, siinä oli todella paljon tekstiä jossa kerroin miten pahoillani olen (sanoin jo, etten laita tänne, koska edelleenkin todella henkilökohtainen viesti). ITKIN samalla kun kirjoitin kyseistä viestiä, koska ihan oikeasti kadun koko juttua.

Päin naamaa en voi mennä sanomaan anteeksipyyntöä, koska 2 ei halua minua lähelleen (ja koska itse pelkään tätä henkilöä, pelkäsin ennenkin näitä "uhkailuja").

ap

No buhuu. Esitä se anteeksipyyntö julkisesti.

Vierailija
147/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu heti jollekin aikuiselle. Nyt on asia ihan jumissa.

Vierailija
148/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Oliko itku tällaista 😢vai tällaista 😂. Voi pientä ressukkakiusaajapoloista kun sua käy niin sääliksi kun sä niin pelkäät :(

Vierailija
149/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Missä? Koulussa vai? Välitunnilla siellä (emme ole samassa porukassa ja porukkamme ovat muutenkin eri puolilla pihaa)? Luokassa (joo, saankin varmaan luvan)?

Aika mahdotonta ja olen muuten pyytänytkin häneltä viime vuonna anteeksi kaksi kertaa livenä (toisen kuiskasin heti nolausjutun jälkeen, toisen sanoin muutama päivä asian jälkeen).

ap

Vierailija
150/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oliko itku tällaista 😢vai tällaista 😂. Voi pientä ressukkakiusaajapoloista kun sua käy niin sääliksi kun sä niin pelkäät :(

No ihan tällaista -> 😭😭

ap

Vierailija
151/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu heti jollekin aikuiselle. Nyt on asia ihan jumissa.

Olet vieraantunut todellisuudesta, jos luulet 14 vuotiaden kielivän aikuisille ja asia selviää sitä kautta. Nämä asiat hoidetaan viidakon lakien mukaisesti, niin kuin on aina ennenkin nuorten ihmisten keskuudessa. Oletko niitä sosiaalitanttoja, jotka luulee koulukiusaamisenkin loppuvan "kehittävällä keskustelulla koulun ja kodin välillä"?

Vierailija
152/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap esittää vain idioottia, ja provoaa antaumuksella, taikka on pakko ihmetellä, että onko ap joku useiden sukupolvien ajan jatkuneen insestin tulos, koska miten muuten tuollainen idiootti olisi päässyt sikiämään.

Vierailija
153/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Missä? Koulussa vai? Välitunnilla siellä (emme ole samassa porukassa ja porukkamme ovat muutenkin eri puolilla pihaa)? Luokassa (joo, saankin varmaan luvan)?

Aika mahdotonta ja olen muuten pyytänytkin häneltä viime vuonna anteeksi kaksi kertaa livenä (toisen kuiskasin heti nolausjutun jälkeen, toisen sanoin muutama päivä asian jälkeen).

ap

Kuiskasit? Voi jumalauta...

Esitä et ennen tunnin alkua (ja opettajan tuloa jos haluat) kun kaikki ovat paikalla. Ei tää nyt voi olla näin vaikeeta.

Vierailija
154/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen anteeksipyynnön voi kasvokkain tehdä vaikka ei samoissa porukoissa pyörisi. Pyydät 2:n sivummalle ja pyydät anteeksi.

Älä yritä keksiä tekosyitä siihen, etteikö anteeksipyyntö kasvokkain onnistuisi. Onnistuisi se, mutta asenteesi mukaan et edes halua pyytää anteeksi.

Vierailija
155/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo niin vaikeeta pyytää anteeksi. Ja anteekspyynnöllä en tarkota mitään wap-viestiä. Noin paskamaisen tempun jälkeen vähintä mitä voit tehdä on ANTEEKSIPYYNTÖ KASVOKKAIN!

Ja jos anteeksipyyntö nolottaa, niin voit miettiä kuinka 2:sta nolotti kun sinä teit hänestä pilaa.

Vierailija
156/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

kerrot opettajalle mitä olet tehnyt ja sanot haluavasi esittää julkisen anteeksipyynnön koska se on vähintä mitä julkisen nöyryytyksen jälkeen voit tehdä. Aivan varmasti saat luvan esittää anteeksipyyntösi luokassa!! Opettajalla tuskin on mitään sitä vastaan, että joku koulukiusaaja haluaa oikeasti kantaa vastuun teoistaan ja pyytää anteeksi uhriltaan. Helpompi tällainen olisi koulunkin kannalta, kuin joutua selvittelemään asiaa vanhempien, opettajien ja rehtorin kanssa.

Vierailija
157/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tiedätte että AP on se valehtelija??

Hä? Siinä uhkausasiassa vai? Ei me tiedetäkään mutta ei ole tullut vakuuttavaa kommenttia joka tukisi uhkausväitettä.

Samapa tuo. Ap taisi tosiaan aloittaa ketjun koska kuvitteli että muut tukee häntä, on kovasti puolellaan ja kertoo että ei mitään hätää, olet ihana ja reilu ja se toinen on ihan hullu. Todellisuus ei kuitankaan ollut mieleinen joten ap alkoi sitten jankuttaa ja uhriutua. Ap ei ole osoittanut olevansa pahoillaan muusta kuin siitä että hänen paha tekonsa johti seuraksiin. Ap haluaa anteeksiantoa ja hyväksyntää, mutta ei ole valmis tekemään oikeastaan mitään sen eteen että asia voisi alkaa selvitä.

AP sanoi että 2:sen paras kaveri kertoi.

Ap myös kertoi, että kakkosen paras kaveri kertoi, että kakkonen masentui pahasti tuosta nolaamisesta, mutta sitä ap ei kuulemma usko. Ei vaikuta hänen mukaansa uskottavalta. Mutta tämän "uhkailun" ottaa tosissaan. Kovin on valikoivaa tämä, missä tilanteessa uskoo kakkosen bestistä ja missä ei ja kummasti se menee se tulkinta aina sillä tavalla, mistä ap hyötyy parhaiten. On se kumma juttu tosiaan...

Vierailija
158/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on nyt oikeastaan kaksi vaihtoehtoa, ap. Jatkat itsesi surkuttelua. Silloin kaikki muistavat sinut sinä tyyppinä joka julkisesti nöyryytti toista. Tai voit olla se josta kaikki ajattelee että oli sillä munaa, uskalsi oikeasti pyytää anteeksi vaikkei varmasti ollut helppoa. Eli voit olla ihan vaan kusipää kiusaaja tai se yksi jolla oli rohkeutta myöntää että teki väärin.

Vierailija
159/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tiedätte että AP on se valehtelija??

Hä? Siinä uhkausasiassa vai? Ei me tiedetäkään mutta ei ole tullut vakuuttavaa kommenttia joka tukisi uhkausväitettä.

Samapa tuo. Ap taisi tosiaan aloittaa ketjun koska kuvitteli että muut tukee häntä, on kovasti puolellaan ja kertoo että ei mitään hätää, olet ihana ja reilu ja se toinen on ihan hullu. Todellisuus ei kuitankaan ollut mieleinen joten ap alkoi sitten jankuttaa ja uhriutua. Ap ei ole osoittanut olevansa pahoillaan muusta kuin siitä että hänen paha tekonsa johti seuraksiin. Ap haluaa anteeksiantoa ja hyväksyntää, mutta ei ole valmis tekemään oikeastaan mitään sen eteen että asia voisi alkaa selvitä.

Tähän ja ihmettelen miten 2:sen bestis kertoilee bestiksensä asioita sen kiusaajalleen, jokin tässä haiskahtaa.

AP sanoi että 2:sen paras kaveri kertoi.

Ap myös kertoi, että kakkosen paras kaveri kertoi, että kakkonen masentui pahasti tuosta nolaamisesta, mutta sitä ap ei kuulemma usko. Ei vaikuta hänen mukaansa uskottavalta. Mutta tämän "uhkailun" ottaa tosissaan. Kovin on valikoivaa tämä, missä tilanteessa uskoo kakkosen bestistä ja missä ei ja kummasti se menee se tulkinta aina sillä tavalla, mistä ap hyötyy parhaiten. On se kumma juttu tosiaan...

Vierailija
160/198 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette itsekin kaikki paskoja kiusaajia kun haukutte 14-vuotiasta. Ette tiedä miten tapahtumat oikeasti menivät.

Niin. Emme tiedä kun ap (eli sinä?) ei suostu kertomaan. Vetoaminen siihen että SITTEN hänet tunnistetaan ei myöskään toimi. Asianomaiset aivan varmasti tunnistaa jo nyt esille tulleista asioista.