Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

###Marraskuiset viikkoon 8 ###

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites menee? Me ollaan nyt palailtu kotiin mummola-reissulta ja uusi kasvupinokin tuli tuossa tehtyä.

Meillä käännyttiin viime viikolla kyljeltä masulleen, niin että äiskä auttoi sen verran, että laittoin alimman käden käännökselle sopivaan asentoon, mutta itse kyllä punnersi ja ähisi =) Tavaroihin tartutaan jo kovasti ja iskän ja äiskän kasvoja on alettu katselemaan ja koskemaan toden teolla. Nauru helkähtelee ihanasti. Tuntuu kuin poika oisi viikossa muuttunut ja oppinut todella paljon uutta.

Mummolassa tuli myös tutustuttua tuohon ulkona nukkumiseen ja poitsu veteli neljän tunnin päikkäreitä =) Oli kivaa, kun sai puuhailla kaiken näköistä. Tähän mennessä nuo päiväunet ovat olleet luokkaa max.2 tuntia. Tänään poitsu nukahti päiväunille aivan itsestään. Laitoin tutin suuhun ja sänkyyn ja siinä se tuhisee nyt sängyssään =)

Terkkuja kaikille tasapuolisesti.

Le Cheile ja Kaapo Einari pv. vaille 3 kktta.

Vierailija
2/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjottelen, Pyry nukkuu rintarepus ja pitäs lähteä terkalle soittelemaan. Perjantaina, eiku torstaina soitin et mitä hemmettiä kun menkat vaan jatkuu, tänään ois tullu kolme vkoa täys..söin niitä cezarette pillereitä.. Ja vuoto senkun lisäänty viime vkon lopulla. Sano et alku vkosta lääkäriin jollei lopu jne. Mä kuitenkin omatoimisesti jätin perjantaina ja lauantaina ja eilen pillerit ottamatta ja kah, eilen ei ollu enää vuotoa. Siis pillerit ei sovi mulle. Ja pääsin kuin pääsinkin eilen vauvauintiin. Nyt tartteis sit saaha uudet pillerit.

Vauvauinti, aivan mahtavaa!! :) suosittelen kaikille :) oltiin keski-espoon hallis ja siel on äideille varattu ryhmäpukkarit mitkä on tosi kivat kun vauvan kans menee. Ja kaikki meni hyvin. Paitsi kaks minsaa ennen alkua, Pyry väänsi kakat isin sylissä ja tietty uikkariin..eikun kiiruusti peppupesulle ja uikkaripesulle..puhdasta tuli ja eikun altaaseen ja meillä on varsinainen mallioppilas. Hieman jännitti alkuun mutta lopussa jo polskutteli innoissaan. :) ja ens kerralla sit harjotellaankin jo sukellusrefleksiä.

mutta nyt soittamaan :)

-neitoperhonen ja Pyry keskivkona 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti kääntyy selältä kyljelleen, mutta kädet ei seuraa hitustakaan mukana =D. No, vielähän tuota ehtii. Tänään oltiin perhekerhossa, joten huomenna teen laskiaispullia.... Juu, hyvä laihdutuskuuri, hitsit kun tullut taas syötyä niin että en kyllä osaa pitää suutani kiinni kun ruokaa on lähellä ;o).

Muutoin ei meille mitään uutta kuulukkaan. Ruokaahan tässä pitäs lähtä tekemään ja syöttämään Amalia että pääsee tuo vauva päiväunille =).

Hyvää alkanutta hiihtolomaviikkoa (meillä se ensi viikolla) kaikille

T : Rapuäiti ja katras.

Vierailija
4/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin marraskuisiin silloin odotus puolella ja nyt huomasin että marraskuisethan on jatkanut kirjoittelua täällä vauvapuolella. Tosi kiva juttu, muistankin teidät jotkut:)

Kiva lukea miten lapsoset kasvaa ja kehittyy. Meidän poika täyttää torstaina 3kk ja taas päästään neuvolaan. Saas nähdä mitä poika painaa, kun itse punnitsin viime viikolla sain painoksi huimat 8,5kg:D Iso on poika! vähän tuo ensimmäinen rokotus jännittää!

Meillä ei vielä käännytä eikä tartuta leluihin, kovasti ne kuitenkin kiinnostavat ja vähän ei tarvitse kuin kutitella leuan alta niin poika kiljahtelee riemusta. Jaksaako kaikki marraskuiset olla pitempiä aikoja vatsallaan? Meidän pojalla menee välillä siihen todella helposti hermo, kun pää on vielä raskas, ainakin jos vähän väsyttää:(

Melkein täysimetyksellä ollaan, aika hyvin pojan tarpeisiin tulee maitoa, mutta ei oikein pumpulla, jos olen lähdössä jonnekin, niin silloin poika saa korviketta. Lisäksi tuntuu että on päiviä jolloin maitoa erittyy vähemmän, silloin poika voi juoda tilkan korviketta lisäksi. Itse en ole tästä ottanut paineita, paitsi aluksi. Mutta nyt olen huomannut että maitoa riittää päällisinpuolin niin ok. Kiinteisiin siirrytään varmasti joskus 4kk jälkeen ja imetyksellä mennään niin pitkälle kun päästään, tarkemmin en ole ajatellut, en ole ajatellut lopettaa sitä, kuin ehkä silloin kun poika menee hoitoon.

Tosin pikku kakkosen kuumeilu on jo alkanut:)

Yöt meillä menee kohtalaisesti, joskus poika voi nukkua 5h putkeen mutta enimmäkseen 1-3h jaksoja. Vuorokausirytmi löytynyt suunnilleen, yöt olleet aina öitä ja päivisinkin voi nukkua 5h päikkäreitä, syö vain välillä.

Siinä kai meidän kuulumiset...

Vierailija
5/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin oon kirjotellu, mutta luen kyllä melkein joka päivä tän pinon. Miska on alkanu nukkua päivällä tosi hyvin neljäkin tuntia putkeen, niin nykyään sitte kerkee vaikka mitä.. vaikka kirjottaa tänne!

Miska ei vielä käänny, mutta punnertaa kyllä tosi ahkerasti, että eiköhän se kohta. Kyljelleen on pari kertaa jo päässyt! Juttelua tulee tosi paljon, ja hymyt on vallottavia! Eikö ole ihanaa kun vauvat alkaa olemaan jo seurallisia? Musta se on aivan ihanaa:)

Mä olen vielä jatkanu imetyksellä, vaikka paino ei ollukkaan noussut viimeksi kun 460g, oletteko te jo alottaneet kiinteitä, jos painoa on tullut noin vähän? Mä en vaan jostain syystä vielä tahtos alottaa. Saa nähdä mitä lääkäri sanoo sitten 4kk neuvolassa.....

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
6/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin poika hermostuu aika nopeasti, tai ähkii aika kovasti. Mutta oon sitte aina vähän ajan päästä laittanu uudestaan mahalleen, ja nykyään jaksaakin kannatella päätään jo pidempään. Jotai mielenkiintosta sinne nenän eteen, ni jaksaa paremmin.

Vierailija
7/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä ajassa tuo 460g on tullut? Siis mikä on aikaväli?

Vierailija
8/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on tosi tyytyväinen, eikä syö mitenkään useasti. Joten ei kai ainakaan nälkä vaivaa!?

Vierailija
9/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa oli itseasiassa tullut 440g, laskuvirhe. Pituutta tulee kyllä kokoajan ihan riittävästi, viimeksi oli taas tullut 3 senttiä. Mita siis 3kk neuvolassa oli 6300g ja 64,4cm. Pitkä ja hoikka poika.

Vierailija
10/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi alkuun iloisia uutisia; nimittäin mies kosi ja päätettiin hääpäivä. Elikkäs elokuussa 2007. Onhan siihen vielä puotoista vuotta aikaa, mutta ainakin ehtii järkkää kaikki (toivottavasti) ja saada noita kilojakin pois (toivottavasti) :)

Käytiin 3kk neuvolassa. Luulin kans, että painoa ei ole tullut tarpeeksi, mutta oli sitä 150g viikossa tullut, eli poika painaa nyt 6450g ja pituuttakin oli viime kerrasta 4,4cm, eli nyt 61cm.

Tänään aloitan kiinteytysjumpan. Se on kahdesti viikossa. Miehellä iltavuoro, mutta mummu ja paappa lupasi tulla hoitamaan sen aikaa kun olen jumpalla. Tosi kiva mennä vähän rehkimään. Toivottavasti tuottaa tulosta. Eilen otin mittoja vyötärön ymp, lantio, rinnat, reisi ja pohkeet, katotaan pienentyykö yhtään...

Meidän pojalla vuotaa oikea silmä. Ei rähmi, eikä punoita, mutta vetta valuu. Onkohan tulehdus vai onko kyynelkanavassa jotain häikkää ?

Osaako kukaan sanoa. Neuvolassa tuumas, että mahdollisesti menee ohi itestään ??

Saatiin neuvolasta ruokaohjelappusia ja muuta kinnteät-materiaalia. Ei kuitenkaan kehoittanut vielä aloittamaan kiinteitä. En vielä aiokaan. Tosin omenaa ollaan maistettu jo. Ajattelin luumua ja päärynääkin kokeilla sellaisia pieniä määriä.

Tosi hyvä ilme päällä ku poika söi omenaa. Toinen silmä kiinni irvisti. Piti ottaa valokuva ja naurettiin miehen kanssa, ku oli niin hyvännäköistä :)

no mutta, tuo poika hermostuu nyt..

sai piikinkin neuvolassa. Mies piti sylissä ja minä lähdin pois huoneesta...

Maanantain jatkoja!

-marica

Vierailija
11/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mollaelina: Meillä oli 3kk neuvolassa tullut reilusti alle sen 150g/viikko, mutta terkka tykkäs, että hyvin kasvaa. Ei saatu edes vielä mitään ohjeita kiinteisiin. Teillä olis siis 110g/viikko... jaa en tiedä, mutta jos ei nälkäiseltä vaikutua, niin kai vielä ok?

appelsiinie: vatsallaan ei meilläkään kovin hyvin viihdytä, vaikka on jo kohta 3,5kk. Ähinää, kähinää, lopuksi itkua. Kyllä se päätä jaksaa nostella sinänsä aika korkeelle, mutta olo ei muuten oo mukava, ja haluu pian pois.

Vauvauinnista yms.: täytyy tunnustaa, että oon kateellinen teille, joilla se onnistuu. Menisin itse NIIN mielelläni polskimaan vauvani kanssa, kun tykkään itse uimisesta. Mutta kun poika kammoksuu kylvettämistäkin, niin en uskalla kokeilla. Aivan järkyttävän hysteerinen huuto tulee joka kylvetyskerralla. Muutenkin on aika herkkä poika, itkee kun asento vaihtuu jne. Vähän mua pelottaa, että onko tämä aina sitten tällaista, että kaikki uusi itkettää. Hänelle nautintoa tuottavia asioita tuntuu olevan niin vähän, että sääliksi käy. Mahtaa elämä olla rankkaa lapsella, jos kaiken oikeesti kivankin kokee negatiivisena...

Vierailija
12/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut tänään ihana päivä,tyttö ollut tosi hyvän tuulinen,kun tuntuu että ollut tosi kiukkuinen muutamana päivänä. Nyt on taas päikkäreillä ulkona.

Myökin saatiin viime viikolla neuvolasta " ruoka-ohjeita" ,mut enpä oo vielä tutustunut tarkemmin. Ja aion odottaa vielä ainakin sinne 4kk ikään asti ennen ku aloitetaan kiinteitä maistelemaan,perunalla meinasin aloittaa. Maissivelliä meillä on mennyt jo pidemmän aikaan illalla.

eilen käytiin tuon ukko-kullan kanssa elokuvissa illalla ja mumma oli tyttöä kattomassa. Sai iltavellin jo ennen ku tultiin kotiin (normaalisti syötän ensin tissistä) ja sitä olikin mennyt 180ml!!!!! Yleensä menee 40-80ml,kyllä tuolta rinnoista siis taitaa ihan hyvin tuota maitoa riittää,vaikka yhdessä vaiheessa sitä kovasti epäilin. Tosin kyllä ne nyt tuntuu täyttyvänkin ihan eri tavalla. Nyt syödään vain yhdestä tisusta kerralla kun yhdessä vaiheessa jouduttiin tankkaamaan molemmat. Mutta meillä on tainnu olla se tiheänimunkausi ja itse yritin kanssa pumppaamalla lisätä maidon tuotantoa. Ollaan siis onnistuttu =).

Mutta nyt lähden laittamaan kämppää kuntoon kun on tulossa vieraita,ei tarvii kauheen kaaoksen keskelle tulla...

Vierailija
13/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh, mulla on nuha ja kipee olo muutenkin. Ja ohjelmaa ois koko viikolle reippaasti. Toivottavasti en tartuta tyttöö, kun näyttää viä ainakin nuhattomalta.

Tänään meilläkin kääntyi selältä kyljelle, mutta käsillä ei osannut tehdä siinäkohtaa mitään. Tarttuu kyllä jo esineeseen ainakin vahingossa, kun jotain näyttää.

Pitäis siivota, mutta taidan vetää lonkkaa, kunnes typy herää päikkäreiltä.

Vilma

Vierailija
14/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tänään saatiin siis uusia mittoja, kun käytiin neuvolassa. Neiti on nyt 6230 g ja 62 cm. Käyn vielä laittamassa tonne toiseen pinoon. Paino menee nolla-käyrällä, mutta pituus oli lähtenyt vähän laskuun (on kuulemma normaalia). Rokotus menikin ihan huomaamatta, ei edes pienen pientä itkua tirauttanut :) Katsotaan nyt, miten ilta sujuu...Kiinteitä voitaisiin aloitella jo tuossa kuukauden päästä, mutta voi olla, että jatkan vielä täysimetyksellä vähän pidemmälle. Täytyy sanoa, että meille on sattunut kyllä tosi kiva terveydenhoitaja; ottaa aina esikoistytönkin huomioon ja kyselee kuulumisia.

Meidän tyttö sai muuten ensimmäisen vierastuskohtauksen perjantaina, kun kävi vieraita! Lohduton parku pääsi aina, kun vilkaisikin tätiään päin...Voi noita pieniä...

Ei meilläkään viihdytä oikein masullaan. Alkaa yleensä kamala ähkinä, joka muuttuu pikkuhiljaa kiukun kiljaisuiksi :D Täytyy yrittää kuitenkin vaikka lyhyitä kertoja kerrallaan.

Hyvää viikon alkua kaikille!

Vierailija
15/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...onnea vielä marica28:lle kosinnasta!!!Häitä on iiihana suunnitella!Kyllä siihen hyvin tuon puolitoista vuotta saa kulumaan ;) *muistelee haikeudella*

Vierailija
16/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole taas pitkään aikaan päässy ees lukemaan :( Ollaan ostettu omakotitalo ja siinä riittää touhuumista... Anoppilassa toistaseks bunkataan. Ei viitti mennä pojan kanssa remontin keskelle asumaan. Oma tietsikka on paattu muuttolaatikkoon ja anoppilassa on kone epäkunnossa. Tilasin sille jo kerran korjaajan mutta siellä asustaa isännän pienemmät sisarukset jotka aina onnistuvat saamaan sen epäkuntoon :(

Kovasti on meillä iso poika verrattuna muihin pikkuystäviin, kolmen kuukauden neuvolassa oli painoa 6920g ja pituutta 62cm! Kiinteitä ollaan jo aloteltu koska maitoa menisi päivässä muuten yli kaksi litraa!! Maissivelliä iltaisin on menny jo pidemmän aikaa, nyt ollaan maisteltu myös hedelmiä ja perunoita ja aamusin neljän viljan puuroa :) Hän rakastaa eri makuja ja nauraa hurjasti kun saa ruokaa...

Nauramisesta... Kovasti hän on hymyillyt jo vaikka kuinka kauan ja nyt on mukaan tullut ääneen nauraminen :D ihanan kuulosta ja pääsee yleensä nauru itelläkin! Kääntynyt on itse yhen kerran, pikkasella avustamisella se sujuu muitta mutkitta muuten. Kädet on hankalia saada siihen touhuun mukaan, kyllä ne vielä joskus tottelee :)

Olen kateellinen teille jotka uinnissa käytte. Meidänkin piti aloittaa kun poika niin rakastaa kylpemistä, mutta eihän siitä mitään tullut kun se on niin aikaisin että meidän poikahan nukkuu vielä siihen asti. Ja vielä pitäis kakata ennen... ei onnistunu sitten :( Noh, me sitten kylvetään vaan :)

Nyt tarvii varmaan lopetella, yritän ehtii ees joskus lukemaan. Ja HELILLE pahoittelut etten ole meiliin vastannu :( Koitan kerjetä joku päivä kun pääsen taas koneelle. En oo teitä silti unohtanu :)

Jonsku ja Miro

Vierailija
17/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas nolona saavun tänne ..ties kuinka kauan on taas kulunu aikaa..

Mutta päivät kuluu niin kuin siivillä ja illalla nukahdan kuin vauva sänkyyn jo hyvissä ajoin:)

Kovasti kasvetaan meilläkin. 3kk neuvola on keskiviikkona. Paljon on pieneksi jääneitä vaatteita jo kerätty pois..olenkin pojalle puhellut että äitin vauva kasvaa niin kovasti ettei meillä kohta ole vauvaa:( Nautin suunnattomasti vauvastani, tuntuu kuin nuuhkisin ikäänkuin varastoonkin pojan tuoksua jne..haikea mieli iskee välillä että viiminen vauva meillä..mutta kyllä päätös pysyy että lapsiluku on täynnä!

Poika ei käänny vielä eikä juuri tartu leluunkaan. Heiluttelee kyllä jumppalelustaan roikkuvia tavaroita. Ja yhtään ei tykkää olla mahallaan! Olenkin ihan ihmeissäni kun isommat sisarrukset ovat nukkuneetkin lähes vastasyntyneestä asti masullaan, niin tämä kuopus ei sitten millään! Ja kun ei tykkää olla masullaan niin ei sitten. selällään viihtyy lattialla pitkäänkin ja tykkää katella ympärillä olevia juttuja ja ihan paras on olohuoneen kattolamppu:)

Yöt sujuu tosi hyvin, yhdellä, joskus kahdella syötöllä mennään aamuun asti. Sirt vaunuissa nukkuu 3-4 tunnin unia välillä kaksikin kertaa päivässä.

Syömiseen on tullu muutos..Poikahan on saanut pulloa tissin rinnalla lähes alusta saakka. Annoin aina eka tissistä ja täytettä sit pullosta. Öisin vaan tissiä. Mutta nyt ei enää tissi kelpaa!!! Se alkoi tossa pari-kolme viikkoa sitten. aina kun otin pojan rinnalla niin alkoi hirveä huuto ja pään pois kääntäminen ja jos tissin otti sit suuhunsa niin lähes heti työnti sen kielellä ulos. Huutoa ja mekastusta riitti, oli pakko antaa sit pullosta kun eihän sitä nälissäänkään voi huudattaa vaan sen takia et pitäis syödä eka tissiä. Ja sit on käyny niin että maito on lähes kokonaan loppunut, poika saattaa yöllä unissaan ottaa tissiä vähän mut eihän se enää riitä:( Sainhan mä ohjeeksi että lypsän oman maidon pulloon ja syötän sit siitä, mut en alkanu siihen.

Joten olenkin alkanu kypsytellä ajatusta imetyksen lopettamisesta kokonaan, kun ei vauva enää rintaani huoli. Mies sanoo et hyvin poika pullostakin syöden kasvaa ja hyväntuulinen on että miks pitää huonoa omaatuntoa kärsiä imetyksen loppumisesta..

Saas nähdä mitä neuvolassa ollaan mieltä tuosta tissilakosta. Kiinteitä en oo vielä ajatellu alottaa, mut illalla voisin jo velliä alkaa antamaan tuossa muutaman viikon päästä. No nyt näyttää pelkkä maito riittävän ihan hyvin joten katellaan rauhassa.

No mutta pääasisassa meillä sujuu tosi hyvin. Poika on iloinen pelle, jaksaa hihkua ja naureskella..juttelee paljon meille muille.

..aika vaan menee nyt niin pirun nopsaan, vastahan sitä sai tietää olevansa raskaana ja vauva on jo 3kk ikäinen..

Nautitaan oikein olantakaa tästä ihanasta pikkuvauva ajasta!!!

Mukavia lomia kaikille!

äitykkä ja poikanen 3kk 4pvää

Vierailija
18/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä menee ihan ok, ei kummempia. Ukko ei käänny ihan vielä masulleen. Kohta puoliin, kohta puoliin. Kiljahtelu ja huutelu on erikivaa :)

Käytiin punnituksella tänään (seuraava neuvola vasta 13.3.)

mitat olivat niinkin huimat, kuin 7210g ja 64cm. hieman tuo ukko näyttää micheliniltä!

Mutta, minä alan menemään nukkumaan. Huomenna Helsinkiin, sunnuntaina sitten kahdeksi viikoksi lappiin. Matka jännättää hiukan. Rovaniemelle 9.30h ja takasin kolarista 11.30h.. ja päiväjunalla! OHHOH!

-10kaks ja Jere 2kk3vko

Vierailija
19/19 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehtii maanantaikuulumisia ku pikasesti kirjoittaa ;)

Onnea Maricalle kosinnasta! Ihan kateeksi käy ku pääset suunnittelemaan häitä - se on niin ihanaa...

Yhdyn äitykän kehoitteeseen nauttimaan vauvasta. Just tänään katoin synnärikuvia ja itkuhan siinä pääsi. Vauveli on niissä niiiiin pieni ja nyt jo " iso" . Aika menee tosi nopeaan, miekin alan imuttamaan vauvatuoksua varastoon ;)

Hyvää matkaa 10Kaks! Haikeana täällä laskeskelen päiviä, milloin mekin päästään äidin lihapatojen ääreen pohjoseen...

Mitäs vielä piti... ainiin perhanan Rapuäiti ku mainitsit ne laskiaispullat!! Aivan järjetön himo iski ja eihän minun auttanu ku ensihätään kipaista kaupasta ostopullat ja leivontatarpeet. Huomenna uuni kuumaksi! Nam...

Mutta nyt nukkumaan.

Toukkis ja Pinja 3kk1vk

Postanu; hyvä nimi teidän neidillä ;)