Keksikääs substituutio sipseille, popcornille ja muulle suolaiselle!
Noi nykyiset sipsit eivät vaan ole hyviä, varsinkaan juustonaksut mutta mitä keksisi pieneen suolaisennälkään? Lidlissä ja S-ketjussa myydään sellaisia juustotikkuja, ne on ihan ok, mutta en oikein muuta keksi. Suolapähkinätkin on niin nähty...
Kommentit (35)
Nyt kyllä laitoit niin hienon sivistyssanan otsikkoon, ettet taida itsekään tietää mitä kirjoitit.
"Substituutio on kemiallinen reaktio, jossa atomi tai atomiryhmä korvatuu toisella atomilla tai atomiryhmällä. Reaktiossa syntyy myös sivutuote. Ensimmäisiä tutkittuja substituutioreaktioita olivat alkaanien halogenoinnit."
Korvike. Ihan oikeasti nyt, käyttäkää niitä aivojanne tai ne rapistuu pois.
Poppareita jyvistä itse paahtaen. Suolan ja rasvan määrää voi säädellä itse.
Lekuella on sellainen silikonia oleva astia, jolla jyvistä saa tehtyä poppareita mikrossa.
Juustot? Käyt juustotiskiltä ostamassa esim. viisi pikkupalaa.
Porkkana. Popsi sitä kun tulee narskuttamisen tarvetta. Putsaa hampaat ja on terveellistä.
Lehtikaalisipsit, juuressipsit, pähkinät, itsetehdyt popcornit (jyvistä, voi valmistaa esim oliiviöljyssä ja jättää suolan pois).
Turhat substituutiosanat voitaisiin suomen kielen laadukkuuden takaamiseksi jättää tavallisesta tekstistä pois.
Onko mtn niin naurettavaa kuin tällainen tollomoukan YRITYS kuulostaa fiksulta... Vai että substituutio. Buah-hah! PELLE. Sano ihan reilusti vain "korvike", ei tartte tekofiksua esittää. Oo vaan hei rohkeesti oma ittes..
En valitettavasti keksi noille substituutiota, koska itse herkuttelen lähinnä ammoniumkloridilla.
Tee itsellesi runsas vihanneslautanen. Porkkanaa, lanttua, kurkkua, paprikaa jne. Kaikkea mikä oikein rouskuu. Kohta rakastat näitä naksuja ja sipsit unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Poppareita jyvistä itse paahtaen. Suolan ja rasvan määrää voi säädellä itse.
Lekuella on sellainen silikonia oleva astia, jolla jyvistä saa tehtyä poppareita mikrossa.
Eikä siihen tiettyä astiaa tarvitse, netistä löytää vinkkejä.
Itse tein hiljattain paperipussissa. Se suola ei tosin oikein tuntunut tarttuvan rasvattomiin poppareihin.
Vierailija kirjoitti:
Substituutio ei todellakaan tarkoita korviketta. Tarkoittanet substituuttia?
Mä olen tykännyt noista Rainbow juureslastuista/sipseistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Substituutio ei todellakaan tarkoita korviketta. Tarkoittanet substituuttia?
Aloittaja tarkoitti korviketta. Älä huoli, vain hyvin harvat onnistuvat viisastelussa.
Tee lehtikaalisipsejä uunissa. Tosi helppo ja nopea tehdä, lisäksi terveellistä. Maustaakin voi oman maun mukaan. Esim. tuosta http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/503292/Lehtikaalisipsit/ löytyy ohje.