Soul-musiikki on sieluttomille
Vähän samalla tavalla kuin ne, jotka ei ymmärrä romantiikasta tai rakkaudesta mitään fanittaa saippuasarjoja. Soul-musiikki on sielukkuuden imitointia ja jää imitoinnin tasolle olematta sielukasta itsessään. Tähän lopputulokseen on helppo päätyä, kun huomaa, että kaikkein sieluttomimmat tyypit fanittaa soul-musiikkia. Puhun nyt erityisesti tästä nyky-soulista, jota radio soittaa.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Vähän samalla tavalla kuin ne, jotka ei ymmärrä romantiikasta tai rakkaudesta mitään fanittaa saippuasarjoja. Soul-musiikki on sielukkuuden imitointia ja jää imitoinnin tasolle olematta sielukasta itsessään. Tähän lopputulokseen on helppo päätyä, kun huomaa, että kaikkein sieluttomimmat tyypit fanittaa soul-musiikkia. Puhun nyt erityisesti tästä nyky-soulista, jota radio soittaa.
Mitä ja keitä tarkoitat näillä "kaikkein sieluttomimmilla tyypeillä"? Mistä olet tietosi ihmisten sielukkuuden, tai sieluttomuuden tilasta hankkinut, vai pelkällä mutullako päästelet?
Lisäksi toivoisin esimerkkejä nykysoulista, joita radioasemat soittaa, minä kun en ole viime vuosina radiosta juurikaan soulia kuullut.
Nämä Adelet ja Sam Smithit sielutonta paskaa.
"Kaikkein sieluttomin"?? Sinä itse et ymmärrä sielusta mitään. Ihminen jolla ei ole sielua olisi "sieluton", ei siinä mitään aste-eroja ole: sielu joko on tai ei ole. "Kaikkein sieluttomimmat" -ilmaus on absurdi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä Adelet ja Sam Smithit sielutonta paskaa.
Noiden kummankaan sieluttomuudesta en osaa sanoa mitään, kun en kummankaan musiikkia tunne. Adelen nimen olen kuullut, mutta hänen musiikkiaan en tunne, mutta olen ymmärtänyt, että ihan tavan pop-laulajasta on kyse, enkä häntä ole osannut souliin yhdistää. Tuosta Sam Smithistä tulee mieleen lähinnä vanha brittiläinen olutpanimo, mutta kyseisen nimisestä laulajasta minulla ei ole hajuakaan, joten hänenkään sielun tilasta en osaa mitään sanoa.
Tässähän on mun kohdalla järkeä. Mä tykkään soulista ja mulla on punainen tukka, eli ei sielua lainkaan! Mainiota. Kuuntelen kyllä vanhempaa soulia paljon mieluummin...
Vierailija kirjoitti:
"Kaikkein sieluttomin"?? Sinä itse et ymmärrä sielusta mitään. Ihminen jolla ei ole sielua olisi "sieluton", ei siinä mitään aste-eroja ole: sielu joko on tai ei ole. "Kaikkein sieluttomimmat" -ilmaus on absurdi.
Sielukas on kuvaileva adjektiivi. Voi yhtä hyvin sanoa että joku sielukkaampi kuin joku toinen, kuten voi sanoa että joku kauniimpi tai hauskempi kuin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielukas on kuvaileva adjektiivi. Voi yhtä hyvin sanoa että joku sielukkaampi kuin joku toinen, kuten voi sanoa että joku kauniimpi tai hauskempi kuin toinen.
Huohh, tiedän kyllä, mitä ap. tarkoitti... Sana on silti absurdi meistä, jotka uskomme sielun olemassaoloon. Elävä ihminen, joka olisi sieluton, on mahdottomuus.
En ole kuullut Adelen enkä Sam Smithin musiikkia, mutta eihän valkoihoiset soul-musiikkia osaakaan tehdä, joten helppo uskoa kuulemattakin ;) Vai onko Sam Smith valkoihoinen...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huohh, tiedän kyllä, mitä ap. tarkoitti... Sana on silti absurdi meistä, jotka uskomme sielun olemassaoloon. Elävä ihminen, joka olisi sieluton, on mahdottomuus.
Huohhhhhhhhh, tiedän kyllä mitä tarkoitit, mutta yritin silti puhua kuin aikuiselle, enkä satuihin uskovalle pikkulapselle. Ilmeisesti turhaan.
Sherlock Holmes taas vauhdissa.