Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eläkevakuutus

Vierailija
30.03.2016 |

Kannattaako maksaa omaa vapaaehtoista eläkevakuutusta?

Kommentit (3)

Vierailija
2/3 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykköskommentoija sotkee asioita. Hän puhuu pakollisesta työeläkejärjestelmästä, sinä vapaaehtoisesta eläkevakuutuksesta.

Se tulee pakollisen eläkkeen lisäksi. Eli kun tuossa Taloussanomien kirjoituksissa varoitettiin siitä, että tulet aikoinaan pettymään eläkkeeseesi, sinä voit vapaaehtoisesti rakentaa lisäeläketurvaa. Itse olen eläkkeellä ja minulla oli vapaaehtoinen omakustanteinen lisäeläke 45-vuotiaasta asti. Kun jäin eläkkeelle, kymmenen ensimmäistä vuotta saan samansuuruista eläkettä kuin työstäni olin saanut palkkaa. Katsoin, että sen antama turva riittää saamaan raha-asiat järjestykseen ja niin näyttää käyvän. Se lisäeläke päättyy, kun täytän 73. Silloin olen velaton, hyvässä asunnossa asuva ja on tuore auto ja kesäpaikkakin on viimeisen päälle kunnossa. Enää ei ole näköpiirissä yllätyksellisiä rahamenoja. Ainoa peikko on sairastuminen, kuolemaa en pelkää. Yhteiskunta vie kaiken, jos joudun laitoshoitoon sairauden vuoksi. Jos lisäeläkettä maksetaan vielä silloin, vievät senkin, vaikka se on mielestäni ihan omaa säästämääni rahaa, minkä muut ovat ryypänneet kurkusta alas.

N69

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkevakuutus ei tuota kenellekään muulle mitään kuin pankeille. Ei kai kukaan enää niin hölmö ole, että menisi siihen vedätykseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä