Työmiesten tekemiä mokia
Millaisia mokia työmiehet ovat teillä tehneet? Esim. putkimiehet, sähkömiehet ym.?
Meillä oli kerran kaksi työmiestä valamassa takkaa. Meillä on kissoja ja ne ovat täysin sisäkissoja, niitä ei edes olisi voinut oman turvallisuutensa takia laskea ulos. Olin sitten toisessa huoneessa kuin nämä työmiehet, muistaakseni siivoamassa, kun aloin ihmettelemään aika koleaa ilmaa. Sitten mieleeni iski, ettei kai vain ovi ole auki. Ja olihan se, ja eikös kaikki kissat olleet ulkona. Näille työmiehille oli vannotettu joka kerta kun tulivat jatkamaan, että kissat ovat sisäkissoja eikä niitä saa päästää ulos. Onneksi asia huomattiin äkkiä ja kissat saatiin ehjinä takaisin sisälle. Toisen työmiehen kanta tähän oli seuraava: "Ei mulla ole aikaa kattoa teen kattien perään, sitä paitsi mä vihaan kissoja". Ei se silti ole syy käyttäytyä noin -.- Enhän nyt minäkään voi päästää jonkun koiraa ovesta ulos, "kun mä vihaan koiria"! Hyvänen aika, ikääkin oli jo kuitenkin ainakin lähemmäs 70. Pidimme sitten tästä lähin vain kissat eri huoneessa, koska se pirun ovi ei vain pysynyt kiinni vaikka kuinka sanoi. "Mua ei kakarat neuvo" kuului myös aika usein. Ikää oli sellainen 19 vai 20v, en muista tarkkaan.
Tällöin oli syksy ja työmiehet ramppasivat ulkoa sisälle hakemassa tiiliä ja tekemässä laastia vai mitä onkaan. Piha oli sellainen jumalaton kuravelli meri, joten luonnollisesti kuraa tuli ja paljon. Työmiehiä pyydettiin, että olisivat pyyhkäisseet edes kerran kenkänsä kuramattoon, joka oli ulko-ovella, muttei kuulemma sellaiseen ollut aikaa, joten sain sitten kuurata lattioita joka kerta kun lähtivät ja muutenkin heidän jälkensä, "kun se ei oo meidän homma".
Vuokranantaja ei suostunut vaihtamaan työmiehiä, kun oli joku hänen tutun tutun tuttunsa tai jotakin. Olisin tehnyt valituksen tuost käyttäytymisestä, jos ei olisi ollut yrittäjänä, joten paha valittaa.Pirulauta kun olisi tehnyt mieli vedellä pitkin korvia tuollaisesta käytöksestä.
Alkaa kiehumaan kun vain muisteleekin tuota!
Kommentit (77)
Meillä tehty putki-, saunakylppäri yms pienempää remppaa ja ihan joka kerta ovat tuoneet omat suojaukset ja lattiapahvit mukaanaan! Siivosivat joka päivä (lakaisivat) työpäivän päättyessä ja aina kysytty onko lemmikkejä asunnossa. Hilpeyttä vaan herätti kun sanoin että on kaks helevetin vihaista kääpiöhamsteria :D ei kannata päästää vapaaksi.
Tätä lukiessani taidan lähettää omalle vaki remonttimiehelle kiitoskortin lahjan kera! Samasta parin miehen firmasta on pojat olleet tekemässä meillä sekä kylpyhuoneremontin että pari muuta pienehköä remonttia. Joka kerta on lattiat suojattu heidän taholtaan, jäljet siivottu, koirat pysyneet tallessa sekä ovet kiinni. Meillä on lemmikkeinä kylmälle arkoja matelijoita, eikä isoja terraariokomplekseja noin vain siirrellä kylmältä turvaan, joten ovien kiinni pysyminen on meillä tosi tärkeä juttu. Minkään näiden asioiden kanssa ei ole ollut remonttimiesten kanssa ongelma ja jälki on ollut erinomaista. Lisäksi bonuksena päälle asiakaspalvelu ym. kommunikoiniti aina ystävällistä.
Olen kehunut käyttämääni yritystä myös ystävilleni ja tiedän, että ainakin kaksi ystävääni on heillä kylpyhuoneremonttinsa teettänyt. Minun kotoani saisivat äkkilähdön tuollaiset urpot, joita tämän ketjun remonttireiskat tuntuvat edustavan!
Onko av-mammoilla vikaa luetun ymmärtämisessä? Minä ainakin luin, että ap olisi laittanut kissat toiseen huoneeseen, mutta työmiehet olivat ilmestyneet 6 aamulla ilmoittamatta paikalle, vieläpä väärällä viikolla. Koita siinä sitten kyhätä jotakin ovia äkkiä.
Remonttiin kuuluu juuri ne asiat, mitä siihen on sovittu kuuluvaksi. Asiakkaan tehtävä on huolehtia, että edellytykset suorittaa työ ilman turhia viivytyksiä on mahdollista, työmiehen työ on suorittaa työ asiallisesti ja mahdollisimman vähän haittaa aiheuttavasti. Urakka ja tuntityö pitää osata erottaa. Jos haluat palkata kissanvahdiksi muurarin 70 euroa/tunti, niin sekin on varmaan sovittavissa.
Jos taas haluat työsuorituksen mahdollisimman halvalla, niin huolehdit että tekijä pääsee tekemään juuri hänelle kuuluvaa hommaa mahdollisimman tehokkaasti ja autat häntä sopivassa kohdassa. Simple. Jos taas haluat mahdollisimman epämääräisen lopputuloksen, sovi vain suullisesti, vaikeuta työsuoritusta, neuvo ammattilaista ja arvostele työmiehessä kaikkea käytöksestä ulkonäköön saakka. Viivytä vielä maksuja ja uhkaile jättää maksamatta, niin et varmasti tiedä mitä tulet saamaan....
Vein puhelimen huoltoon, kun oli näyttö rikki ja se piti vaihtaa. Ei mennyt kauan kun sai noutaa, mutta kotona huomasin että jotain oli vialla. Oli uusi näyttö asennettu ylösalaisin, niin että kameralla ei saanut kuvaa. Ei muuta kuin takaisin, korjatussa huomasin otetun kuvan työkaluista, oli vissiin testattu että on varmaan oikein päin :) noh, huolimattomuusvirheitä sattuu kaikille, mutta olihan se vähän hassua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah, taitaa olla tuolla takan halkeamisella ja käydyllä tahtojen taistelulla mystinen syy-yhteys ;)
Niin suomalainen ei tee kunnolla työtänsä ellei häntä kohdella, kuin prinsessaa. Palautteen vastaanottaminen on nykyään isolle osalle suomalaisista uskomattoman vaikeata varsinkin negatiivisen palautteen.
Negatiivisen palautteen perusteella pitäisi yrittää parantaa toimintaa mutta suomessa negatiivista palautetta saatuaan aletaan tekemään kiusaa asiakkaalle ja mietitään miten voisi tehdä asiat vielä huonommin.
Ei kai tuo mitenkään remonttimiesten yksinoikeus ole? Eikös se ole kaikessa kanssakäymisessä niin, että kohtele ihmistä juuri niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. Vittuile jollekin ja varmasti se jossain kostautuu, ole ystävällinen ja sinulle ollaan ystävällisiä. Joskus elämässä vain kannattaa katsoa muuallekin kuin sinne omaa nöyhtäiseen napaan.
Ei tämä mitenkään suomalaista yksinoikeuttakaan ole. Kokeilepas seuraavan kerran töykeää käytöstäsi vaikka kepab-pizzeriassa, saattaa täytteistä löytyä yllätys...tai sinullehan se voi ollakin ihan jo vakiojuttu.
Ap on klassikkoesimerkki nykyajan kermap*:stä joka ei ole fyysistä työtä koskaan nähnyt tehtävänkään. Sitten käy just näin. "Miks se ei heitä kenkiä kun tulee sisään?! Viis siitä, että sillä on aika paljon kannettavaa, mun matoille tulee hiekkaa...!"
Meillä on kahden viikon päästä tulossa osaketaloon ikkunaremppa ja kylppäriremppa, ja isännöitsijän ohje on, että suojaa lattiasi ja laita eläimet eri huoneeseen tai toimita ne hoitoon. Luuleeko ap, että kun ukot roudaa pihalle 180 cm leveää ikkunaa kahdestaan, niin niillä on aikaa kytätä, missä se asunnon haltijan mirri/turre nyt luurailee? Meidän kissa lähtee mummolaan hoitoon.
Joskus olisi paikallaan käyttää ihan tervettä järkeä.
Edellisen (vuokra)asunnon rempassa remppamiehet oli ottaneet käyttöönsä keittiön jakkaran. Oli kiva yllätys, kun jakkarani oli aivan maalitahroissa. Onneksi se nyt ei niin kallis ole, että olisin siitä viitsinyt ruveta riitelemään.
Kylpyhuone tehty ilman vedeneristystä. Saunan poistoilma menee vain kattopanelin taakse. Sähköjä ei ole maadotettu vaan johto katkastu. Koolaukset päin helvettiä ja homeista vaneria seinäs. Vesiputki katkastu mut suljettu huonosti -> laaja vesivahinko. Kylppärin kaadot päin persettä. Remppahemmo 1.
Seinässä 1cm pykälä -> tosi kiva laatottaa. Jokainen läpivienti vääräs paikas. Koolaukset miten sattuu ja levytyksissä järjyttäviä pykäliä ja rakoja.
Remppamies 2.
Remontti aloitetaan mut jätetään kesken ku tuli parempi homma. Työmiehiä joutuu vahtimaan jotta käyttävät sovittuja materiaaleja ja työtapoja. Aikovat mm liimata lattialaudat yhteen. Olis tullu kiva 30neliön liimalevy :)
Remppamies 3 ja 4
Hiesitalon kengitys. Kivijalka puretaan osittain. Alin hirsi poistetaan. Talo on tunkin varassa toista vuotta. Toises kohtees oli sama tyyppi paikannut lahon hirren laholla hirrellä. Ku ei sielt mihinkään näy.
Näit riittää. Ei ole mun kodista mut olen näit joutunut töissä todistaan.
Kissan vahtimisesta tulisi periä 30€/h lisätaksaa, mikäli niitä joutuisi katsomaan perään.
Trollihan tämä aloitus on, mutta en periaatteessa epäile vaikka tällainen ajatusmalli olisi tottakin?
Ei kukaan täysipäinen jätä kissoja riesaksi, jos asunnossa tehdään remonttia...
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika! Minä olen kyllä aina älynnyt siirtää edes matot pois lattioilta jos tullaan tekemään jokin pienempi työ, ja mitä isommasta remontista on kysymys, sen paremmin peittelen lattiat pahveilla yms. Remonttimiehet kantelevat koko ajan kaikkea työkaluista tiileihin ja kaikkea siltä väliltä, en minä odota heiltä siihen vielä heidän heittävän kenkiään joka välissä!
Onneksi tuo ap:n tilanne ei päättynyt siihen, että kissa olisi saanut työkalusta päähänsä... Pakko kysyä, minkä ikäinen ap olet? Olet aina asunut kerrostalossa tms., ainakaan remontteja et ole aiemmin teettänyt? Jonkinlaista uusavuttomuutta tuollainenkin ajattelemattomuus kyllä...
Pahoittelut, lukihan aloituksessa että olit parikymppinen ko. remontin aikaan!
No, se selittääkin paljon.
Itse olin laittanut todella aran ja säikyn koiran sellaiseen huoneeseen, mihin ei varmasti tarvitse huoltomiesten mennä ja vielä varmistanut asian etukäteen. En itse voinut olla kotona kyseiseen ajankohtaan, koska huolto tuli niin lyhyellä varoitusajalla etten saanut töitä siirrettyä eikä huoltofirma suostunut vaihtamaan aikaa.
Kirjoitin oveen lapun, että huoneessa on erittäin arka ja pelokas koira, ettehän avaa ovea. No, eiköhän sinne ollut kuitenkin pitänyt tunkea. "Vähän vaan leikkimään" olivat menneet, koira ihan kauhuissaan juoksennellut mutta huoltomiehillehän se oli vain leikkiä. Lopulta koira oli ahtautunut kaapin alle ja se olikin isompi homma saada se sieltä pois.
Lisäksi olivat syöneet jääkaapista ruokaa melkoisen satsin. Parempiin suihin oli mennyt myös mm. tilaustyönä tekemäni myyntikakku, jonka ainekset olivat törkykalliit ostaa itse uudelleen. Voi luoja että lähetin vihaista asiakaspalautetta eikä kotiini tule enää yksikään huoltomies ilman että olen paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä kuinka avoimista ovista valittavat rouvat roudaavat kamppeet tasoitesäkeistä lähtien sisään niin että ovet suljetaan visusti perässä ja kengät riisutaan joka kerta eteiseen. Omille asiakkaille olen kertonut, että eläimet ja pikkulapset pidetään muualla ihan oman turvallisuutensa vuoksi. Samoin matot rullataan lattioilta ja lattiat suojataan kulkuväyliltä. Yksinkertaista. Aika ja kädet ei yksinkertaisesti riitä toimimaan niin kuin arvon rouvat toivovat. ;-)
Kannattaako alkaa asiakaspalvelutöihin tuolla asenteella?
Se joka maksaa palkan on se kuningas ja se on sen kuninkaan koti. Yksinkertaista?
Meillä kun käy vääränlainen palvelija niin laitan sanan varmasti kiertämään.
On tainneet rouvalta jäädä prinsessaleikit liian vähälle lapsuudessa? Ohis.
Eipä ap. tapauksessa, työn tilaajallakaan mennyt kaikki nappiin.
Yleensä joka tilaa remppamiehen, haluaa hänen työskentelevän mahdollisimman tehokkaasti ja turvallisesti ja pitää kotieläimet poissa jaloista ja suojaa lattiapinnat joko muovilla tai pahvilla, sillä jokainen hukkaan heitetty minuutti maksaa maltaita ja lisää kustannuksia.
Ap. käytöksen voisin kuvitella, joltakin vuokralaisilta, joka ei maksa laskua omasta pussistaan, mutta ei kuitenkaan ymmärrä, että remppakulut loppujen lopuksi maksetaan aina vuokrassa.
Eikä koskaan ole ollut valittamista remppamiehistä, kun huoneiston omistajana maksan kulut ja ymmärrän, mitä työn hidasteet ja juttelut aiheuttavat ja remppamiehen tuntiveloitus pyörii 40-70€/h. Siinä mielellään pitää kissat loitolla ja jo edellisenä iltana suojaa lattiat ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin laittanut todella aran ja säikyn koiran sellaiseen huoneeseen, mihin ei varmasti tarvitse huoltomiesten mennä ja vielä varmistanut asian etukäteen. En itse voinut olla kotona kyseiseen ajankohtaan, koska huolto tuli niin lyhyellä varoitusajalla etten saanut töitä siirrettyä eikä huoltofirma suostunut vaihtamaan aikaa.
Kirjoitin oveen lapun, että huoneessa on erittäin arka ja pelokas koira, ettehän avaa ovea. No, eiköhän sinne ollut kuitenkin pitänyt tunkea. "Vähän vaan leikkimään" olivat menneet, koira ihan kauhuissaan juoksennellut mutta huoltomiehillehän se oli vain leikkiä. Lopulta koira oli ahtautunut kaapin alle ja se olikin isompi homma saada se sieltä pois.Lisäksi olivat syöneet jääkaapista ruokaa melkoisen satsin. Parempiin suihin oli mennyt myös mm. tilaustyönä tekemäni myyntikakku, jonka ainekset olivat törkykalliit ostaa itse uudelleen. Voi luoja että lähetin vihaista asiakaspalautetta eikä kotiini tule enää yksikään huoltomies ilman että olen paikalla.
Huh siis oikeasti. Itse olisin nostanut sellaisen äläkän ja suoraan nokatusten enkä lähettänyt asiakaspalautetta. Todella törkeää.
Tuo takan halkeaminen jälkeen päin on se moka, josta olisi kannattanut aloitusviestissä kirjoittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä jumalauta saanut niitä katteja edes muualle siirrettyä pyörimästä työmiesten jaloista? Ääliö...
Ensinnäkin, työmiehet olivat MINUN kotonani, jolloin luulisi osaavan käyttäytyä, ainakin tuolla iällä...Toiseksi, siirsin kissat, aivan oman turvallisuutensa takia, ties mitä olisi ilkeyttään niille tehnyt kun kerran vihasi kissoja.
Ettet olisi itse tuo työmies ja osui arkaan paikkaan?
ap
EIHÄN SE SINUN KOTISI OLE VAAN VUOKRANANTAJAN OSAKE. Sinä vain asut siellä, toope.
Mym kirjoitti:
Kylpyhuone tehty ilman vedeneristystä. Saunan poistoilma menee vain kattopanelin taakse. Sähköjä ei ole maadotettu vaan johto katkastu. Koolaukset päin helvettiä ja homeista vaneria seinäs. Vesiputki katkastu mut suljettu huonosti -> laaja vesivahinko. Kylppärin kaadot päin persettä. Remppahemmo 1.
Seinässä 1cm pykälä -> tosi kiva laatottaa. Jokainen läpivienti vääräs paikas. Koolaukset miten sattuu ja levytyksissä järjyttäviä pykäliä ja rakoja.
Remppamies 2.Remontti aloitetaan mut jätetään kesken ku tuli parempi homma. Työmiehiä joutuu vahtimaan jotta käyttävät sovittuja materiaaleja ja työtapoja. Aikovat mm liimata lattialaudat yhteen. Olis tullu kiva 30neliön liimalevy :)
Remppamies 3 ja 4Hiesitalon kengitys. Kivijalka puretaan osittain. Alin hirsi poistetaan. Talo on tunkin varassa toista vuotta. Toises kohtees oli sama tyyppi paikannut lahon hirren laholla hirrellä. Ku ei sielt mihinkään näy.
Näit riittää. Ei ole mun kodista mut olen näit joutunut töissä todistaan.
Eikö noissa missään kohteessa ollut työselostusta? Niiden mukaan ne hommat hoidetaan. Ja kait siellä työmaalla oli työnjohtoa paikalla tai/ja laki velvoittaa myös rakennustarkastuksen. Vesieristeet tulivat pakolliseksi n. 90-luvulla.
Ka lähetit laskun perään syödystä kakusta? Jos ei työsopimuksessa puhuta mitään remppaajien ruokkimisesta, syyllistyivät näpistykseen.
Mitä hittoa mä just luin? Työmiehet tulee muuraamaan takkaa ja sinne jätetään kissat juoksentelemaan sekaan?! Tajuatko miten hyvä tuuri sulla on, että sulla ylipäätään on kissoja vielä? Ei ihme jos on miehet vähän vihaisia olleet...