Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen isä ja se kaduttaa.

Vierailija
29.03.2016 |

En ole ääneen sanonut, mutta lapsi oli aivan täysi virhe. Jos sen voisi perua, peruisin. Härskiä kirjoittaa noin, mutta kun se on totuus. Ennen kaikki oli niin paljon paremmin. Haluan takaisin aikaan ennen lasta. Lapsen äiti on myös muuttunut. Nyt hän on ottanut äidin roolin oikein elämäntehtäväkseen, mitään muuta sillä ei enää päässä liikukaan kun äitinä oleminen ja lapsi. Ärsyttää koko olemus. Koko perhe-elämä on ihan hirveää, ei vain sovi yhtään mulle, eikä kiinnosta isänä oleminen. En ole koskaan pitänyt lapsista.
Nyt voi tietysti kysyä, että miksi sitten hankin lapsia? Lapsi ei ollut suunniteltu. Tai ainakaan minä en, enää en olisi niin varma tosta toisesta. Hänelle kun lapsen saaminen on ollut joku unelmien täyttymys.
Ei huvita mennä kotiin, olen mielummin joka päivä ylitöissä.
Haluan eron ja muuttaa pois. Olenko aivan p*ska ihminen jos teen näin?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko enemmän ongelmana itse lapsi vai muuttunut puoliso? Tulee niin mieleen oma mieheni edellisessä suhteessaan. Ex hankkiutui raskaaksi, muuttui kuin "eri ihmiseksi", mies ei viihtynyt kotona, vaan teki pitkiä työpäiviä jne.

Nyt kuitenkin meillä on kaksi lasta, ja mies on säännöllisesti tekemisissä vanhimmankin lapsensa kanssa. Viihtyy kotona, ja sanoo olevansa enemmän kuin tyytyväinen elämäänsä.

Vierailija
22/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte akat vähän miettiä, ennen kuin teette miehistä väkisin isejä. Mulla oli duunikaverina Ap:n kaltainen mies ja pahaa teki kuunnella sitä tilitystä. Ja juu, pantiin toki myös. Oli ihanaa seksiä ja ehkäisykin toimi oikein mainiosti ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sitä mieltä ne mammuliinitmammutit on, että teidän pillin mukaan pitää jaksaa 18v vähintään katsoa kuinka kieroon kasvatatte mukulanne? Jos erehtyy jonkun kerran vielä tuikkasemaan, niin kumitkin kaivatta roskiksesta ja imette lisää siementä niin että 18 v onkin +3....+5....+8 v. ja kas, kolmekymmentä vuotta piti rupsahtanutta nalkuttajaa ja sietämättömiä kakaroita elättää?

Vierailija
24/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "olet paska ja raukka, pitää vaan jaksaa" on kauhistuneilta mammoilta, jotka tunnistavat itsensä tuosta lapsesi äidin kuvauksesta (täällä monet myöntäneet jättäneensä, hups vaan, ehkäisyn vähäsillaisalaa pois, kun vauvat on niiiin ihania ja kyllä se isäkin sitten rakastaa) ja jotka pelkäävät miehen lähtevän ja jättävän arjen yksin heidän haltuunsa. Vaikka he ovat halunneet arjen säännöt sanella, ihan vauvan teosta lähtien. No, ei tietenkään aina näin, mutta ihan helvetin usein.

Anna mennä! Lapsi ja äiti elävät symbioosissa, joten ei heidänkään maailmansa tuhoudu tässä. Vain sinulla hiljaa rapistuu, jos jäät onnettomana odottamaan jotain ihmettä.

Minun osaltani ainakin nimenomaan toisinpäin. Mies halusi lapsia yhtä paljon (itse jopa ehdotti toista) kuin minä ja hän on koti-isänä lapsille. Niin kertakaikkisen mahtava isä ja mies, ettei sanotuksi saa. Minua harmittaa aivan hirveästi sellaisten lasten puolesta, joiden isänä on tuommoinen kelvoton veltto paska. Kaikki lapset ansaitsisivat hyvän isän ja hyvän äidin. Juttu on niin, että naiselta on väärin huijata miestä, mutta toisaalta, jos mies ei aivan ehdottomasti halua lasta hänen on tehtävä vasektomia tai huolehdittava kondomin käytöstä. Sitä suuremmalla syyllä, että miehellä on vain nämä ehkäisykeinot, ei aborttimahista.

Vierailija
25/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole etkä varmasti ainoa joka tuntee noin. Elämä on sen verran lyhyt, että itse en tuhlaisi sitä huonoon suhteeseen tai väkinäiseen vanhemmuuteen.

Jos aiot erota niin toivon, että kerrot tunteistasi puolisollesi, jotta hänkin ymmärtää eron syyn. Ehkä etävanhemmuus sopii sinulle parhaiten ja voit alkaa nauttimaan lapsestasi :)

Vierailija
26/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä isä ja puolisohan on ihana asia. Isäksi huijattu mies, joka näkee puolisonsa vain näivettyvänä yhden roolin ihmeenä, voi aina lähteä. Lapsen voi olla hylkäämättäkin, vaikka äidin perheestä luopuisikin.

Vierailija
27/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "olet paska ja raukka, pitää vaan jaksaa" on kauhistuneilta mammoilta, jotka tunnistavat itsensä tuosta lapsesi äidin kuvauksesta (täällä monet myöntäneet jättäneensä, hups vaan, ehkäisyn vähäsillaisalaa pois, kun vauvat on niiiin ihania ja kyllä se isäkin sitten rakastaa) ja jotka pelkäävät miehen lähtevän ja jättävän arjen yksin heidän haltuunsa. Vaikka he ovat halunneet arjen säännöt sanella, ihan vauvan teosta lähtien. No, ei tietenkään aina näin, mutta ihan helvetin usein.

Anna mennä! Lapsi ja äiti elävät symbioosissa, joten ei heidänkään maailmansa tuhoudu tässä. Vain sinulla hiljaa rapistuu, jos jäät onnettomana odottamaan jotain ihmettä.

Minun osaltani ainakin nimenomaan toisinpäin. Mies halusi lapsia yhtä paljon (itse jopa ehdotti toista) kuin minä ja hän on koti-isänä lapsille. Niin kertakaikkisen mahtava isä ja mies, ettei sanotuksi saa. Minua harmittaa aivan hirveästi sellaisten lasten puolesta, joiden isänä on tuommoinen kelvoton veltto paska. Kaikki lapset ansaitsisivat hyvän isän ja hyvän äidin. Juttu on niin, että naiselta on väärin huijata miestä, mutta toisaalta, jos mies ei aivan ehdottomasti halua lasta hänen on tehtävä vasektomia tai huolehdittava kondomin käytöstä. Sitä suuremmalla syyllä, että miehellä on vain nämä ehkäisykeinot, ei aborttimahista.

Ja mikä itku ja syyttely siitä syntyisikään, jos mies haluaisi käyttää varmuuden vuoksi kumia pillereiden lisäksi.

Vierailija
28/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä naisena olisin ainakin loukkaantunut jos mies haluisi alkaa käyttämään kondomia vaikka söisin pillereitä, minulle ainakin tulisi tunne, ettei mies luota minuun. Jos on sovittu, että nainen huolehtii ehkäisystä esim syömällä pillereitä niin kyllä siihen täytyy pystyä luottamaan!

Vierailija
29/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisosi huijasi sinut isäksi, hän teki väärin. Jos yhdessä mokasitte ehkäisyn kanssa, niin te molemmat mokasitte. Ehkä sinun olisi pitänyt laittaa piuhat poikki, kun et kerta lapsia halunnut. Turha sitä on sen enempää menneitä kaivella. Olennaista on, että sinulla on nyt lapsi.

Lapsesi ei valinnut sinua isäkseen, mutta sinä olet hänen ainoa isänsä. Kanna vastuusi.

Jos olet oikeasti ja vilpittömästi sitä mieltä, että olet niin epäkelpo isä ja huono ihminen, että lapsesi on parempi olla ilman sinua arjessaan, niin lähde sitten pois, mutta lähde tietoisena siitä, mitä olet itse valinnut tehdä. Ei mitään syyttelyjä lapsen äitiä, lasta, tai mahdollisesti omia vanhempiasi kohtaan.

Yritä myös miettiä sitä, millaisen isän olisit itsellesi halunnut (tai millainen isä sinulla on ollut) ja miten oma käytöksesi suhteutuu siihen. Mieti myös, voitko katsoa lastasi silmiin sitten tulevaisuudessa, jos hylkäät hänet nyt. 

Vierailija
30/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitte akat vähän miettiä, ennen kuin teette miehistä väkisin isejä. Mulla oli duunikaverina Ap:n kaltainen mies ja pahaa teki kuunnella sitä tilitystä. Ja juu, pantiin toki myös. Oli ihanaa seksiä ja ehkäisykin toimi oikein mainiosti ;)

Lähinnä sinun itsesi pitäisi miettiä miksi vikitellä nuoria isiä, oletko jotenkin epätoivoisen yksin?

Vierailija
31/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, ettei ole reilua vaatia aborttia. Mutta sen reilumpaa ei ole vaatia vasten tahtoaan isäksi joutunutta elämään päivittäin siinä sinun sanelemassasi arjessa. Sellaista se on, jos haluaa väkisin tehdä lapsen vastentahtoiselle miehelle. Monilla onni alkaakin siitä, useammalla käy päinvastoin. Ja laki ei määrää ketään tulemaan päivittäin helvetiksi mieltämäänsä perheeseen leikkimään iskää. Hyvä niin.

Ei meillä ole kuin yksi elämä (tämän hetkisen tiedon valossa). Turha pilata sitä johonkin jota ei koe ollenkaan omakseen.

Mielestäni jopa lapsensa voi hylätä, ellei yhtään rakasta tai välitä, parempi sekin välinpitämättömyys kuin näkyvä viha. Ei se, että lapsi on jälkeläinen, välttämättä luo mitään maagista yhteyttä lapsen ja vanhemman välille, valitettavasti. Olisihan se parasta, jos jokainen äiti/isä rakastaisi lastaan oli tilanne muuten mikä hyvänsä. Mutta ei se aina näin mene.

Vierailija
32/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä sinun itsesi pitäisi miettiä miksi vikitellä nuoria isiä, oletko jotenkin epätoivoisen yksin?

Ei mun tarvinnut vikitellä ketään. Me olemme ystäviä.

Vierailija
33/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jopa lapsensa voi hylätä, ellei yhtään rakasta tai välitä, parempi sekin välinpitämättömyys kuin näkyvä viha. Ei se, että lapsi on jälkeläinen, välttämättä luo mitään maagista yhteyttä lapsen ja vanhemman välille, valitettavasti. Olisihan se parasta, jos jokainen äiti/isä rakastaisi lastaan oli tilanne muuten mikä hyvänsä. Mutta ei se aina näin mene.

Tätä vastaan moni mamma. Parempi lastaan vihaava isä kuin lapsensa hylännyt? Tässä näkee, että mamman hylkäys se suuri virhe. Mamma yksin :( Mamma rahaton :( Isi tyhmä!

Vierailija
34/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, ettei ole reilua vaatia aborttia. Mutta sen reilumpaa ei ole vaatia vasten tahtoaan isäksi joutunutta elämään päivittäin siinä sinun sanelemassasi arjessa. Sellaista se on, jos haluaa väkisin tehdä lapsen vastentahtoiselle miehelle.

Tämä tuntuu olevan av-mammoille ihan liian vaikea käsittää.

Vierailija
35/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nää "piuhat poikki" ehdotukset oikein tulee?! Se, että ei nyt halua lapsia ei tarkoita, etteikö niitä ikinä voisi halua. Jos ap on vaikka 20-vuotias niin nytkö hänen pitäisi tehdä päätös loppuelämästään? Ihan naurettava ehdotus!

Vierailija
36/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on kirjottanut tän trollin. Tai muuten daddy on kyl totally gay kirjotustyyliltään.

Vierailija
37/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä naisena olisin ainakin loukkaantunut jos mies haluisi alkaa käyttämään kondomia vaikka söisin pillereitä, minulle ainakin tulisi tunne, ettei mies luota minuun. Jos on sovittu, että nainen huolehtii ehkäisystä esim syömällä pillereitä niin kyllä siihen täytyy pystyä luottamaan!

Ei siitä mitään loukkaantua tarvitse. Ja minkäs sille voisi, jos sinä jostain tuommoisen tunteen tyhjästä kehittelisit? Ihan sama juttu kuin sp testit. Et sinä niissäkään voi ikinä luottaa toiseen 100 prosenttisesti. Pillerit eivät ole pomminvarmoja ehkäisyteholtaan edes oikein käytettynä saati sitten, kun moni nainen saattaa unohtaa/ oksentaa tms. Tälläkin palstalla kymmeniä ellei satoja kertoja lukenut, että pillerit petti. Pysyn kannassani: koska miehellä ei ole aborttimahdollisuutta, hän käyttäköön kumia/ sterilisaatiota. Syyksi naiselle voi sanoa, ettei missään nimessä halua lasta, joten haluaa maksimoida ehkäisytehon. Kuten naisella on aborttiin täysi oikeus, miehellä on tuplaehkäisyyn täysi oikeus.

Vierailija
38/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä puhutko samasta asiasta, mutta olen kyllä kylmä hiki otsalla katsellut ystäväpiirini naisten menoa. Kun lapsi tulee, niin miehestä tulee samalla ilmeisesti kehitysvammainen ääliö. Tai muuta en keksi, kun kylään tullessa pyöritellään silmiä ja nokkelasti vitsaillaan, kuinka "meidän Mikko" ei nyt osannut pukea oikeaa mekkoa tytölle päälle ja sitten oltiin myöhässä kun mies on hehheh niin avuton.

Mikään, siis ei mikään kelpaa mitä mies tekee: väärää ruokaa, väärä ote, väärin komennettu (joko ei komennettu, komennettiin, komennettiin liikaa, ihan mitä vaan ja vaihtelee päivän mukaan)

Naiset viettää päivät pitkät sisustaen, siivoten, shoppaillen ja valokuvaten asuntoa, lasta ja elämää. Elämää ei eletä, sitä näytellään. Mies ei saa tehdä mitään lapsen kanssa, joka tulee miehen omista aivoista. Vaimo/nainen kertoo KAIKEN miten lapsen kanssa ollaan, syödään, puetaan, leikitään ja lauletaan.

Loppujen lopuksi mies alkaa olla enemmän töissä, enemmän sohvannurkassa hiljaa, enemmän kalja kädessä... Miksi miehet ei saa olla sellaisia isejä, kun haluavat olla?

Meillä lapsi hankittiin vasta, kun molemmat 100% halusi. Mies sai pukea lapselle vaatteet, ja ihan sama, vaikka ei ollut minun mieleeni kaikki. Mies sai mennä lapsen kanssa, ostaa hänelle ruuat ja tehdä ne. Vaikka ne eivät aina olleet minun mieleeni. Lapsi on isänsä yhtä paljon kuin minun, minulla ei ole mitään ylivaltaa.

En yhtään ihmettele että miehet murjottaa ja etsii uuden elämän. En minäkään haluaisi olla toinen lapsi vaimolleni.

Vierailija
39/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isänrakkaus välttämättä synny niin nopeasti kuin äidinrakkaus.Mun mies oli melkein neljäkymmentä, kun saatiin esikoinen ja oli tottunut menemään miten tahtoi, hänellä on myös rakas harrastus, johon ymmärettävästi ei jäänyt niin paljon aikaa kuin aiemmin. Mies tunnusti jälkikäteen, että melkein kaksi vuotta meni, ennenkuin tajusi, miten tärkeä lapsi hänelle on ja kuinka paljon hän lastaan rakastaa.

Mun neuvo on, että vaikka teidän avioliitto kariutuisi, niin älä katkaise siteitä lapseen, todennäköisesti katuisit sitä joskus tulevaisuudessa.

Vierailija
40/54 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh-äiti ja kadun myös äitiyttä. En vaan ole perheihminen enkä nauti mistään perheen kanssa yhdessä tekemisestä, en kai hirveästi nauttinut edes lapsena oman perheeni seurasta, vaan olen ollut semmoinen yksin tyytyväinen. Mietin usein, että olisin hyvä etä-äiti ja olisi mukavaa, jos hänellä olisi perhe, jossa olisi äitimäinen äiti, isä, ehkä toisia lapsia, yhteisiä retkiä, lautapelien pelaamista niin että kaikki niistä nauttii... Sellainen sopisi lapseni luonteeseen tosi hyvin. Itse olen vähän boheemi ja yhteiskunnan normeista välittämätön äitinä, ainakaan ihan tavallinen äiti en osaa olla. Jotenkin pärjään näin ja huolehdin lapsesta kykyjeni mukaan, velvollisuudesta ja toki rakkaudestakin. Jos lapselle olisi joku hänelle paremmin sopiva koti, niin varmaan mielellään alkaisin ei-kokopäiväiseksi vanhemmaksi. Silloin lapsi saisi minustakin parhaat puolet.

Se ei muuten ole totta, että vauvavuosi on rankin. Myös uhmakaudet voi olla rankkoja ja niitä voi olla monta. Jotkut lapset on helppoja, jotkut ei. Sitten tulee luistelemaan opettelua, kavereiden keskeisiä riitoja, kavereille kuskailuja, syntymäpäivien järjestämisiä, sopivien harrastuksien valitsemista ja niissä kannustusta... nämäkin kaikki kuuluu vanhemmuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi