Kerroin äidilleni raskaudesta, hän ehdotti heti aborttia.
Olen 21-vuotias ja elän vakituisessa parisuhteessa. Lapsi on erittäin toivottu. Äitini ensimmäiset sanat kuitenkin olivat "harkitse aborttia, kun olet noin nuori". Hän tuntunut ottavan edes huomioon mahdollisuutta, että ehkä haluankin saada tämän lapsen. Siitä tuli todella paha olo ja tunne, että päätöstäni ei hyväksytä.
Onko muiden nuorten äitien vanhemmat suhtautuneet tällä tavalla?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin odottaa esikoistani 18-vuotiaana, kerkesin täyttää 19 ennenkuin syntyi. Äitini oli erittäin mielissään ensimmäisestä lapsenlapsesta, nytkin mielissään halusi lapsen yökylään ja päiväksi mummolaan touhuamaan vaikka asumme samassa kaupungissa ja lähes päivittäin käymme kylässä muutenkin. Nyt 20-vuotiaana odotan kaksosia ja äitini on taas innoissaan, kuten me kaikki muutkin. :)
Käytte päivittäin kylässä?! MIksi ihmeessä? Meinaat sitten, että mummo hoitaa kaikki kolme, ettei sinun vaan tarvitse vaivautua.
Voi ei suinkaan, käymme vaunuilla kylässä päivisin, ihan vain kahvilla, mieheni viihtyy iltaisin siellä koska iso piha ja omakotitalo, aina löytyy jotain lumenkolausta tai nurmikonleikkuuta tai jonku fiksausta. Myös nuoremmat sisarukseni asuvat vielä siellä, mimä kuskaan heitä harrastuksiinsa ja autan koulutehtävissä. Että ei se aivan niin mustavalkoista ole että kun mennään mummolaan niin mummi hoitaa ja äiti makaa sohvalla. Jos äitini leikkii lapseni kanssa päivisin kun olemme kylässä, voin esimerkiksi siivota siellä äitini puolesta. Kävikö mielessä että kaikki nuoret äidit eivät tee lapsia sillä mielin että kyllä mummi hoitaa, vaikka itsekin tunnen tällaisiakin tapauksia.
Mäkin oon saanut ekan 21v ja oli ammatti ja ruvettiin rakentaa taloa. V2006. Ja edelleen yhdessä saman miehen kanssa ja lapsia nyt 2. Ja kyllä, eka lapsi tehtiin tietoisesti. Mies on muutaman vuoden vanhempi eikä mikää setämies.
Onnea ap:lle!