OLENKO AINOA JOLLA EI OLE KOSKETUSNÄYTTÖ PUHELINTA
Kommentit (49)
Oon kolmekymppinen dinosaurus ja kuljen 3310:n kanssa. Se on alkanut vähän oikutella, muttei toistaiseksi mitään katastrofaalista. Tavallaan haluaisin puhelimen, jossa nettiyhteys (se olisi joskus tarpeeseen), mutten sinänsä tarvitse älypuhelinta kun lähinnä kuitenkin soittelisin, tekstailisin, käyttäisin herätyskellona, kuuntelisin musiikkia ja ottaisin valokuvia. Sometukseen tai pelailuun en tunne tarvetta, ei mulla ole edes facebookia :D
Minulla on viisi vuotta vanha simpukkamallinen puhelin ja olen siihen tyytyväinen. Puhelinliittymä on määräaikainen ja operaattori soitteli, että samanlaista ei enää saa. Olen tässä tutkiskellut vaihtoehtoja, mutta näyttää siltä, että enää ei ole ollenkaan pelkkää puhelut + viestit -pakettia vaan kaikissa on netti. Oikeastiko? Onko muuta vaihtoehtoa kuin prepaid? Käytän tosi vähän puhelinta, joten en haluaisi maksaa tyhjästä.
Mä olen vaihtamassa älypuhelimen takaisin Nokian perusnäppispuhelimeen, kyllästyin lataamiseen, hajoamisriskiin ja koukuttavuuteen. Valitsemassani mallissa toki taitaa olla netti, mutta ei sillä surffaaminen ole kätevää ja hyvä niin.
23:lle sen verran, että esim. Saunalahdella saa aika halvan liittymän, kun ottaa puhelut/tekstarit käytön mukaan ja halvimman netin eli kuukausimaksu 3,90 euroa ja siihen päälle käyttö (itselläni yleensä alle 10 euroa ja käytän tosi vähän).
Sopiiko kysyä tarkemmin, että minkä mallisen puhelimen olet ottamassa?
Minulla oli tavallinen kännykkä vielä vuosi sitten. Nyt olen käyttänyt miehen vanhaa älypuhelinta ja tosi helposti tulee selattua puhelimesta nettiä, yhtenään "tarkastan äkkiä" ja "katson nopeasti" sitä sun tätä, mukamas kätevää ja tarpeellista mutta oikeasti turhaa ja ärsyttävää. En edes kuulu mihinkään someen ja silti olen puhelimen pauloissa ja inhoan sitä. Sormikin tuntuu kuluvan siitä koskettelusta ja sivelystä, haluan kunnon painikkeita! Seuraava puhelimeni tulee olemaan taas tavallinen näppäinkännykkä, mielellään kokonaan ilman nettimahdollisuutta. Osaan sentään edelleen odottaa ja katsella maisemia ja olla vain ajatuksissani enkä haluakaan koukuttua ja tottua ruudunselaajaksi joka tarvitsee joka hetki jotain "tekemistä".
Olen muuten 28-vuotias, etten edes sen vanhempi. Myös 5 vuotta nuoremmalla sisaruksellani on näppäinkännykkä.
et, miehellä ei ole myöskään. sama mikälie Nokia, joka oli jo kun tapasimme 10 v sitten :D
Työni puolesta minut pitää tavoittaa aina, joten valinta on ihan simppeli nokian luuri. Ei älyä, eikä kosketusnäyttöä. Akku riittää viikoksi, joten sitäkään ongelmaa ei ole.
Pärjään tällä ja netti on minulla käytössä läppärillä ja kotitietokoneella.. Harkitsen kyllä melko kauan ennen kuin siirryn älypuhelimeen.
OLETKO AINOA JOLLA ON JUTTUNUT CAPSLOCK PÄÄLLE AP?
Olet ainoa, jonka näppiksen caps-lock tai shift on jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on viisi vuotta vanha simpukkamallinen puhelin ja olen siihen tyytyväinen. Puhelinliittymä on määräaikainen ja operaattori soitteli, että samanlaista ei enää saa. Olen tässä tutkiskellut vaihtoehtoja, mutta näyttää siltä, että enää ei ole ollenkaan pelkkää puhelut + viestit -pakettia vaan kaikissa on netti. Oikeastiko? Onko muuta vaihtoehtoa kuin prepaid? Käytän tosi vähän puhelinta, joten en haluaisi maksaa tyhjästä.
Netittömiä liittymiä ei käytännössä järkeviin hintoihin ole. Ota vaan netillinen liittymä, eipä se siellä sun puhelimessa mitään meinaa jos sun puhelimessa ei nettiä edes ole. Itse kilpailutin operaattorit ja sain halvimman tarjouksen liittymälle jonka hinta oli rajattomalle tekstille ja puheelle 17,90 e/kk. Se sisältää jonkun maailman hitaimman netin, mutta koska mun puhelimessa ei ole nettiä niin aivan sama. Olkoon siellä.
Mulla on Nokia 6030 ja kun luovuin älypuhelimesta, tuntui kuin joku painolasti olisi otettu harteilta. Enää ei kameran silmä tuijota mua koko ajan ja olo rauhoittui puhelimen äärellä. Olen vähän päälle kolmekymppinen.
Ja muistin ulkoa nuoruudesta 90-luvulta vielä sen koodin, millä nokialaisen kännykän versio tarkistetaan (*#0000# ja ruudulle ilmestyy tiedot) :D Muistaako joku muu vielä tuon?
Mulla nokia 216 ja akku kestää helposti yli viikon. Puhelin on pieni ja kestävä, kosketusnäytöllistä en osta koskaan jos ei pakko ole.
et. kyllä maailmassa on paljo ihmisiä kellä ei oo ees lankaphelinta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin älypuhelimen heti kun tulivat markkinoille. Kahden vuoden käytön jälkeen heitin sillä vesilintua.
Ostin neljä "vanhanaikaista" näppispuhelinta. Yksi hajosi kyllä heti. Niissäkin on nettimahdollisuus, mutta pyysin operaattoria sulkemaan sen.
Olen kouluttautunut myös ATK-alalle, mutta pärjään hyvin läppärillä ja tällä tabletilla.
Mulla sama tilanne.
Puhelinon vain puhelin.
Mulla on vielä lankapuhelinkin. En luovu, ellei aseella uhata. On ollut tilanne, että pakko soittaa terv.keskukseen ja operaattori mykkänä. Lankapuhelin pelasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet, niin olet myös ainoa joka on suojassa vakoilulta sillä saralla :D Onnea!
Luuletko ihan oikeasti että tietokoneen käyttäjiä ei vakoilla?, oletko 10-vuotias?
Harmittaa vain uudehkossa näppäinpuhelimessa se, ettei siinä ole muistikirjaa kuten edellisissä oli. Sen tialle on ympätty lasten aku-pelejä ym turhaa.
Ostan het uuden näppäinpuhelimen, kun löytyy muistikirja.
Mä voisin muuten luopua älypuhelimesta ja ostaa "banaanin" (uudis-Nokia 8110) mutta tarvitsen WhatsAppin, eivätkä mokomat ole vieläkään saaneet sitä tuolle puhelimelle julkaistua.
Tuttavapiirissä olen huomannut, että mitä vähemmän koulutusta tai muuta sivistystä, niin sitä hienompi ja kalliimpi läpyskä löytyy. Saa alapeukuttaa, jos kalikka kalahtaa.
Nokia C2-05 on puhelimena. Joskus aikanaan ostin Lumia 820:n mutta se toimi puolisen vuotta ja sitten alkoi koko takuuajan kestänyt huoltorumba, enkä ole sen jälkeen älypuhelinta edes harkinnut.
Ei ole eikä tule. Teen työtäni VR-juttujen parissa jo kymmenettä vuotta (en tarkoita sitä junaa)
Ja on kirjaimellisesti kaikki hitechit käytössä töissä. Kotona olen karsinut minimiin kaiken elektroniikan.
Kuulostaa tosi luotettavalta, kun IT-alan ihminen ei pidä älypuhelinta, joka nyt on kumminkin ollut aika mullistava alalla. Eikö sun pitäis tai edes kannattais olla kiinnostunu alan uudistuksista ja kehityksestä?