Miten kieltäytyä kohteliaasti anopin kutsusta risteilylle
Kommentit (15)
Omasta mielestäni olen kyllä tuonut esille etten voi sietää risteilyjä. En ymmärrä miksi anoppi nyt sitten risteilylle lähtöä ehdottelee. ap
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni olen kyllä tuonut esille etten voi sietää risteilyjä. En ymmärrä miksi anoppi nyt sitten risteilylle lähtöä ehdottelee. ap
Kahdestaan sinun kanssasi, koko perheen kesken vai kuinka?
^ Joo hyvä idea. No kahdestaan hänen kanssaan en ainakaan lähtisi. Täysin mahdoton ajatus. ap
Ehdota, että teette jotain muuta kuin risteilyä. Tai parin päivän reissua johonkin mielenkiintoiseen kaupunkiin.
kohteliain tapa lienee se, että vetoat merisairauteen. Sanot vaan, että tulet merellä todella helposti huonovointiseksi ja pysyttelet siksi mieluummin maissa.
Minusta on tosi surullisia nämä miten välttelen anoppia -ketjut. Minun anoppini kuoli vuosia ennen kuin tapasin mieheni, en siis osaa ajatella että joku ihminen joka on synnyttänyt ja kasvattanut ihmisen , jota rakastan hyvin paljon voisi olla niin vastenmielinen, että ei kauhena montaa minuuttia voi samassa tilassa olla ja silloinkin irvistellä tämän outoja tapoja. Miten ihmeessä onkin onnistunut kasvattamaan noinkin ihanan miehen jos on oikeasti ollut täysi kuvotus ihmiseksi.
^ Ei nyt tarvitse viedä asiaa noin äärilaitaan. Kyse on vain ja anoastaan siitä etten minä voi lähteä risteilylle hänen kanssaan. Ja omasta mielestäni olen varsin hyvn tuonut esille etten voi osallistua risteilylle. Pitänee vääntää rautalangasta. ap
Paras keino saada toinen ymmärtämään asioita on puhua niistä. Avoimesti ja rehellisesti.
Mun anoppi oli tosi kiva, nyt kuollut. Maksaisin mitä vaan jos pääsisin hänen kanssaan vaikkapa risteilylle, vielä yhden kerran.
Mene, mutta älä ole anopin kanssa kuin pakolliset hetket. Nauti anopin kustantamista sapuskoista, tilaa poulloittain kuoharia pöytään. Anoppi muuttuu hauskemmaksi mitä enemmän humallut. Tee siitä bilematka.
Olen risteilyillä käynyt ja joka kerta kokemus on ollut järkyttävä. En enää tietoisesti ja tarkoituksella halua kokea enää sitä uudelleen. Tai sitten anopin on hommattava sellainen risteily joka mulle kelpaa. ap
En varmasti itsekään haluaisi osallistua mihinkään pienessä kopissa tehtävään yli vuorokauden kestävään matkaan ihmisen kanssa, jonka kanssa en halua pukeutua, pestä hampaitani enkä nukkua samassa huoneessa. En jaa anopin kanssa yhtään arvomaailmaa, jossa sinnitellään omilla eväillä, kitistään hinnoista, ja syödään seisovasta pöydästä niinkuin se olisi viimeinen ateria ennen nälänhätää. Anoppilassa vietetyt viikonloput koko perheen kanssa riistävät elämäniloni jo muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mene, mutta älä ole anopin kanssa kuin pakolliset hetket. Nauti anopin kustantamista sapuskoista, tilaa poulloittain kuoharia pöytään. Anoppi muuttuu hauskemmaksi mitä enemmän humallut. Tee siitä bilematka.
Kuule, mun on pakko tunnustaa sulle etten voi käyttää risteilyllä alkoholia. :) ap
Vierailija kirjoitti:
En varmasti itsekään haluaisi osallistua mihinkään pienessä kopissa tehtävään yli vuorokauden kestävään matkaan ihmisen kanssa, jonka kanssa en halua pukeutua, pestä hampaitani enkä nukkua samassa huoneessa. En jaa anopin kanssa yhtään arvomaailmaa, jossa sinnitellään omilla eväillä, kitistään hinnoista, ja syödään seisovasta pöydästä niinkuin se olisi viimeinen ateria ennen nälänhätää. Anoppilassa vietetyt viikonloput koko perheen kanssa riistävät elämäniloni jo muutenkin.
You know what I mean.
"Ei kiitos, meillä on jo muuta menoa." "Ei kiitos, en ole kiinnostunut risteilemisestä."