Onko mahdollista saada yksinhuoltajuus?
Tilanne on se, että olemme eronneet miehen kanssa ja molemmat etsivät uutta asuntoa. Meillä on yksi lapsi, joka muuttaa kanssani.
Mies alkoi käyttäytyä väkivaltaisesti minua kohtaan vauvavuoden aikana. Aluksi oli mustasukkaisuutta ja kontrolloimista, pikkuhiljaa kuvioihin tuli haukkumiset ja lyömiset. Mies on estänyt lääkäriin menemiset ja uhannut tappaa minut. Olen kuitenkin kuvannut ja kirjoittanut ylös vammani, mutta esim. rikkoutuneesta tärykalvosta minulla ei ole todisteita, kuten ei myöskään näistä tappouhkauksista.
Mies ei ole ollut koskaan lasta kohtaan väkivaltainen, joten onko minulla mahdollisuuksia saada yksinhuoltajuus? Onko turha lähteä tässä tilanteessa taistelemaan? Haluaisin yksinhuoltajuuden, koska tiedän miehen tekevän lapseen liittyvistä asioista hankalia. Meidän välit ovat myös tulehtuneet, hän nimittelee minua jatkuvasti huoraksi ihan lapsen kuullen ja yrittää muutenkin mustamaalata minua lapselle. Mies ei ole ollut koskaan lapsen kanssa kahdestaan ja olin ensimmäiset 3 vuotta hoitovapaalla, joten olen hoitanut lasta 24/7.
Neuvoja, kokemuksia? Onko minulla riittävästi todisteita miestä vastaan? Miten asian kanssa kannattaisi edetä?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Aina te naiset olette viemässä lasta pois isältä.
Mies saa tavata lasta. Olen hoitanut lapsen lähes yksin tähän mennessäkin, niin totta kai otan hänet mukaani. Ajattelen myös lapsen parasta ja pelkään miehen käyttäytyvän väkivaltaisesti myös lasta kohtaan, vaikka niin ei ole vielä käynyt. Mies saattaa lyödä minua ihan pelkästään siitä syystä, että minulla on vääränlainen ilme, joten turha edes syyttää, että naisissa on vika.
Ap
Aina te naiset olette viemässä lasta pois isältä.