Kuukausitulot ja miten elätte?
Eli paljon teillä jää kk käteen ja elääkö sillä mukavasti? Matkusteletteko, onko oma kämppä, lapset pystyy harrastamaan..?
Meillä tulot yhteensä 4500/kk ja siitä tyttären tanssiharrastus ja pojat futis. Rivarissa asutaan ja n. parin vuoden välein käydään reissussa vähän pidemmällä.. Nyt ollaan mietitty omakotitalon ostoa
Kommentit (49)
Minulla nettotulot noin 2400 e ja miehellä minua pienemmät yrittäjätulot. Ei enää kotona asuvia lapsia. Eletään niukasti, matkustetaan sesongin ulkopuolella 1-2 kertaa vuodessa lyhyitä matkoja halpalennoilla. Missään pitkällä ei käydä eikä olla kauan. Jos pitää ostaa moniteholasit, pitää tinkiä vaateostoksista. Kaikki rahat menevät väljään keskusta-asumiseen, joka on meille luksusta.
Netto 2300, asun omakotitalossa, reissaan 3-5 kertaa vuodessa, en harrasta kalliita lajeja enkä syö kalliisti. Helsinki
Keskimäärin 3200 nettona kuussa kun laskee koko vuoden tulot. Hyvin elää äiti ja kaksi teiniä. Kerran vuodessa etelään viikoksi ja lähimaiden reissuja välillä. On auto ja mökki ja conssit ja vanssit ja harrastuksia.
Minulla netto 2100 ja miehellä 2000. Hyvin elämme kun ei lapsia enää kotona eikä velkaakaan.
Netto vähän yli 3500 e/kk. Lapset jo aikuisia, velaton koti ja kesämökki. Ihan mukavasti elelen. En pidä rantalomista, enemmän tulee käytyä kaupunkilomilla tyyliin New York tai Peking yhdessä lasten kanssa. Kivaa, että enää ei tarvitse kierrellä leikkipuistoja.
Aiemmin elin ihan mukavasti n. 2100 netto / kk, nyt asumistuki, työmarkkinatuki ja toimeentulotuki yht. 1100 netto. Elintaso on toki romahtanut mutta olenpahan joutunut tottumaan askeettiseen elämään, joka on antoisaa henkisesti. Eipä tässä aumiskulujen jälkeen muuta teekään kuin lukee ja meditoi sekä kävelee luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Netto 2300, asun omakotitalossa, reissaan 3-5 kertaa vuodessa, en harrasta kalliita lajeja enkä syö kalliisti. Helsinki
Ja kanssasi asuvan tulot ovat??!!!
Vierailija kirjoitti:
Netto vähän yli 3500 e/kk. Lapset jo aikuisia, velaton koti ja kesämökki. Ihan mukavasti elelen. En pidä rantalomista, enemmän tulee käytyä kaupunkilomilla tyyliin New York tai Peking yhdessä lasten kanssa. Kivaa, että enää ei tarvitse kierrellä leikkipuistoja.
Oletko hankkinut omilla rahoillasi asunnon ja kesämökin ja maksanut ne velattomiksi? Aikamoinen suoritus ja ikäsi oli?
4600, 2+alakoululainen.
Okt, remontoitu itse, pari autoa, ipanalla 1 harrastus, syödään kotimaista hintoja tuijottamatta, tehdään paljon kaikkea itse (auton huollot, ruoka).
Perintörahoilla ollaan laittamassa kesämökki.
Reissataan, usein autoillen ja leiriytyen, silloin kun huvittaa ja minne nenä näyttää....aurinkolomat ei nappaa, mutta vaikka Islanti vois olla kiva kohde.
Puolet tuloista ei ole korvamerkitty mihinkään pakollisiin menoihin.
Varsinais-Suomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hankkinut omilla rahoillasi asunnon ja kesämökin ja maksanut ne velattomiksi? Aikamoinen suoritus ja ikäsi oli?
Ikää on himpun verran yli 45v. Asunnot (niitä on 3 kpl eli 1 omaan asumiseen ja 2 vuokralle) on hankittu tekemällä töitä ja sijoittamalla rahoja. Kesämökkitontin olen perinyt, mökin ja tien sinne maksanut itse. Mökki on omassa käytössä enää 2 vko/kesä, muuten vuokralla. Ennen lasten syntymää tein 3 työtä enkä pitänyt lomia, silloin sai kätevästi rahaa kokoon, kun ei ollut aikaa tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kanssasi asuvan tulot ovat??!!!
Asun koiran kanssa eli yksillä tuloilla elellään. Ja hyvin pärjätään kun talosta ei ole velkaa. Muuta kysyttävää?
Miehen kanssa yhteistulot nettona himppusen vajaa 1900 €. Mies on tehtaalla ja minä sairaslomalla vielä pari kk syövän takia. Ollaan nuoria (alle 30), joten omaisuutta ei ole päässyt juuri kertymään, kun itsekin valmistuin maisteriksi hiljattain. Nyt mies on ostamassa rivarikaksion, joka rempataan meille mieluisaksi. Jos pääsen oman alan töihin niin nettotulot nousee yli kolmeen tonniin ja luulisin, että sillä summalla kaksi ihmistä ja muutama kissa elelee aika kivasti :)
Netto 1900e/kk. Miehen tyonantaja maksaa asumiskulut ja vakuutukset. Asutaan Malawissa. Pienet tulot ja olemattomat pakolliset menot. Matkustellaan paljon. Ei lapsia.
Omat tuloni ovat hieman vajaa 3000 € kuukaudessa nettona. Työskentelen lukion lehtorina ja teen tuntiopettajuuksia aikuislukion ja ammattiopiston puolella sen lisäksi. Yhtiövastike on kuukaudessa n. 200 euroa ja ruokaan ja päivittäistavaraan sekä polttoaineeseen minulla kuluu S-kortin bonuslaskelman mukaan n. 400 euroa kuussa + ehkä parillasataa kuukaudessa ravintolaruokia tai muualta tehtyjä ostoksia. Kuukausittain jää säästöön reilu 2000 euroa.
Jääkaappikunnan nettotulot 7000+2700. Paljonhan tuo on, mutta ei silti vielä tarkoita mitään hillitöntä elintasoa arjessa, kun on vastaavasti isot asuntolainat ja kovat asumiskulut. Riittää kuitenkin siihen, että on okt-talo, molemmilla omat autot ja "normaaleissa" hankinnoissa (kodinkoneet, vaatteet, ruoka, ravintolat jne) ei tarvitse olla kovin tarkka. Millään luksuslomilla ei kuitenkaan käydä, ja autotkin ihan tavallisia. Ainoa selvästi tavallisuudesta poikkeava "luksus" on kerran viikossa käyvä siivousfirma, joten talo on aina puhdas- aika laiha lohtu siitä työmäärästä, mitä näiden tulojen eteen on tehtävä.
Nettotulot yhteensä hiukan alle 6000e. Kolmio pk-seudulla, ei lapsia, auto on ja kaksi pientä koiraa. Matkustetaan ehkä kerran vuodessa, harrastetaan ja syödään katsomatta laskuja mutta ei mitenkään tuhlaillen. Omakotitaloon ei oo varaa, pitkille reissuille ei oo erityisemmin varaa. Säästöön laitetaan mikä voidaan, mutta juoksevia kuluja ja yllättäviä menoja tulee jatkuvasti.
netto yht 5500-6000e/kk, 2200 asumiseen, kaksi pientä autoa, 5h rivari pk seutu, lapsella 2 harrastusta, toisella vaan päiväkotikulut. Matkustetaan 4-5 viikkoa vuodessa ulkomailla. Ei tarvitse miettiä mitään hintoja, hankitaan kun tarvitaan tai halutaan, mutta ollaan aika vaatimattomia. Käyttötilillä (yhteinen )on yleensä 8-11k rahaa jatkuvasti, riippuen onko juuri maksettu lentoja tai hotelleja.
Nettotulot tällä hetkellä n. 3500. Pitää sisällään kaikki mahdolliset tuet, joita saadaan. Melko vaatimattomasti elellään, eikä pärjättäisi jos ei olisi säästöjä. Mutta sen takia säästettiin, että voidaan lapset hoitaa kotona pitkään. Tilanne helpottuu sitten, kun molemmat ovat työelämässä. Sitten nettotulot nousevat 1300 €:lla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulot noin 900 €/kk, vuokraan 620 €.
En edes elä, jotenkin vain pysyttelen hengissä
Missäpäin asut? Oletko hakenut KELAsta asumistukea?
Minulla tulot noin 900 €/kk, vuokraan 620 €.
En edes elä, jotenkin vain pysyttelen hengissä