Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausitulot ja miten elätte?

Vierailija
29.03.2016 |

Eli paljon teillä jää kk käteen ja elääkö sillä mukavasti? Matkusteletteko, onko oma kämppä, lapset pystyy harrastamaan..?

Meillä tulot yhteensä 4500/kk ja siitä tyttären tanssiharrastus ja pojat futis. Rivarissa asutaan ja n. parin vuoden välein käydään reissussa vähän pidemmällä.. Nyt ollaan mietitty omakotitalon ostoa

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteen jäävät tulot 6-7 tonnia kuukaudessa. Lapsia 4, omakotitalosta ei paljoa enää velkaa,mökki maksettu, autoja useampi. Kesällä veneillään ja moottoripyöräillään. Matkustellaan n.3 krt vuodessa. Lapsilla mieleisiä harrastuksia mm. laskettelu. Ihan mukavasti eletään, mutta sais noi tulot olla isommatkin :)

Mä en voi käsittää miten tää on mahdollista... meillä melkeen samat tulot, ei lapsia, ei okt:a, ei puhettakaan mistään mökeistä. Auton kuluihin menee niin että toista ei edes harkita. kaupassa ei katsella hntoja, mutta ei tuhlatakaan. Reissataan, mutta lähinnä Euroopassa ja lyhkäisiä aikoja kerrallaan.

Mahdollista sossun asiakkaan unelmissa missä tuollaiset tulot kuulostaa rikkaiden tuloilta :d

Vierailija
42/49 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkka 1800€, kaksi lasta. Lasten harrastusten kausimaksut 1980€/vuosi. Eipä matkustella. Asoasunto. Olen yh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä kuukausitulot 860€, asumistuki 150€ vuokra näistä menee 530€. Laskea joutuu jokaisen kuukauden aikana mitenkä elää ja toivoa ettei tule mitään yllättäviä rahanmenoja.   

Vierailija
44/49 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ollaan molemmat töissä (nyt mies hoitovapaalla) niin nettotulot on n. 6000e/kk (minä 2500 mies 3500). Asutaan H:gissa uudessa isohkossa kerrostaloasunnossa. 2 lasta, esikoinen ekalla ja toka 2v. Esikoinen harrastaa futista ja bändikoulua. Tehdään joka vuosi pieni matka (tyyliin: muutama päivä Tukholmassa tai Berliinissä) perheen kanssa ja pieni matka kahdestaan (tai nyt tokan lapsen syntymän jälkeen ei olla vielä käyty kahdestaan). Ennen lapsia matkustelimme paljon kahdestaan ympäri maailmaa. Kesämökkiä ei ole. Yksi uudehko auto. On varaa periaatteessa kaikkeen mitä haluamme esimerkiksi omien harrastusten, huonekalujen/sisustamisen, ruoan, vaatteiden ym. osalta. Tosin kaukomatkoihin perheen kanssa ei ole varaa.

Vierailija
45/49 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot kuukaudessa noin 1600e. Asumiskustannukset (sis. lainan) n. 900e. Vakuutukset, sähkö, jne. n. 100e. Kulkeminen+ruuat 400e. Siis jää n. 200e yllättävämpiin menoihin kuukaudessa (sisältää vaatteet, lääkärit, harrastukset, jne). Kaikki mitä saan palkkana myös kuluu.

Vierailija
46/49 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi alle kouluikäistä lasta, aikuisten yhteenlasketut nettotulot n.5000-5500€/kk. Minä kotiäitinä ja mies töissä. Asutaan syystä, etten ole vielä valmistunut, vuokralla omakotitalossa. Matkustetaan 1-3 kertaa vuodessa. Esim kerran Aasian kaukomatkalle pariksi viikoksi ja siihen päälle ehkä vielä viikon loma eteläeuroopassa ja/tai vloppuloma jossain Euroopan kaupungissa. Oikeasti rahaa ei ole noin paljoa, mutta en suostu luopumaan matkailusta. Autoja on talvisin kolme, kesällä 2 (yksi on urheiluauto, siksi sillä ei voi ajaa Suomessa talvella) Elämme yli varojemme, mutta en ota siitä stressiä, sillä laskut saadaan maksettua, luottotiedot kunnossa jne. Haluan vain tarjot lapsillemme elämyksiä matkoilla (ja rakastan sitä kyllä itsekin..) ja muutenkin viettää elämää, jossa ei tarvitse koko ajan pihistellä. Säästetään sitten, kun minäkin menen töihin.

Vierailija
47/49 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot yhteensä hiukan alle 6000e. Kolmio pk-seudulla, ei lapsia, auto on ja kaksi pientä koiraa. Matkustetaan ehkä kerran vuodessa, harrastetaan ja syödään katsomatta laskuja mutta ei mitenkään tuhlaillen. Omakotitaloon ei oo varaa, pitkille reissuille ei oo erityisemmin varaa. Säästöön laitetaan mikä voidaan, mutta juoksevia kuluja ja yllättäviä menoja tulee jatkuvasti.

No huh teillä on kyllä aikamoiset menot, jos ei noilla tuloilla saa kunnolla säästöön rahaa...

Meillä nettotulot yht. n. 3000€/kk ja jahka saadaan velat maksettua niin aletaan säästämään rahaa ja hankitaan se okt (nyt asutaan vuokralla). Saadaan helposti tonni säästöön noista tuloista, vaikka lapsiakin on. Ei ne tulot vaan ne menot. :)

Kyllä me laitetaan säästöön rahaa, mutta ei sitä mitenkään kunnolla sinne kerry. Asumiskulut meillä on kohtuulliset, mutta auton kulut, kaikki vakuutukset, peruskulut elämiseen jne vie kyllä suurimman osan. Saataisiin lainaa pankista ihan helposti, mutta sitten ei riittäisi rahaa siihen vähäänkään matkustamiseen ja helpohkoon arkeen. 

En mä ymmärrä miten tällaisilla tuloilla jotkut elättää vielä lapsia ja reissaa monta kertaa vuodessa, ostelee jatkuvasti uusia vaatteita ja omistaa vielä mökin? Ja OKTt tällä alueella maksaa kaikki puolesta miljoonasta ylöspäin, ei jotenkin innosta sellainen velkataakka.

Vierailija
48/49 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me+3 lasta + iso koira. On oltu naimisissa 21 vuotta. Meidän yhteenlasketut nettotulot lapsilisineen on n. 4600 euroa, pk-seutu.  5 h ja keittiön koti. Ostettiin 18 vuotta sitten kaksiosta muuttaessa tarpeeksi suuri kämppä, eikä ole ollut vaihtotarpeita. Silloin meitä pidettiin hulluina, paitsi appiukko, joka takasi lainan. Korkokin oli silloin 6 %,  mikä nyt olisi korkea korko. Nyt kaksi kuukautta oltu asuntovelattomia. (Ainoa, että taloyhtiön putkiremppalainaa on, mutta se kestetään. Asumiskulut on silti puolet siitä, mitä ne olisi vuokralla tämän kokoisessa asunnossa.)

2 autoakin, molemmat noin 7-9 vuotta vanhoja, uutta en taida ikinä ostaakaan. Samoin velaton vanha rintamamiestalo maalla mökkinä. Mitään luottokorttivelkoja ei ole, vaikkakin luottokortti on olemassa, mutta se on vain matkustustarpeita varten.

Minä käyn lasten kanssa kaupunkilomilla ehkä joka toinen tai kolmas kevät, varaan lennot ja hotellit netistä, mies on lentopelkoinen. Tänä vuonna ajellaan autolla Tanskaan ja käydään tullessa Norjassa sukulaisia moikkaamassa.

Ihan mukavasti elellään. Säästäväisesti ja harkitsevaisesti. Miehellä on ollut köyhä lapsuus, mulla on lapsena vanhempien taloustilanne vaihdellut. Opin silloin isältäni, että parempi harkita ja miettiä, vertailla ja  ostaa vasta sitten. 

Tällä hetkellä jää asuntovelattomana mukavasti rahaa säästöön, eikä se ole yhtään paha asia, kun kaikki kersat on teini-ikäisiä ja vanhimman koulukirjatkin pitää syksyllä itse maksaa. Saa nuo linnunpoikaset kunniallisesti elätettyä siivilleen. Lähitulevaisuudessa odottaa mökin kattoremppa ja viemärijärjestelmän korjaus. Siihenkin säästetään. Voishan tuon myydäkin, mutta siellä on niin mukava olla sulan maan aikana, ja etätyötäkin teen sieltä käsin.

Vierailija
49/49 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vauvan kanssa kotona, mies töissä. Perheessä myös kaksi koululaista. Tulot yhteensä 4200e. Asutaan omakotitalossa, josta velkaa. Kaksi velatonta vanhaa autoa. Koululaiset harrastaa 1x viikossa. Ei matkusteta ulkomailla ikinä. Kotimaassa yksi tai kaksi viikonloppureissua vuodessa. Isovanhempien mökillä mökkeillään. Mitään ei jää säästöön. Jotain taitaa olla pahasti pielessä.

Laskin, että tässä kuussa ruokakauppaan on mennyt n. 1100e. Sieltä on ostettu kyllä mm.kengät ja hygieniatarvikkeita. Laskuihin menee joka kk n. 1500e. Harrastukset ovat nielleet n.90e. Vaatteet, syntymäpäivälahjat, sisustus, parturi jne. 370e. Lääkäri+apteekki 260e. Bensa+huoltokulut 420e. Yhteensä 3730e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi