Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raju nielutulehdus! CRP 250? väärä diagnoosi? neuvoja?

pelkkä varjo jäljellä
29.03.2016 |

Keskiviikkona alkoi älytön kurkkukipu, todella tuskallista syödä. Vuorotellen silmissä silmätulehdus. Jäsenkipua. Kuumetta. Perjantaina katsoin kurkkuuni, joka oli turvonnut ja valkosen peitossa. Lähdin päivystykseen, sairaanhoitaja sanoi että CRP tulehdusarvoni ei ole mitattavissa, koska se ylittää 200 mittausrajan. Jouduin sairaalan sänkyyn, minulta otettiin lisää kokeita, joissa selvisi että CRP on 250. Nieluviljely näytti että minulla ei ole angiinaa, silti lääkäri antoi pensilliini kuurin, tippoja silmätulehdukseen sekä paljon särkylääkkeitä ja käski kotiin. Olo ei parantunut, soitin pari päivää myöhemmin kuulemaan tulokset. Nieluviljelyt ja muut edelleenkin negatiiviset mutta tulehdusarvot käsittämättömät. Oksentelin, tuli karmeat nenäveret ja vatsa meni sekaisin. Jouduin takaisin sairaalaan,lääkäri sanoi minulla olevan"määrittelemätön akuutti nielutulehdus" ja pyysi jatkossa tulemaan takaisin jos pensiliini ei pysy sisällä niin saan lääkkeen sairaalassa.

Makaan edelleen kotona, tärisemässä. Koen että syön pensiliiniä väärään diagnoosiin koska minulla ei ole angiinaa.

Onko muilla ollut samoja oireita? Korkeeta CRPtä? Miksi? Mitä tapahtui?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kellään mitään sanottavaa?

Vierailija
2/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin korkealla crp ei pitäisi olla edes kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli kuumetta, pahoinvointia, tajuttomuutta ja crp 400. Ei ikinä saatu selville mikä häntä vaivasi, onneksi parani yhtäkkiä ja pian. Sairaalassa siis tutkittiin. Sori ei tämä nyt sinua auta yhtään, paranemisia kuitenkin.

Vierailija
4/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri joutui rajun mononukleoosin takia sairaalaan tippaan, kyseessä siis ns. pusutauti.

Vierailija
5/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän vastaavaa, mutta ei noin korkea crp. Mulla oli "vain" 120. Oli kanssa ihan älytn kurkkukipu, en pystyny paljoo edes syömään ku sattu niin paljon. Mulla kans katsottiin päivystyksessä oliko angiinaa.  Kaikki tulokset oli negatiiviset. Sain antibiootit, muttei toiminut. Menin uudestaan päivystykseen ja sillä kertaa otettiin röntgenkuva poskionteloista. Oli erittäin ärhäkkä poskiontelotulehdus. Sain toisenlaiset antibiootit ja alko toipumaan nopeasti. Oireet vähän johti harhaan ekalla kerralla. koska nenän tukkoisuus ei ollut niin paha kuin se kurkkukipu...

Vierailija
6/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin takaisin 

Vierailija
7/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Kyllä siinä se yleiskunto ratkaisee myös. Virtsatientulehdus oli joskus ja crp hiipi reilusti päälle 200 mutta kyllä ne kotiin passitti. Tai ehdotettiin kyllä osastolle jäämistä, mutta hittoako minä siellä kun kunto oli kuitenkin kohtalainen. Että ei sinänsä kannata vielä mistään hoitovirheestä hoidella jos tuolla crp:llä ollaan kotona.

Vierailija
8/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollainen tieto löytyy? En minä ainakaan näe mitään lisäarvoa sairaalaan jäämisessä, kun voi tarvittaessa päivittäin käydä labrassa. Kotona on paljon miellyttävämpi ympäristö sairastaa, ei ole sairastuttamassa muita, eikä saamassa mitään muiden pöpöjä.

Vierailija
9/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vastaavat oireet ja sama diagnoosi ja kyllä se sitten paranikin antibiootilla

Vierailija
10/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä niminen lääke sinulle määrättiin, kuinka vahva ja kuinka pitkä kuuri? Syötkö myös maitohappobakteeria esim. Precosaa? Se auttaa vatsavaivoihin.

Vierailija
11/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiinko labrakokeet?

Vierailija
12/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa nyt pitäisi tietää laskeeko se CRP vai ei. Kun kerran antibioottia annetaan.. Periaatteessa se on ihan sama missä se tulehdus on jos vain antibiootti toimii. Jos olet monta päivää syönyt antibioottia eikä crp laske, niin silloin joku on vialla.

Vierailija
13/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko otettu vain stertokokkiviljely, voi olla jokin muu märkäinen nielutulehdus, johon penisilliini ei pure. Kokemusta lapsen kanssa, terkkari jätti hoitamatta ja korva-ja kurkkuspesialistille oli mentävä. 

Vierailija
14/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollainen tieto löytyy? En minä ainakaan näe mitään lisäarvoa sairaalaan jäämisessä, kun voi tarvittaessa päivittäin käydä labrassa. Kotona on paljon miellyttävämpi ympäristö sairastaa, ei ole sairastuttamassa muita, eikä saamassa mitään muiden pöpöjä.

Kotona ei ole myöskään auttajia jos vointi heikkenee nopeasti ja vaikka lähtee taju.

Vierailija
15/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla oli aikanaan myös kova kurkkukipu, niin hirveä ettei nielemään pystynyt. Crp huiteli samoissa lukemissa. Todettiin tonsilliitiksi ja kun toistui, nielurisat poistettiin. (Vai kitarisat? Menee aina sekaisin.)

Yleiskunto oli ihan surkea, mutta korjaantui nopeasti, kun sairaalassa sain antibioottia suonensisäisesti. Toivottavasti paranet pian!

Vierailija
16/16 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä niminen lääke sinulle määrättiin, kuinka vahva ja kuinka pitkä kuuri? Syötkö myös maitohappobakteeria esim. Precosaa? Se auttaa vatsavaivoihin.

Precosa on sientä, ei bakteeria. Bakteerit tuhoutuu antibiooteilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme