Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä ja äiti opiskelee ja on pienet lapset,onnistuuko?

20.02.2006 |

Tilanne olisi sellainen,että minulla on syksyllä lapsi n.1.5-vuotias ja vauva sitten n.4kk ja pitäisi jatkaa opiskeluja vielä n.vuosi.

Mies myös opiskelee. Olen ajatellut todella jatkaa opintojani,että saisin ammatin ja kun lapsia sitten vasta kaksi ja lisää haluan :)

Onko kokemusta tällaisesta tilanteesta, kuinka järjestyy opiskelu?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin, että tarkoituksenne olisi, että lapset olisivat kotona. Jos molemmat opiskelette päätoimisesti, on varmasti vaikea saada lukujärjestykset toimimaan, niin, että toinen pystyy aina olemaan lasten kanssa ja tentteihin lukemiseen yms. täytyisi myös löytyä aikaa.

Myös talous voi olla tiukoilla. Riippuu tietysti menoista ja onko lainaa ja kaikesta muusta. Saatteko vain perusopintotuet yms. Kannattaa tarkkaan laskea pärjääköja miten jaksaa.

Itse opiskelen ja teen töitä, mutta lapsilla (4) on hoitopaikka päivisin, joten ihan hyvin onnistuu.

Vierailija
2/3 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani alotti tarhan 1v 2kk ikäsenä koska aloitin opiskelun ja hän on viihtynyt siellä alusta asti hyvin. Kehittynyt hirveesti. Joten sitä asiaa ei tarvi stressata. 4kk ikänen olisi sitten kotona, mutta silti se voi olla rankkaa varsinkin jos hän valvottaa yöllä.

Mä viellä miettisin ja odottaisin että vauva täyttäis 1v ja molemmat pääsisivät hoitoon koska omasta kokemuksesta voin sanoa että vaikka meillä on vain tuo 1v 7kk ikänen joka on päivät tarhassa niin silti ainoo mahollisuus opiskella on 20.00 jälkeen kun poika nukkuu. Sun vauvalla on varmasti viellä ihan oma rytmi ja vaikka 1.5 vuotias nukkuis jo tolloin niin vauva saattais olla viellä hereellä ja vaatia hoitoa. Ymmärrän että haluat käydä koulun äkkiä mutta suosittelen että odotat viellä 8kk ja menet sitten opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutten tiedä onko siinä järkeä.

Me opiskelimme molemmat ihan tosissaan ja hoidimme kotona yhtä poikaa kunnes hän täytti 2. Itse palasin yliopistolle kun poika oli 9kk. Aivan hyvin onnistuimme järjestämään lukujärjestykset ym. mutta täytyy sanoa että ei se ainainen ilta- ja yöopiskeleminenkaan mukavaa ole. Ja lapsenhoitajaa vaihdoimme yliopiston parkkipaikalla luentojen välissä. Huomattavasti helpompaa olisi ollut jos olisimme asuneet lähempänä eikä olisi tarvinnut autoa siinä välissä vaan toinen olisi ehtinyt kävellä kotiin ja toinen lähteä. En ryhtyisi uudestaan siihen puuhaan. Olisin kotona niin että lapsi on vanhempi ja voi mennä hoitoon. Tietysti se takasi kohtuullisemman toimeentulon kun oli opintotukien päälle kotihoidontuki. Ja ymmärrän varsin hyvin myös haluasi valmistua nopeasti..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä