Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meneekö suomalaisten haalari-innostus jo yli (Reimatecit, ym.)?

20.02.2006 |

Olenko ihan outo tai ainoa (?), joka ihmettelee, kun suomalaislapset tulee leffaan/teatteriin/konserttiin/ravintolaan, ymv. paikkoihin, niin todella monella (7-8-vuotiaillakin) on ulkohaalarit päällä? Toki ne jätetään narikkaan tai riisutaan pois, mutten silti oikein ymmärrä. En minäkään lähde teatteriin goretexeissa ja kuoriuidu sitten eteisessä lurexeihin... =D

Siis oikeasti.

Ymmärrän kyllä, että Reimatecit, ym. ovat hyviä ja kalliita ja niitä täällä arvostetaan, mutta ne on silti ihan ulkoiluvaatteita.

Alesta saa villakangasduffeleita ja kaikenlaisia talvitakkeja edullisesti ja esim. samettihousujen kanssa ne minusta ihan riittävän hienot vaatteet minne vain. Haalarit ei ole - minne vain sopivat!?

Ne pistää mulla pahasti silmään kaupunkioloissa, kuten eilen leffassa, vaikken muuten kenenkään lastenvaatteita arvostele tai katso sillä silmällä, ainakaan negatiivisessa mielessä.

Mitäs te olette mieltä?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillani on 2-os. talvivaatteet, joissa on erityisesti ostettaessa mietitty, että ne sopivat ulkoilukäyttöön, mutta ovat yksiväriset ja selkeät, joten mielestäni käyvät mainiosti siistien housujen kera kaupunkivaatetuksestakin.

Aiempina vuosina meillä on olut erikseen erilaisia duffeleita yms., mutta omasta mielestäni nämä yhdistelmätakit eivät lainkaan häpeä noiden kaupunkitakkien rinnalla. Lisäksi näin tekemällä säästää rahaa ja säilytystilaa huimasti.

Pienemmällä lapsistani on toki haalarikin, mutta kun se tapaa roikkua kaapissa käyttämättömänä - niin hyvät ovat takki ja housut käytössä.

Jokaisella perheellä on oma tapakulttuurinsa ja hyvä niin, mutta monesta aiemmasta kirjoituksesta kyllä huokuu, että asiat (siisti kauppa/kyläilyvaatetus) vain halutaan tehdä mahdollisimman hankaliksi. Ja elitistisyys ym. seikat liitettynä tällaiseen yksinkertaiseen asiaan lähinnä naurattaa...

Vierailija
62/64 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ihan samaa mieltä, kyllä mua nolottais, jo meidän lapset hilluis sukkiksissa. Tosta mun pitikin itse asiassa kommentoida. Eli on siistit sisävaatteet, kuten on kyllä aina muutenkin. Ja haalarit otetaan toki pois. Liikutaan aina julkisilla (ei autoa), joten sen vuoksi lapset pitää pukea haalareihin sinne Omppuunkin. Tai no, lapset 1 kk ja 1 v ja haalarit nyt vaan on kätevimmät siinä iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luettavaa ! huomasin tämän ketjun vasta nyt. suomalaisten mieliaihe. vähän sama kuin puhuisi ruoasta- jota täällä ei liiemmälti arvosteta.

niin. oma mielipiteeni on se, että kyllä suomalaiset noin keskimäärin aika huonosti pukeutuu. ymmärrän ja tajuan ja tiedän, että ilmastomme on tietyllä tavalla osasyy asiaan. itsellänikin on pitkä toppatakki nyt talvella, kun aina on kylmä, yksinkertaisesti jäätyisin jos en sitä pitäisi. olisi ihana kun voisi palelematta pukeutua kauniisiin villakangastakkeihin aina.

olen silti sitä mieltä, että täällä voisi kyllä panostaa enemmän pukeutumiseen. liian usein näkee lapsia toppahaalarit päällä, viikonloppuisinkin kauppakeskuksissa, ravintoloissa, kahviloissa jne. onhan se " käytännöllistä" mutta kun tuntuu että tuo käytännöllisyyden vaatimus menee aina edelle stetiikasta ja hyvästä mausta.

itse yritän pukea 2,8 v poikamme tilanteen edellyttämällä tavalla. mielestäni pukeutumisella kunnioitetaan myös toisia ihmisiä, se ei ole vain itseä varten- ja tässä tulee se, että vaikka musta kuinka olisi mukava vetää " collareissa" työpaikalla ja hyppiä ties missä pehmopuvussa, niin silti valitsen siistit vaatteet, kauniit kengät ja mietin sävyt kun menen töihin aamulla. tied' n niitäkin jotka ei sitä tee ja se kyllä sattuu silmiin kun jotkut on ihan riihestä revityn näköisiä.

poikamme puetaan ulkohaalariin kun menemme pihalle leikkimään. samoin yleensä ruokakauppareissulle arkena. kaikkina muina hetkinä (kyläilyt, ravintolat, muut kaupunkireissut, kahvilat jne) pojalla on käytössä villakangasduffeli (benettonin, ollut todella mahtava) ja vuorelliset samettihousut. ja kengät ja asusteet sävy sävyyn. olen saanut plajon kehuja poikani pukeutumisesta. ja tämä EI tarkoita, että olisin " elitistinen" whatever it means tai joku " kroisos" - kuten joku mainitsi, hyvännäköisiä vaatteita löytää henkkamaukasta alkaen. kyse on tyylitajusta, ei rahasta !! hankin myös vaatteita ulkomailta kun sinne sillloin tällöin pääsen, ja täytyy sanoa että esimerkiksi keski-euroopassa lasten pukeutumistyyli on ihan toista luokkaa kuin täällä (lue huimasti meitä edellä).

me suomalaiset osaamme ilmastopukeutumisen ja käytännöllisyyden- mielestäni pieni tyyli ja tilannetaju tähän vielä ei tekisi kyllä yhtään pahaa-- hyvää kevään odotusta kaikille !

Vierailija
64/64 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ovat niin ihastuneita lasten käytännöllisiin ulkovaatteisiin täällä.