Tein positiivisen raskaustestin, miten kertoa miehelle?
Piti olla varmat päivät ja mies uskoi minua. Ilmeisesti ei sitten ollutkaan ja nyt olen raskaana. Miten ihmeessä kerron miehelleni vai varaanko vain kaikessa hiljaisuudessa ajan aborttiklinikalle? Haluan kyllä lapsia, mutta mieheni ei halua, sillä hänellä on jo lapsi aiemmasta liitosta.
Kommentit (15)
Laita pulla uuniin ja pyydä miestä hakemaan uunista jotain. Katso, älyääkö vihjeen.
Vierailija kirjoitti:
Vai että varmat päivät.
Tähän asti ovat toimineet ihan hyvin (6 vuotta). Itsellenihän vauva ei olisi katastrofi, sillä olen aina halunnut perheen. Mies taas ei jaksaisi pikkulapsiaikaa enää, kun on sen kerran jo kokenut. Rakastan kuitenkin miestäni, enkä haluaisi jättää häntä tämän toiveeni takia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vai että varmat päivät.
Ne oli ne melko varmat päivät :)
Kyllä rehellisyys maan perii eli kerro rohkeesti vaan.
Jotkut eivät ole koskaan lakanneet katumasta aborttia. Mieti voisitko itse, tee sitten päätös. Oma äitini kertoi katuneensa loppuelämänsä ratkaisua, jonka teki väsyneenä ja masentuneena.. Sulla on hyvä tilanne, esteenä lapselle vain mies. Joka voi pettää sut jo ens viikolla. Luottoni miehiin ei ole kovin suuri.
Saa kyllä mies syyttää itseään. Jos ei halua lapsia niin sillon ei vaan uskota mitään varmat päivät paskaa vaan vedetään piuhat poikki tai käytetään sitä ehkäisyä.
Kerrot vaan suoraan, ei siinä muuta oikein voi.
Raskaus ilmeisesti kuitenkin aika alussa vielä? Eli aikaa on kuitenkin hiukan miettiä mitä teette.
Miehellä on tietysti oikeus tietää.
Miksi kutsutaan heitä jotka luottavat varmiihin päiviin? Vanhemmiksi.
Ei se mies ole ihan täysin varma ollut päätöksestään jos ei ole ottanut sterilaatiota tuon yhden lapsen jälkeen, ja on sinuakin pannut ilman varmaa ehkäisyä.
Kerro ihmeessä miehelle, mutta älä pane hirveästi painoa ensireaktiolle: voi tulla aika mitä vaan.
Meillä oli samakaltainen tilanne, ja mies säikähti niin että meni mykäksi ja lähti kävelylle. No, minä tietty luulin että joudun joko yh:ksi tai tekemään abortin, johon varasin jo ajankin kun en olisi yksin halunnut lasta.
Sittemmin selvisi että me molemmat kyllä haluttiin lapsi yhdessä, ja mies olisi huolehtinut siitä vaikka yksin, joten pidimme lapsen.
Tyhmä mies, ei voi muuta sanoa. Jokaisen pitää huolehtia itse omasta ehkäisystään, jos ei halua isi tai äiti-titteliä.
No sano sille: "Tieksä mitä? .... Musta tulee YH-äiti!" ja sitten hymiöö perään :D
Jos haluat lapsen, niin pidät sen sitten. Miehiä tulee ja menee, älä niiden varaan elämääsi laske. Äläkä laske sen varaan, että "jos minä nyt päätän näin, niin sitten on näin". Ei elämää voi etukäteen suunnitella. Lapset on ainakin minulle olleet ilo elämässä, vaikka avioliitto onkin eroon päättynyt. Älä mieheen ripustaudu.
nim. leskimummoni viisaat sanat.
Kyllä tässä maailmassa elelee hyvin eritasoisia ihmisiä.
Jos haluat lapsia, tietenkin pidät sen. Mieti mitä itse haluat, äläkä sitä miten mies reagoi. Mutta pakko kyllä sanoa että tyhmiä taidatte olla molemmat. Kuka tänä päivänä uskoo "varmoihin päiviin"? Eihän sellaisia ole olemassa. Minkäs ikäinen olet? Jos olet yli 30v., kannattaa pitää vauva, vaikka mies jättäisikin sut. Yleensä jos toinen haluaa lapsen, ja tekee abortin sen toisen mukaan, niin ero tulee ennemmin tai myöhemmin. Sisimmässäsi et tule pystymään antaa anteeks miehellesi. Usko minua, tiedän samanlaisia tapauksia. Nyt vaan miettimään haluatko lapsen vai et. Ja onko sulla aikaa etsiä uusi isäehdokas, vai onko tässä nyt sun mahdollisuus saada lapsi.
Jos nyt kerrot ukolle ennen aborttia... Mieli voi äkkiä muuttua, kun muksu jo aluillaan.