Onko täällä vanhempaa jonka lapsi EI OLE SAIRASTANUT korvatulehdusta?
Tuntuu olevan tauti hyvin, hyvin yleinen lapsilla. Siksipä kiinnostaa tietää onko taudilta välttyneitä lapsia ja minkä ikäsiä lapset ovat (siis jotka eivät ole sairastaneet koskaan yhtään korvatulehdusta)?
Kommentit (53)
Eikä ole ollut koskaan korvatulehdusta. Sisaruksiltani löytyy lisää samanmoisia.
Meidän lapset kohta 6v ja 2v4kk eivät ole koskaan sairastaneet korvatulehdusta. Tuttia on käytetty molemmilla, toista imetin 3kk ja toista 9kk, tuttipullosta on juotu. Olen äärimmäisen onnellinen, että olemme välttyneet tulehduksilta. Ehkä on sentyyppinen rakene korvissa, että eivät tulehdu helposti.
Ei korvatulehduksia, muutama flunssa ollut.
Ja kotihoidossa.
Mies ja minä 33 ja 34 vuotta, ei kummallakaan koskaan korvatulehdusta.
Tyttö ollut perhepäivähoidossa 2 kuukautta ja me vanhemmat aikanaan päiväkodissa/perhepäivähoidossa koko aika ennen koulun aloittamista.
Tyttöä imetin 3 kuukautta. Minua itseä ei ole imetetty koskaan ja miestäkin noin 2 kuukautta.
Ainut lapsi ja kotihoidossa on tähän asti ollut. Muutenkin vähän sairastellut lapsi.
Korvalääkäri sanoi, ettei hän itsekään mene kylään sellaiseen paikkaan, jossa on flunssaa. Lapsemme on kotihoidossa. Flunssia on noin kolme vuodessa. Kerran korva punoitti vähän flunssassa ja antoi varmuuden vuoksi turhan antibioottikuurin terveyskeskuksessa. Korvatulehdus se ei ollut.
5 v ja 10 v molemmat tyttöjä, eivätkä ole koskaan sairastaneet korvatulehdusta. Toista ruokittu pullosta pääasiallisesti pienenä ja toinen rintalapsi...
Tosin lapsi on vasta 1v4kk (tämän jälkeen niitä sitten varmaan alkaa tullakin ;).
meillä 2,5 v ei ole sairastanut korvatulehdusta....eikä mitään muutakaan. tai kerran oli pieni nuha ;-)
muttei ole sairastanut yhtään korvatulehdusta eikä juuri flunssiakaan.
Vierailija:
Tuntuu olevan tauti hyvin, hyvin yleinen lapsilla. Siksipä kiinnostaa tietää onko taudilta välttyneitä lapsia ja minkä ikäsiä lapset ovat (siis jotka eivät ole sairastaneet koskaan yhtään korvatulehdusta)?
Tosin, minä olen 30, enkä myöskään ole ko. tautia koskaan sairastanut!
muutaman tunnin kuumetta lukuunottamatta. joita on ollut yhteensä 3kpl eli minusta erikoisen terve. Koskaan siis ei ole lapsi lääkäriä nähnyt paitsi neuvolalääkärin =)
Mutta myöskään meillä vanhemmilla ei ole ollut yhtään korvatulehdusta, eikä meidän sisaruksillakaan. Mutta sekä tytär että me vanhemmat aikanaan on oltu kotihoidossa. En tiedä, onko sillä suoranaista merkitystä.
Niin, imetin myös tuonne 1v3kk asti, se varmaan antoi jonkinlaista suojaa. Ainakin lapsi sai oksennustaudin melkein heti imetyksen loputtua.. Se onkin sitten ollut hänen ainoa sairastamiskertansa tähän asti.
Myös tytöllä (1v) ei ole ollut kuin yhdesti korva vähän ärtynyt, mutta ei selvää tulehdusta.
ja ei koskaan korvatulehdusta. Mutta muita sairauksia kyllä esim. keuhkokuume
yhdellä (8v) ei ole ollut kertaakaan, yhdellä (6v) on ollut niitä parikymmentä ja nuoremmat (3v, 2v) ovat molemmat sairastaneet sen kerran-pari elämänsä aikana. Luulen että tässä on kyse ihan puhtaasti korvan rakenteesta.
Tosin viihdytään hyvin kotona, joten ei nyt joka päivä olla missään käyty.
Ei korvissa eikä muuallakaan *kop kop*.
Kuopus sai ekan antibioottikuurinsa korvatulehdukseen eilen ja ikää 11½kk :(