Onko täällä vanhempaa jonka lapsi EI OLE SAIRASTANUT korvatulehdusta?
Tuntuu olevan tauti hyvin, hyvin yleinen lapsilla. Siksipä kiinnostaa tietää onko taudilta välttyneitä lapsia ja minkä ikäsiä lapset ovat (siis jotka eivät ole sairastaneet koskaan yhtään korvatulehdusta)?
Kommentit (53)
ole sairastanut korvatulehdusta. En tiedä miksi, johtuuko pitkästä imetyksestä vai mahdollisesti siitä että on isot korvakäytävät vai ihan vaan hyvästä tuurista. Eräs lääkäri sanoi jo lapsen ollessa pieni että tämä ei tule koskaan sairastamaan korvatulehduksia?!? ja niin ei ole sairastanutkaan ainakaan vielä ja ikää 3 v. Toivon että jatkuu samaa rataa.
ei korvatulehduksia. 2 flunssaa toinen kuumeeton. kerran vatsatauti. ja ei liikuta paljon ihmisten ilmoilla. kerhossa ja sukulaisilla vain.
5-vuotiaalla on ollut yksi (2,5-vuotiaana) ja
6-vuotiaalla myöskin yksi (4,5-vuotiaana).
Kyläiltiin paljon ja kerran viikossa tapasimme muita lapsia ja äitejä mammakerhossa. Tavallisilta flunssilta ei säilytty. Melkein joka flunssasta jouduin käymään lääkärissä hakemassa sairaslomatodistuksen töihin ja eikä koskaan korvissa mitään vikaa.
Pikkuveljellä sen sijaan oli sitten siskonkin puolesta!
Täysimetystä puoli vuotta, osittaisimetys jatkuu yhä. Olen tyytyväinen =)
No hän on vasta pieni, mutta itse olen 32-v. ja korvatulehdus on mulle ihan outo juttu, en ollut koskaan edes kuullut siitä, ennen kuin aloin seurailemaan vauva-asioita, tuttavaperheitä ym.
onko taudilta välttyneitä lapsia ja minkä ikäsiä lapset ovat (siis jotka eivät ole sairastaneet koskaan yhtään korvatulehdusta)?
- ei enää lapsi tosin. Olen jo lähempänä 40 vuotta, enkä ole koskaan sairastanut korvatulehdusta!
Imetin 7.5kk. Matkusteltiin paljon heti hänen ollessa vauva (kotimaassa ja ulkomailla) ja aina oli mukana kaikkialla. Tuttia imi kunnes oli 2.5v. Ollut muutenkin tosi terve.
Kuopuksemme on nyt 1.5v. ja hänellä ollut 5 korvatulehdusta. Täysimetetty 6kk, sitten osittain 4kk lisää. Ei käyttänyt tuttia.
Eli joskus näinpäin.
Tietty kuopus olisi voinut olla vieläkin sairaampi, jos häntä ei imetetty niin paljon. Sitä ei voi tietää.
..syntyi pikkukeskosena (painoi kilon) ja täytti juuri 2 vuotta.
Onneksi ei ole korvatulehduksia vielä ollut- tosin hän ei olekaan ollut vielä päivähoidossa vaan kotona äidin kanssa.Luulen että päiväkodissa tai perhepäivähoidossa olevat sairasteee useammin.
Pikkukeskosilla on alttius infektiosairauksille mutta onneksi meillä ei oo tarvinnut huolehtia vielä niistä...
T:Onnekas äiti
Ja ikää on 1.9v. Toisaalta kuopus sairasti sitten hänen ja monen muun edestä myös näitä korvatulehduksia.
Vanhemmilla sisaruksilla oli kummallakin muutama tulehdus 0-3 vuoden iässä.
esikoinen (15v)huuli-ien-kitalakihalkio, ei yhtään tulehdusta. yksi lääkekuuri, kun tulirokko riehui tarhassa, ennaltaehkäisyksi.
Kuopus (5v) Ei tulehduksia. Rintamaitoa sai 2,5 vuotiaaksi. Yksi lääkärireissu, kun ampiainen pisti.
korvatulehdusta. Tutti oli 2v. saakka. Imetin 4 kuukautta. Itselläkään ei ole ollut koskaan korvatulehdusta.
Tosin lapsi on jatkuvalla antibioottikuurilla perussairautensa vuoksi joten ehkä johtuu siitä
Muutaman flunssan on sairastanut, kerran jälkitautina keuhkoputkentulehdus. Taustatietoina: osittaisimetin 3 kk, tuttia söi vuoden ja on kotihoidossa.
4,5- ja 1,5-vuotiailla. Minulla on ollut kerran äiti-aikanani...
Eipä tuo ole muutenkaan oikeastaan sairastanut mitään, kerran ollut nuhaa.
Ei yhtään korvatulehdusta, kaksi nuhaa alle vuoden ikäisenä.
Itselläni ei myöskään koskaan korvatulehdusta.