Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KILPPARI ASIAA

Vierailija
28.03.2016 |

Elikkäs: Jos terve ihminen ottaa ilman syytä tyroksiinia, kuinka nopeasti liika tyroksiini poistuu elimistöstä? (Huom! Jos siis kilpirauhasessa ei ole mitään vikaa) entä jos verikokeissa näkyy hieman liikatoimintaa, annetaanko potilaalle heti lääkkeet kouraan vai voiko tilaa vielä seurata? kaipaan kunnollisia vastauksia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyroksiinin biologinen puoliintumisaika on n. 6-7 vuorokautta. Mikäli tyroksiinia on liikaa, ohjaa takaisinkytkentä kilpirauhasta ja hypotalamusta tuottamaan vähemmän (TRH ja TSH). Koskaan ei tehdä yhden kokeen perusteella lopullisia päätöksiä.

Vierailija
2/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilppari=kilpikonna 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liikatoiminta ja heti tökättiin pillerit käteen. Olen raskaana . Ei ole otettu uudestaan verta ja tutkittu asiaa. Sain ne 2 kk sitten.

Vierailija
4/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on liikatoiminta ja heti tökättiin pillerit käteen. Olen raskaana . Ei ole otettu uudestaan verta ja tutkittu asiaa. Sain ne 2 kk sitten.

Kipin kapin labraan. Onnea raskaudesta 💙

Vierailija
5/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyroksiinin biologinen puoliintumisaika on n. 6-7 vuorokautta. Mikäli tyroksiinia on liikaa, ohjaa takaisinkytkentä kilpirauhasta ja hypotalamusta tuottamaan vähemmän (TRH ja TSH). Koskaan ei tehdä yhden kokeen perusteella lopullisia päätöksiä.

Huh, kiitos asiallisesta vastauksesta! Tilanteeni on nyt se että otin tyroksiinia 2 viikkoa sitten ja huomenna olisi verikoe, vääristääköhän tuo lääkkeen otto nyt tuloksia?

ap

Vierailija
6/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että puhe on kilpikonnista ja innostuneena ja valmiina jakelemaan vinkkejä avasin tämän

Vierailija
7/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bee kirjoitti:

Luulin että puhe on kilpikonnista ja innostuneena ja valmiina jakelemaan vinkkejä avasin tämän

Anteeksi pettymyksen tuottamisesta😂

Vierailija
8/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, kiitos asiallisesta vastauksesta! Tilanteeni on nyt se että otin tyroksiinia 2 viikkoa sitten ja huomenna olisi verikoe, vääristääköhän tuo lääkkeen otto nyt tuloksia?

ap

Miksi oot ottanut tyroksiinia, jos ei ole vajaatoimintaa? Se on kuitenkin hormoonivalmistetta, joten ei kannata ilman lääkärinmääräystä sellaisia popsia. Joskus olen vahingossa ottanut ylimääräisen ja ollut ihan paineessa mahdollisista vaikutuksista. Itse varoisin koko lääkettä, jos ei olisi pakko syödä sitä.

T. Kilpparisairas

Vierailija
9/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä, vaikuttaako runsas vedenjuonti kilpirauhaskokeen tulokseen? Olen aamuisin todella janoinen

Ap

Vierailija
10/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä, vaikuttaako runsas vedenjuonti kilpirauhaskokeen tulokseen? Olen aamuisin todella janoinen

Ap

Mun käsittääkseni ei, koska ennen koetta saa kyllä juoda vettä. Tuskin sä mitään kahta litraa vettä vedät aamulla?

Vierailija
11/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi oot ottanut tyroksiinia, jos ei ole vajaatoimintaa? Se on kuitenkin hormoonivalmistetta, joten ei kannata ilman lääkärinmääräystä sellaisia popsia. Joskus olen vahingossa ottanut ylimääräisen ja ollut ihan paineessa mahdollisista vaikutuksista. Itse varoisin koko lääkettä, jos ei olisi pakko syödä sitä.

T. Kilpparisairas

Sepä se, samaa mietin itsekkin ja kauhea syyllisyys on vaivannut kun tajusin että eihän niitä tosiaankaan saa ottaa ilman lääkärin määräystä.. Voiko lääkkeen otosta seurata muuta kuin ohimenevää liikatoimintaa?

Ap

Vierailija
12/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpikonnan puoliintumisaika voi olla jopa 50 vuotta (se elää 100 vuotiaaksi).

Vierailija
13/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ajattelitko kokeilla laihdutko ottamalla Thyroxinia?

Vierailija
14/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Ajattelitko kokeilla laihdutko ottamalla Thyroxinia?

Ikävä kyllä, näin tein :( tyhmä idea. Ap

Vierailija
15/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

T. Kilpparisairas

Sepä se, samaa mietin itsekkin ja kauhea syyllisyys on vaivannut kun tajusin että eihän niitä tosiaankaan saa ottaa ilman lääkärin määräystä.. Voiko lääkkeen otosta seurata muuta kuin ohimenevää liikatoimintaa?

Ap

Ei kai, mutta siihen voi kuulua esim. rytmihäiriöt. Jos siitä lääkkeenotosta sulla on kuitenkin jo kaksi viikkoa ja et siis syönyt useampana päivänä peräkkäin lääkettä? Jos se oli vain satunnainen yksi kerta kaksi viikkoa sitten, niin mun mielestä voit olla jo huoleti. Itse ainakin olen pelännyt vain sen yhden päivän, kun aamulla olen huomannut ottaneeni sen yhden ylimääräisen, ja olen pelännyt just noita mahdollisia sydänoireita.

Vierailija
16/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

T. Kilpparisairas

Ap

Ei kai, mutta siihen voi kuulua esim. rytmihäiriöt. Jos siitä lääkkeenotosta sulla on kuitenkin jo kaksi viikkoa ja et siis syönyt useampana päivänä peräkkäin lääkettä? Jos se oli vain satunnainen yksi kerta kaksi viikkoa sitten, niin mun mielestä voit olla jo huoleti. Itse ainakin olen pelännyt vain sen yhden päivän, kun aamulla olen huomannut ottaneeni sen yhden ylimääräisen, ja olen pelännyt just noita mahdollisia sydänoireita.

Otin vain yhtenä päivänä, tuli hieman sydämentykytystä mutta se on hävinnyt.

Vierailija
17/18 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää myös muistaa, että jokin tietty hormonilääke vaikuttaa kaikkeen hormonitoimintaan, joten niitä ei tosiaan kannata syödä ilman lääkärinmääräystä.

Vierailija
18/18 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Llllll