Ruokaideoita? Tapailemani mies tulee ensimmäistä kertaa yöksi luokseni viikonloppuna.
En ole kovin ihmeellinen kokki, mutta perusasioita osaan tehdä kyllä. Ei tarvitse tehdä vaikutusta mieheen millään gourmetilla, vaan ihan perushyvä ruoka riittää.
Hakusessa siis helpohko ruoka tehdä, mutta ei mikään pizza/tortillat-tasoinen. Maissia, porkkanaa tai puolukkaa ei voi syödä, muu on aika vapaata. Tarkoituksena on että teen ruuan siihen mennessä kun mies tulee tänne, hän tulee muutaman tunnin ajomatkan päästä.
Ja jos on helppoja hyviä jälkkäri-ideoita niin niistä oisin kiitollinen myös.
Tuleeko mieleen muuta mitä ehkä voisi tarjota? Naposteltavia esimerkiksi?
Kommentit (39)
Mä en ottais riskiä että ruoka menee pieleen, joten menisin johonkin hyvään ravintolaan syömään. Ei tarttis tiskata tai muutakaan - olettaen tietysti että lähelläsi on joku isompi kaupunki jossa voitte käydä syömässä.
Näistä ehdotetuista mun mielestä pihvi kuulostais ehdottomasti parhaimmailta.
Toisaalta jos mies tulee kaukaa niin kyllä sille on ihan muut asiat kuin se ruoka pääosassa.
Mukavia treffejä!
Kyllä mä varmaan paistaisin pihvit, eiköhän ne ole aika monen miehen mieleen :) lisäksi vaikka lohkoperunat ja bearnaisekastike. Punkkua palan painikkeeksi. Monet tuntemani miehet eivät erityisesti makeista jälkkäreistä välitä, mutta jäätelö uppoaa. Voisin tarjota vaikka jotain "parempaa" vaniljajädeä.
Tee patsaasta. Parsa kausi alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Meinasitko antaa pimpsaa?
Ajelin pillun posliiniksi, suoleen en ajatellut vielä antaa. Mutta muuten, mielelläni ottaisin hänen kullinsa (kuvien perusteella iso) pilluuni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajelin pillun posliiniksi, suoleen en ajatellut vielä antaa. Mutta muuten, mielelläni ottaisin hänen kullinsa (kuvien perusteella iso) pilluuni.
Ap
Photo shopattu kuva.
Mä tekisin uunilohta, keitettyjä perunoita ja salaattia. Sopisin miehen kanssa ruokailusta ettei poikkea matkalla syömään. Pakastimeen voisi varata jäätelöä. Iltanaposteluun juustoja, keksejä ja rypäleitä.
Mä laittaisin naudansisäfileen uuniin ja kaveriks uunijuureksia, ehkä joku kermaviilikastike kaveriks. Jälkkäriks kuorruttaisin mansikoita valkosuklaalla ja tummalla suklaalla.
Valitsisin nämä, koska niistä pidän itse paljon ja siksi haluaisin tarjota niitä myös miehelle jonka lempiruokia en vielä tiedä. :)
N26
Vierailija kirjoitti:
Tässä olis sellainen idea, että kaikki voi tehdä valmiiksi :
Eli kreikkalaistyyliset pitagirokset, jotka sulattaa kaikkien sydämet :-)
Leipä:
2,5dl vettä (kuumaa 42 c)
1 pss kuivahiivaa
1,5tl sokeria
6 dl jauhoja
1/2 tl suolaaKohota, kaulitse paistinpannun kokoisiksi ohuiksi pyörylöiksi, paista oliiviöljyssä paistinpannulla kypsiksi. Laita kuumat leivät pussiin kuivumisen ehkäisemiseksi.
Liha:
1 kg porsaan kassleria leikkaa isoiksi kuutioiksi
Pyörittele seuraavissa mausteissa:
2 rkl tummaa/fariini sokeria
Reilusti pippuria
2 tl paprikajauhetta
1 tl oreganoa (kuivattu)
1 tl timjamia (kuivattu)
1 rkl merisuolaaPaista mausteiset lihat pannulla väri pintaan
Siirrä lihat uunivuokaan, jossa lisäksi 4 valkosoipulinkynttä ja 1 iso silputtu sipuli, kaada päälle nestettä niin, että liha peittyy puoliväliin. Laita uuniin ensin 250 astetta 30 min, jonka jälkee vuoraa vuoka foliolla ja paista 200 astetta n. 2 h. Nappaa lihat pois uunipannusta ja riivi kuten nyhtypossu syvän astiaan. Kaada pannun nesteet lihojen päälle ja peitä foliolla
Lisäksi
Tsatsiki:
200g kreikkalaista jogurttia
100g kurkkua
3 valkosipulinkynttä puristettuina
Ripaus suolaa
1rkl oliiviöljyäRaasta kurkku, aseta kulhoon suodatin paperiin ja ripauta päälle suolaa. Sekoita muut aineet ja purista kurkusta viimeisetkin nesteet suodatinpussin avulla - sekoita kurkku sekaan...
Tomaattia paloina
Sipulia paloinaLeipien täyttäminen:
-tsatsikia
-lihaa
-tomasttia
-sipulia...Työvaiheisiin menee max tunti ;odotusta enemmän... , mutta on sika hyvää ja halpaa/tuoretta - ja kuka tahansa onnistuu tässä upeassa herkussa :-) kerro ihmeessä, jos käytit, aika homma laittaa kaikki ylös (oma resepti)
Ja siis tää oli kaikkien suosikki viimeksi, mua on kehuttu kokkina ihan hirveesti... Et voi mokata :-) jälkkäriksi suosittelen jäätelöä hedelmillä, ennen ruokaa tujumpi snapsi, ruualla kuiva punkku, ja jälkkärin kaa kuohari
Oon harkinnut kovasti ruokablogia, kumn tuntuu menevän mun kokkailut putkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä:
1 pss kuivahiivaa
1,5tl sokeria
6 dl jauhoja
1/2 tl suolaaKohota, kaulitse paistinpannun kokoisiksi ohuiksi pyörylöiksi, paista oliiviöljyssä paistinpannulla kypsiksi. Laita kuumat leivät pussiin kuivumisen ehkäisemiseksi.
Liha:
Reilusti pippuria
2 tl paprikajauhetta
1 tl oreganoa (kuivattu)
1 tl timjamia (kuivattu)
Siirrä lihat uunivuokaan, jossa lisäksi 4 valkosoipulinkynttä ja 1 iso silputtu sipuli, kaada päälle nestettä niin, että liha peittyy puoliväliin. Laita uuniin ensin 250 astetta 30 min, jonka jälkee vuoraa vuoka foliolla ja paista 200 astetta n. 2 h. Nappaa lihat pois uunipannusta ja riivi kuten nyhtypossu syvän astiaan. Kaada pannun nesteet lihojen päälle ja peitä foliolla
Lisäksi
Tsatsiki:
100g kurkkua
Ripaus suolaa
1rkl oliiviöljyäRaasta kurkku, aseta kulhoon suodatin paperiin ja ripauta päälle suolaa. Sekoita muut aineet ja purista kurkusta viimeisetkin nesteet suodatinpussin avulla - sekoita kurkku sekaan...
Tomaattia paloina
-tsatsikia
-lihaa
-tomasttia
-sipulia...Työvaiheisiin menee max tunti ;odotusta enemmän... , mutta on sika hyvää ja halpaa/tuoretta - ja kuka tahansa onnistuu tässä upeassa herkussa :-) kerro ihmeessä, jos käytit, aika homma laittaa kaikki ylös (oma resepti)
Ja siis tää oli kaikkien suosikki viimeksi, mua on kehuttu kokkina ihan hirveesti... Et voi mokata :-) jälkkäriksi suosittelen jäätelöä hedelmillä, ennen ruokaa tujumpi snapsi, ruualla kuiva punkku, ja jälkkärin kaa kuohari
Tolla alkoholimäärällä on ihan sama mitä ruokaa tarjoaa :D
Pakko muuten viel sen verran kommentoida, et ap tee jotain itsellesi tuttua mistä itse tykkäät. Ja valkosipulia en itse laittais treffeillä..
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eipä ole mun viestini.
Ja tosiaan tulee parin tunnin ajomatkan päästä. Kyllähän sen myönnän että on mullakin seksi mielessä, hyvä jos hänelläkin. Ollaan me tässä tavattu 3 kertaa aiemmin, että ei siinä mielessä luulis tulevan ainakaan kovin isoja yllätyksiä enää. Toki housujen sisältöä en ole nähnyt.
Kiitos kivoista ideoista! Pihvin paistaminen tuntuu vähän "vaaralliselta" kun en sitä ole koskaan tehnyt, iso mahdollisuus että se ei oikeen onnistu. Jotain kevyttä olis kiva tehdä ja syödä, mutta kyllä pastakin menee jos ei sitten tule muuta mieleen.
- ap
Oisko kellään ehdotuksia jostain hyvistä pataruuista lisukkeineen? Niitä on musta yleensä ollu kiva tehdä ja on helppoja. Saa pistää ihan ideatasolla, mutta myös reseptit on erittäin tervetulleita!
- ap
Mulla aikoinaan ainakin toimi se, että tarjosin sattumalta miehen inhokkiruokia punajuurta (Linströminpihvit) ja rahkaa (kääretortun täytteenä).
Nyt naimisissa 20v.
Jotakin semmosta että teitä molempia pierettää loppuilta. Käyköhän se paskalla sun luona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä:
1 pss kuivahiivaa
1,5tl sokeria
6 dl jauhoja
Liha:
Reilusti pippuria
2 tl paprikajauhetta
1 tl oreganoa (kuivattu)
1 tl timjamia (kuivattu)
Lisäksi
Tsatsiki:
100g kurkkua
Ripaus suolaa
Tomaattia paloina
-tsatsikia
-lihaa
-tomasttia
Tolla alkoholimäärällä on ihan sama mitä ruokaa tarjoaa :D
Siis kolme annosta? Ei se punkku tarkota että koko pullo juotaisiin😂😂
Voi teitä naiset! Miten voi aina keskittyä epäolennaisuuksiin?
Miehelle on aivan sama mitä tarjoat, eikä hän tule muistamaan tarjoilua viikonlopun jälkeen siitä kysyttäessä.
Kuten eräskin vaikuttaja aikanaan totesi: Keep it simple, stupid!
Sitruunapastaa palstalaiset tekee näissä tilanteissa! Ps. Varo ohareita!