Tetralysal-antibioottikuurin syöneet
Lääkäri määräsi minulle aknen hoitoon tuon tetralysal-antibioottikuurin 3kk ja lisäksi lääkevoiteen (epiduo)
Olen kuitenkin miettinyt että onko kauheen kannattavaa syödä tuollainen määrä antibiootteja. Lisäksi olen netistä lukenut että akne saattaa palata kuurin jälkeen voimakkaampana takaisin/lääkkeet ei hyödytä. Tietysti tapauskohtaista, mutta mietityttää vain.. Kukaan kokenut tästä kuurista olevan apua? :)
Kommentit (29)
Entäs jos funtsisit ja lukisit mitkä ruoka aineet aiheuttaa aknee.Vois päästä ilman myrkyn syöntiä niistä eroon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha alkaa pelleilemään antibiooteilla, pyydä roa-kuuri samantien
Roacuttanhan onkin tosi lievä aine. Just. Luitko sen tuoteselosteen?
Ei ole lievä, mutta sillä saa sentään yleensä pitkäkestoisemman tuloksen.
Tetralysalia söin vuosia, kyllä vuosia, koska vain siten akne pysyi poissa. Ei niin mitään ongelmia ollut sen jatkuvasta käytöstä.
Vasta vaihdevuodet poisti aknen ja antibiootin tarpeen.
Muuten joillakin ihohuokoset laajenee järkyttävästi roaccutanista.
Aknelääke ilman reseptiä - https://nplink.net/k43rtkie Erittäin hyvä tuote. Finnit vähenevät selkeästi käytön jälkeen, eikä siihen mene viikkoja.
Rajusta aknesta olen kärsinyt n.30 vuotiaasta lähtien. Ainoa kerta kun iho oli todella hyvässä kunnossa sen jälkeen kun tämä aknekierre starttasi, oli viime keväänä kun söin pelkkiä kasviksia ja hedelmiä n.10 viikkoa, kun laihdutin omia häitäni varten. Eli ravinto todellakin vaikuttaa ja hurjasti! KAIKKI akne hävisi silloin, mikä oli eka kerta kymmeneen vuoteen! Todella turhauttavaa on, että akne palasi hiljalleen kun aloin syödä normaalisti ja lopulta paheni ja jouduin taas turvautumaan antibiootteihin...
Tylsää kun ei sitä jaksaisi loppuelämää vetää jotain rehuja tai antibiootteja. Mutta ehkä on pakko taas aloittaa tuollainen kasvislinja kun leuka on täynnä kipeitä mätiviä patteja antibioottikuurista huolimatta :/ yksi suuri ärsytys on myös se, kuinka tutut eivät ymmärrä millaista piinaa tämä on. Toteavat että "sehän on vain aknea" tajuamatta yhtään. Toinen mitä sanotaan on "eihän se nyt näytä niin pahalta edes" - no ei kai kun meikkaan KAKSI tuntia joka aamu että saan naaman sen näköiseksi että kehtaa mennä ulos! Jos nuo kommenttien heittelijät näkisivät meikkini alle olisivat varmasti järkyttyneitä.
Heitin tämän kasvijutun vain vinkiksi jos joku haluaa kokeilla lääkkeetöntä vaihtoehtoa. Itsellä paraneminen alkoi näkyä jo viikon kasvissyönnin jälkeen. Laihduin myös kymmenisen kiloa.
Kysyisin että millainen annostus teillä on? Itsellä oli 300mg tuota antibioottia per vrk mutta kun se ei viikkoon tehonnut millään tavalla nostin itse sen 600mg per päivä ja akne alkoi viimein taipua. Onko kellään samanlaista kokemusta?
Onneksi tuli kuuri tätä nuorena, akne hävisi lopullisesti. Sitä ennen vain jotain tehottomia tököttejä
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin että millainen annostus teillä on? Itsellä oli 300mg tuota antibioottia per vrk mutta kun se ei viikkoon tehonnut millään tavalla nostin itse sen 600mg per päivä ja akne alkoi viimein taipua. Onko kellään samanlaista kokemusta?
Ei tehonnut viikkoon millään tavalla? Et sitten voinut antaa kehollesi ja ihollesi aikaa parantua? Pakkausselosteen mukaan hoitoon menee vähintään 8-12 viikkoa. Odottelisin ainakin kuukauden ihan rauhassa vaikkei mitään tapahtuisi, varsinkin jos olet hedelmällisessä iässä oleva nainen (kuukautiskiertokin vaikuttaa).
Suosittelen sun ottamaan sen antibioottikuurin. Mäkään en saanu e-pillereitä migreenin takia ja tosta kuurista oli oikeesti apua ainakin mulle ja sunkin pitäis koittaa toimiiko se sulla.
Terkuin viestin 18 kirjoittaja :)