Siivoojaa vastailee kysymyksiinne
Kysykää mikä mietityttää esim. teidän toimistonne siivouksessa.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Mikset syö kunnon ruokaa, kai sinulla ruokatunti on? Käy pizzalla tai jossain syömässä. Laskette itsekin omaa arvoanne tuolla seisaaltaan syömisellä. Kysymyksiin voi vastata suoraan. Kahvihuone on siivoamatta koska se on vuorossa myöhemmin tms.
En ole ap. mutta ei kai siivoojan palkalla käydä päivittäin ulkona syömässä??
Hei sinä anonyymi siivooja!
Arvostan työtäsi tosi paljon!
Kiitos että pidät paikat siistinä :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet siivoojille keksitystä eufemismista "toimitilahuoltaja"? Oletko/olisitko titteliltäsi mieluummin toimitilahuoltaja kuin siivooja?
Minä olen siivooja. Niin luki työpaikkailmoituksessa, niin lukee työsopimuksessa, niin sanoo pomo ja aion sen kirjoittaa CV:seen. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset syö kunnon ruokaa, kai sinulla ruokatunti on? Käy pizzalla tai jossain syömässä. Laskette itsekin omaa arvoanne tuolla seisaaltaan syömisellä. Kysymyksiin voi vastata suoraan. Kahvihuone on siivoamatta koska se on vuorossa myöhemmin tms.
En ole ap. mutta ei kai siivoojan palkalla käydä päivittäin ulkona syömässä??
Juu, ei todellakaan :) Lapsen synttäreinä käymme mäkkärissä syömässä, mutta siinä se. -AP
Tottuuko ikinä siihen, että jotkut aikuiset ihmiset jatkavat vain kävelemistä ja läikyttämistä sen ensimmäisen läikähdyksen jälkeen otettuaan liikaa kahvia? Toi ärsytti mua jossain kokoushotellissa siivotessani eniten, ja varmaan toimistoissakin törmää samaan?
Vierailija kirjoitti:
Tottuuko ikinä siihen, että jotkut aikuiset ihmiset jatkavat vain kävelemistä ja läikyttämistä sen ensimmäisen läikähdyksen jälkeen otettuaan liikaa kahvia? Toi ärsytti mua jossain kokoushotellissa siivotessani eniten, ja varmaan toimistoissakin törmää samaan?
Sama se minulle, koska siivoan sen lattian jokatapauksessa vain kerran päivässä. Jos sitä haluaa pitää muulloin kahvitahroilla koristeltuna, niin siitä vaan :) -AP
Koetko olevasi omalla alalla? Entä aiotko tulevaisuudessa vaihtaa alaa? Työskentelin nuorempana paljon siivoojana ravintolassa ja vähän laivalla. Toimistosiivous on varmasti aika erilaista noihin verrattuna.
Oot vissiin joku vitun elämänkoululainen? Ei oo koulutus kiinnostunut vai?
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä anonyymi siivooja!
Arvostan työtäsi tosi paljon!
Kiitos että pidät paikat siistinä :)
Samaa mieltä!
Ootko keksiny pikakonsteja siivoukseen?
Minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Koetko olevasi omalla alalla? Entä aiotko tulevaisuudessa vaihtaa alaa? Työskentelin nuorempana paljon siivoojana ravintolassa ja vähän laivalla. Toimistosiivous on varmasti aika erilaista noihin verrattuna.
En oikeastaan. Olen koulutukseltani filosofian maisteri, mutta en ole työllistynyt ja minulla on paha tapa laiskistua ja alkaa juopotella ellen ole työelämässä mukana :) Siivous on tällä hetkellä mukavaa työtä, mutta tuskin teen sitä loppuelämääni. -AP
Vierailija kirjoitti:
Oot vissiin joku vitun elämänkoululainen? Ei oo koulutus kiinnostunut vai?
Elämänkoulua olen käynyt ja yliopiston myös :) Tiesitkö, että jonkun se siivouskin on hoidettava? Se ei olisi sinulta mitenkään pois vaikka olisinkin käynyt "vain" puhdistuspalvelualan koulutuksen (tai en edes sitä). -AP
Vierailija kirjoitti:
Minä olen.
Olen, paljonkin :) -AP
Paljonko saat kuukaudessa palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko saat kuukaudessa palkkaa?
1500e kuussa ennen veroja. -AP
Siivoatko joka pv samassa pisteessä 8H? Teetkö yksin vai onko työparia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen.Olen, paljonkin :) -AP
Ertoisitko joitakin hyviä pikasiivousniksejä? Missä asioissa otat vähän nopeammin?
Oletko minkä ikäinen? Oletko isossa siivousfirmassa töissä?
Nkslksms kirjoitti:
Siivoatko joka pv samassa pisteessä 8H? Teetkö yksin vai onko työparia?
Jep! Ei ole työparia. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen.Olen, paljonkin :) -AP
Ertoisitko joitakin hyviä pikasiivousniksejä? Missä asioissa otat vähän nopeammin?
Oletko minkä ikäinen? Oletko isossa siivousfirmassa töissä?
Jos huomaat, että vaikkapa jotain päivittäiseen siivoukseen kuuluvaa kokoushuonetta ei ole edellisen siivouskertasi jälkeen käytetty, niin ei sitä nyt tarvitse uudelleen siivota. Joskus voi myös olla, että joku paikka ei yksinkertaisesti likaannu niin nopeasti ja pahasti, että se tarvitsisi siivota niin usein kun on pyydetty. Minulla on esimerkiksi portaikko, joka pitäisi siivota 3 kertaa viikossa, mutta sitä ei käytä juuri kukaan. Siivoan sen kerran viikossa ja silloinkaan siitä ei juuri moppi likaannu.
Esimerkiksi roskisten vaihtamisessa kannattaa huomioida se kuinka paljon roskiksessa on tavaraa. Jos siellä on vain muutama paperi, niin ne voi ottaa pois pelkästään kädellä, eikä koko pussia tarvitse vaihtaa. Jos roskia on vähän, niin eihän sitä tarvitse välttämättä sinä päivänä vaihtaa ollenkaan. Toimistosiivouksessa olen huomannut, että ihmisiä jopa ärsyttää se jos liian tyhjiä roskiksia vaihdellaan. (Muista, että jos roskiksessa on jotain, joka alkaa helposti haisemaan, niin sitten täytyy ehdottomasti vaihtaa.)
Vessoihin kannattaa esimerkiksi käsipaperitelineiden päälle säilöä jo valmiiksi vessapaperirullia ja käsipyyherullia. Näin niitä ei tarvitse juosta hakemaan siivouskomerosta, jos ne loppuvat. Tietysti niitä kannattaa kärryynkin varata riittävästi.
Siivouskärry kannattaa tietysti laittaa valmiiksi seuraavaa kertaa varten jo ennen kotiinlähtöä. Näin pääsee heti töihin käsiksi kun saapuu seuraavan kerran paikan päälle.
Tietenkin kannattaa myös yhdistellä asioita. Itse pidän aina toisessa kädessä rättiä samalla kun vetelen lattioita mikrokuidulla, koska silloin voi ottaa tahroja lattialta heti kun niitä vain silmiin osuu.
Mielestäni kannattaa suosia paljon pölyhuiskaa "pöytien pyyhinnässä", koska monilla pöydillä ainakin toimistoissa on ainoastaan pölyä ja se lähtee pölyhuiskalla helpommin kuin rätillä. Tietysti täytyy vilkaista, ettei pöydässä ole kahvikupin jälkiä.
Käsipaperirullia kannattaa myös hyödyntää. Yleensähän käsipaperirulla täytyy vaihtaa uuteen jo silloin kun vanhassakin on vielä hieman jäljellä. Tietysti olisi järkevää jättää tämä vanha vajaa esim. lavuaarin viereen, jotta siitä voi vielä ottaa viimeiset palaset, mutta ainakin yhdessä hienostelevassa toimistossa tällainen "vajaiden" rullien jättäminen oli jostain syystä kielletty. Näitä vajaita rullia kannattaa käyttää vessojen pesemiseen! Vähenee huomattavasti rättimäärä ja on hygieenistä. Niillä saa mielestäni myös nopeammin kuin niillä punaisilla räteillä.
Jos vessan lavuaari näyttää lähes puhtaalta, niin en lähtisi sitä sen kummemmin jynssäilemään. Siihen voi hyvin suihkauttaa nopeasti pesuainetta, avata hanan ja hulauttaa kädellä puhtaaksi.
Ylipäätään kannattaa käyttää järkeään! Jos jotakin on pyydetty tekemään muutaman kerran viikossa, niin tarkkaile itse, riittääkö vähempi. Hyvin usein riittää, eikä kukaan ole tullut valittamaan.
Olen 32-vuotias ja pienessä siivousfirmassa töissä.
Mitä mieltä olet siivoojille keksitystä eufemismista "toimitilahuoltaja"? Oletko/olisitko titteliltäsi mieluummin toimitilahuoltaja kuin siivooja?