Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipu vasemmalla mahassa

Vierailija
28.03.2016 |

Onko kellään ollut ja mikä oli vialla vai oliko mikään? Tätä on jatkunut nyt n.1,5viikkoa, tuntuu yleensä aina vasemmalla puolella, alamahassa. Olen synnyttänyt n.2,5kk sitten, ei kai voi enää olla mitään kohtutulehdusta tmv? Alkuun ajattelin, että olisi ummetusta, mutta ei, maha toimii kyllä normaalisti. Ei oikein muistuta supistuksiakaan ja jälkisupistukset loppuivat mielestäni kyllä jo hyvän aikaa sitten.

Kipu on aika aaltoilevaa, kun kipu tulee, se on välillä pistävää, välillä polttaa ja välillä on todella hankalasti selitettävää, välillä se on todella kova kun tulee, mutta menee nopeasti ohi. Välillä jää "jomottelemaan/polttelemaan" kun loppuu, tavallaan siis tuntee, että kipu tulee hetken päästä uudestaan. Todella hankala selittää, päässäni se kuulosti hyvinkin helpolta kirjoittaa :D Särkylääkkeet eivät auta, kun ne eivät ehdi toimia ennen kuin kipu hellittää.

Onko kellään mitään tietoa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että välillä kipu tuntuu myös vasemmalla, jotenkin omalla tavallaan kyljessä, mutta silti niinkuin mahassa.

ap

Vierailija
2/11 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolisto hakee paikkaansa tilaa vieneen raskausmahan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolisto hakee paikkaansa tilaa vieneen raskausmahan jälkeen.

Niin kai sitten, kiitos vastauksesta :)

ap

Vierailija
4/11 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jotakin neuvoja, miten saisin kivut jotenkin siedettävimmiksi? Kipu on välillä sen verran kova, että tuntuu kuin se halvaannuttaisi täysin ja henki ei tunnu kulkevan, kipu pakottaa välillä menemään kaksin kerroin.

ap

Vierailija
5/11 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun oli kipua vas alavatsassa niin kohdusta löytyi kasvain.

Vierailija
6/11 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan kauan tätä kipua vielä uskaltaa kotona vain tarkkailla? Minulla on ollut aina aika kova kynnys lähteä lääkäriin ja ajattelen aina, ettei ole niin vakavaa että kannattaisi lähteä turhaan viemään lääkäreiden aikaa.

Voiko olla miten vaarallista, jos siellä nyt olisikin jotakin ja odottelisin loppu viikoon asti, kun olisin silloin menossa lääkäriin selkäkivuistani?

ap

Vierailija
7/11 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan kauan tätä kipua vielä uskaltaa kotona vain tarkkailla? Minulla on ollut aina aika kova kynnys lähteä lääkäriin ja ajattelen aina, ettei ole niin vakavaa että kannattaisi lähteä turhaan viemään lääkäreiden aikaa.

Voiko olla miten vaarallista, jos siellä nyt olisikin jotakin ja odottelisin loppu viikoon asti, kun olisin silloin menossa lääkäriin selkäkivuistani?

ap

Mulla se kipu meni niin pahaksi 8 tunnin sisällä, en päässyt enää kävelemään, en saanut housuja jalkaan ym. Lähdin ambulanssilla sairaalaan ja suoraan leikkaukseen. Sinuna menisin varmuuden vuoksi.

T. 5

Vierailija
8/11 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan sinulla olla paksusuolessa divertikkeleitä, jotka meinaavat tulehtua? Ne on yleensä ikääntyneiden vaiva, mutta niitä voi olla nuoremmillakin. Minulla kipu oli sellaista, kuin joku orava olisi purrut suolta. Ekalla kerralla menin päivystykseen vasta sitten, kun kuume alkoi kohota ja jouduin osastolle ab-tippaan. Seuraavilla kerroilla menin ajoissa lääkäriin ja selvisin ihan tablettiantibiooteilla.

Vierailija
9/11 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Divertikuliittia minäkin veikkaisin. Ruokavaliolla paranee. Keitetty porkkana on monelle hyväksi, viljat ja sokerit eivät (muokkaavat suolistobakteereita väärään suuntaan).

Vierailija
10/11 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä uskallan odotella vielä ja koitan huomiseksi jo saada ajan. Olen kuitenkin jo jonkin aikaa ollut näiden kipujen kanssa. 

ap

Vierailija
11/11 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasen puoli on lähes pelkästään paksusuolta. tuo kipu on kyllä ilmeiseti melko kova ja kestänyt aika kauan. kyllä sun kannattaisi käydä lääkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi