Milloin on oikea aika sanoa että rakastaa toista?
Olemme seurustelleet muutaman kuukauden, ja seurustelumme on vakaalla pohjalla. Halu olla yhdessä loppuelämämme on molemmilla vahva. Tuntuu kuin kuuluisimme yhteen. Mutta minä en siltikään ole valmis sanomaan että rakastaisin. Ja hieman ahdistaa kun mies on sanonut jo pari kuukautta että on rakastunut minuun. Sanon, että "ethän edes tunne minua vielä kunnolla. Et ole nähnyt minua kunnolla kun esimerkiksi kiukuttelen tai olen kusipää". Paljon olemme tehneet yhdessä, ja keskustelleet asioista. Ihan kaikesta. Mies on siitä harvinainen tapaus että puhuu paljon ja asiaa. Tiedän, että "rakastan sinua" sanotaan kun on siihen valmis ja oikeasti sen tuntee. Mutta haluaisin kuulla, mikä muiden mielestä on sopiva aika (kuukausi? vuosi?) seurustelussa että sen voisi sanoa. Ja voiko sen sanoa liian aikaisin? Pilaako se jotain jos sen sanoo liian aikaisin? Ja mistä tietää että rakastaa toista? Pitääkö suhteessa käydä ensin läpi suuria kriisejä ennen kuin voi oikeasti rakastaa? Tällaista pohdintaa tänään. Mitä mieltä olette tästä asiasta?
Kommentit (6)
Kyllä on sun elämäs vaikeaa. Etkö itse tiedä milloin haluat sanoa mitäkin? Ei sitä voi sinulle kukaan ulkopuolinen kertoa.
Tuskinpa se sulle on se oikea. Luulen että kesään mennessä olette jo eronnut. Kyllä sen heti ymmärtää jos oikea tulee kohdalle.
Silloin voi sanoa, kun siltä tuntuu. Miksi siinä kriisejä tarvittaisiin? En olisi vielä useamman vuodenkaan jälkeen voinut sanoa, koska suurempia kriisejä ei ole ollut.
Itse sanoin noin viiden kuukauden seurustelun jälkeen ja poikaystävä sanoi pari viikkoa myöhemmin. Ei meillä mitään suuria kriisejä ollut ollut tota ennen. Hiljalleen vaan kiinnyttiin enemmän ja enemmän ja tolloin yksinkertasesti tuntu siltä et rakastaa ja haluaa sanoa sen ääneen. Nyt tosta on jo yli kaks vuotta mutta tuntuu kyl siltä et oli se rakkautta jo silloin ja ihan oikea aika oli sanoa sanat ääneen.
Mutta en oikeen tiiä millasen vastauksen haluisit. Toiset kokee et ne on ihan rakastuneita jo viikon jälkeen ja elääki sit onnellisena yhdes elämänsä loppuun asti mut toiset etenee paljon hitaammin ja voi silti elää elämänsä onnellisena yhdessä. Ja kummassakin tapauksessa myös ero voi tulla.
no ennen valomerkkiä viimeistään, muuten ei varmaan pääse saatille
Sitten kun rakastaa