Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä oikeudella Huipulla-sarjassa

Vierailija
27.03.2016 |

Lola Odusoga jäi tuonne leiriin loisimaan vaikka tippui kisasta? Sauvat käteen ja kipin kapin takaisin alas kaupunkiin! Syö muiden ruuatkin.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko sanoa, että kunnioitan kyllä kaikkia noita, jotka ovat selvinneet noista kiipeilytehtävistä - mä en olisi voinut edes katsoa noihin kielekkeisiin tai jäätiköihin päinkään pyörtymättä!

Sama täällä. Ja päivä päivältä siitä tulee vaikeampaa. Ja taitaa vielä moni muukin saada vuoristotaudin. 

Vierailija
22/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne voi päästää sitä omalla vastuulla sinne? Jos kuukahtaa, niin jättää sen vaan sinne rinteeseen. Oma moka.

Joo, ja tuotantoyhtiö saisi kivan oikeusjutun riesakseen...

Miten se voisi saada jos omalla vastuulla menee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on paras tosi-TV-sarja ikinä. Jaksoissa tehdään jotain mielenkiintoista, ja lisäksi osallistujat tsemppaavat toisiaan sen sijaan, että he keskittyisivät haukkumaan toisiaan, kuten yleensä muissa sarjoissa.

Vierailija
24/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on paras tosi-TV-sarja ikinä. Jaksoissa tehdään jotain mielenkiintoista, ja lisäksi osallistujat tsemppaavat toisiaan sen sijaan, että he keskittyisivät haukkumaan toisiaan, kuten yleensä muissa sarjoissa.

Ihan samaa olen miettinyt. Tässä tehdään jotain todella vaikeata, sekä henkisesti että fyysisesti. Ei tehdä mitään typeriä temppuja, eikä kilpailla siitä, kuka kertoo typerimmän jutun tai meikkaa itsensä typerimmän näköiseksi. Ei haukuta toisia, vaan tsempataan ja myötäeletään toisen koettelemuksissa. 

Vierailija
25/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä itse ainakin ymmärrän että niinimaata vituttaa.

Tuo kuvauskin antoi vaikutelman, että jos olo paranee niin voi jatkaa leikkiä. Ja kun olo parani, niin todettiin että ei voi jatkaa.

Miksi ei vain heti sanottu että se oli tässä, vaan annettiin toivoa että huomenna pääsee mukaan. Ainakin itselle tuollainen tiputus olisi paljon ärsyttävämpi kuin että faktat olisi lyöty käteen kättelyssä.

Ihmeellilesti kiemurrellen muutenkin tilanteen kertoivat.

Kuitenkin niinkuin itsekkin sanoi, että pennusta asti on pitänyt pyrkiä olemaan paras. Kasvatettu "voittajaksi". Ottaahan se luonteen päälle tuollainen tiputus.

Ja jäädä tupnne leiriin katsomaan muiden etenemistä.

Totuus lienee, että on liian iso ukko tuonne. Kovin korstoja vuorikiipeilijöitä harvoin näkee.

Vierailija
26/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Se haukkuminen hoituu näppärästi täällä av:lla

Vierailija
27/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuvauskin antoi vaikutelman, että jos olo paranee niin voi jatkaa leikkiä. Ja kun olo parani, niin todettiin että ei voi jatkaa.

Miksi ei vain heti sanottu että se oli tässä, vaan annettiin toivoa että huomenna pääsee mukaan. Ainakin itselle tuollainen tiputus olisi paljon ärsyttävämpi kuin että faktat olisi lyöty käteen kättelyssä.

Kuitenkin niinkuin itsekkin sanoi, että pennusta asti on pitänyt pyrkiä olemaan paras. Kasvatettu "voittajaksi". Ottaahan se luonteen päälle tuollainen tiputus.

Totuus lienee, että on liian iso ukko tuonne. Kovin korstoja vuorikiipeilijöitä harvoin näkee.

Jotenkin tuli mieleen, että Niinimaasta ei digattu. Tai siis se johtaja oli jo edellisissä jaksoissa "kriittinen" Niinimaata kohtaan. Mikä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö päätös olisi ollut täysin asiallinen ja perusteltu. Mutta tällainen fiilis kyllä tuli.

Vierailija
28/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uuu.. draamaa. kuka tän on käsikirjottanut?

Hermanni Koppala.

Vierailija
29/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tuolla ole yhtään homoa?

Mielestäni tämmöisissä sarjoissa pitäisi aina olla vähintään yksi homo.

Vierailija
30/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuli mieleen, että Niinimaasta ei digattu. Tai siis se johtaja oli jo edellisissä jaksoissa "kriittinen" Niinimaata kohtaan. Mikä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö päätös olisi ollut täysin asiallinen ja perusteltu. Mutta tällainen fiilis kyllä tuli.

Niinimaalle oli sataan kertaan jankutettu päivästä 1 alkaen et sä menet liian kovaa ja liian nopeasti ja siitä ei seuraa hyvää. Duudsonien Jukkakin moneen kertaan toisteli samaa. Ei levännyt kun pyydettiin jne. Joten siinä mielessä olivat varmaan jo ihan kypsiä siihen ettei toinen kuuntele ja luulee tietävänsä paremmin.

Vierailija
31/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vuoristotauti, kysykää lisää jos tahdotte.

Vierailija
33/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vakava? Millaiset oireet? Missä korkeudessa oireet alkoivat?

Vierailija
34/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinimaan kunto petti. Urheilu on lopultakin aika kevyttä kisailua. Heti kun rasitus on pidempikestoista niin kuntopohja pettää ja voi sattua mitä vain.Kuten loppua hapenottokýky ja sairastua vuoristotautiin. Onneksi retkikunnan johtaja pudotti Jannen niin että Janne vättyi sippaamiselta suuremmissa korkeuksissa ja kenties kannettuna alas. Ison jääkiekkoilijan kantaminen ei ole ihan pikku juttu noissa olosuhteissa. On hiukan vaativampi suoritus kuin vaihtoaitioon luistelu liukasta jäätä pitkin.

Vierailija
35/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen, että lääkäri ei vain alussa osannut kommunikoida tilannetta tarpeeksi selvästi. Hän tarkoitti, että jos oireet pysyvät vuorokauden poissa ilman lääkitystä, niin sitten voi jatkaa ylöspäin. Nyt kuitenkin lääkityksen käyttö sekoitti tilanteen. Eihän se vielä takaa mitään, jos olo paranee lääkkeiden avulla.

Todennäköisesti myös lääkärinkin mielipide vähitellen selveni, kun hän mietti asiaa vähän pitempään ja tuli kunnolla käyneesi mielessään läpi tilanteen riskit.

Vierailija
36/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen = minä luulen

42

Vierailija
37/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinimaan kunto petti. Urheilu on lopultakin aika kevyttä kisailua. Heti kun rasitus on pidempikestoista niin kuntopohja pettää ja voi sattua mitä vain.Kuten loppua hapenottokýky ja sairastua vuoristotautiin. Onneksi retkikunnan johtaja pudotti Jannen niin että Janne vättyi sippaamiselta suuremmissa korkeuksissa ja kenties kannettuna alas. Ison jääkiekkoilijan kantaminen ei ole ihan pikku juttu noissa olosuhteissa. On hiukan vaativampi suoritus kuin vaihtoaitioon luistelu liukasta jäätä pitkin.

Niinimaan kannattaisi alkaa luoda kuntopohjaa liikkumalla. Ensin lyhyitä kävelylenkkejä ja sitten pikku hiljaa pidentää kunnon nousun myötä. Onko Turuusta hänkin? Voisi vaikka yhdessä Lolan kanssa aloittaa kunnon kohentamisen niin ei enää tulisi tämmöisiä pettymyksiä.

Lola ei mene liian kovaa ja olisi Jannelle sopivaa lenkkiseuraa.

Vierailija
38/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vakava? Millaiset oireet? Missä korkeudessa oireet alkoivat?

Oli sen verran vakava, että makasin sairaalassa tiputuksessa 4 päivää. Olin 3 800 metrin korkeudessa, en vuoristokiipeilijänä vaan ihan vaan turistina.

Ensin alkoi yskä ja sitten meni voimat kokonaan, en jaksanut kahvikuppia nostaa. Keuhkoissa tuntui olevan nestettä. Kävin yksityissairaalassa tutkimuksessa ja ne sanoi ettei ole keuhkokuumetta ja suosittelivat hotellissa lisähappea (happipulloja on Perussa hotelleissa ihan yleisesti) ja sanoivat että tule takaisin, jos oireet pahenevat. Happi ei auttanut yhtään ja päätin lähteä takaisin sairaalaan. Siellä sitten makasin sen neljä päivää. Oli voimat vielä senkin jälkeen aika vähissä, yskitty ja hengästytti aika pitkään.

Vasta jälkikäteen luin matkaoppaista miten vaarallinen vuoristotauti voi olla.

Vierailija
39/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät sopeudu suuriin korkeuksiin, hyväkuntoisetkaan.

Vierailija
40/52 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät sopeudu suuriin korkeuksiin, hyväkuntoisetkaan.

Näin juuri. Minusta on ihan turha morkata Niinimaan kuntoa sillä perusteella, miten hänen elimistönsä sopeutuu korkealle. Toki kaverin taidossa malttaa pitää rasitustaso tarpeeksi kevyenä olisi parantamisen varaa.

Onhan se kyllä totta, että jääkiekko, jossa pitää tehdä nopeita spurtteja lyhyen aikaa kerrallaan, vaatii kunnolta ihan erilaisia ominaisuuksia kuin liikunta, jossa mennään selvästi maksimitehon alapuolella, mutta monta tuntia yhteen menoon.