** Loka-maanantai **
Kommentit (34)
Moikka muut tulevat lokamammat!
Olen 32v, mieheni on 33v ja taaperopaapero poikamme on 1v5kk. Asumme Keskiuusimaalla.
No niin, poika ei jaksaa enempiä surffailuja, palailen...
-anja- rv 7+4
Meillä - onneksi - todistetusti vain yksi tulossa;) Vaikka suvussa on joskus kaksosia ollutkin.
Oireet onneksi selkeästi vahvemmat kuin ensimmäisessä raskaudessani, jossa alkio oli kuollut jo tässä vaiheessa: mieletön väsymys, kuvottava olo, turpea maha, rasvoittuvat hiukset, kipeät tissit. Torstaihin asti odotellaan, että pääsen
taas
varmistamaan, että kaikki on hyvin *miten niin vainoharhainen*
A & Kirppu Inkkari h7+4
Enpä ole muutamaan päivään kirjoitellut...
Minulla on ollut myös mielessä että mitä jos tulee kaksi, mutta ainakaan raskausoireiden perusteella ei kaksosia voi odottaa.
Ei tosiaan pahemmin mitään oireita ole ilmennyt vieläkään. No eipä nuita viikkojakaan nyt niin älyttömiä ole kertynyt...:)
Neuvolan tosin olen varannut ja se on 6.3... Tuntuu vielä aika kaukaselta tuo kaksi viikkoa...
Edelleen tekisi mieli käydä sielä alkuraskauden ultrassa, mutta enpä tiedä sitten. Raskaus vaan tuntuu niin epätodelliselta.
No mutta jos tästä lähtisi tekemään myöhäistä päivällistä... Heh!
Pahoittelut vielä niille jotka ovat poistuneet joukostamme!
Toinenpieni rv 5+2
Heippa kaikki lokakuiset masut!
Minäkin kai nyt viimein uskallan ilmoittaa itseni monien teidän joukkoon!
Tänään kävin ekassa neuvolassa ja sain varmuuden, että joku se siellä sisällä köllii. Kovin oli vielä pieni, eikä sykettä näkynyt, mutta tulipahan varmuus kuitenkin.
Olen siis 24-vuotias äippä täältä Etelä-Pohjanmaalta. Perheeseeni kuuluu aviomies -79 ja esikoinen (tyttö) 12/04.
Kovasti ollaan jo kauan kuumeiltu ja nyt vihdoin toive on täyttynyt.
Alustavien laskelmien mukaan LA 9.10, mutta saattaa vielä vähän heittää.
Tuossa kirjoitettiin tuosta kaksosraskaudesta. Mun kohdalla saattaa olla hyvinkin kaksoset tulollaan, koska neuvolan täti sanoi, että oli ihan näkevinään kuvassa kaksi sikiötä. Laite oli kyllä tosi vanha, eikä muutenkaan saatu kunnon selvää kuvaa, joten välttämättä sekään tieto ei pidä paikkaansa!
Että tässäpä tämä pienimuotoinen esittely. Toivottavasti mukaan sopii??
Katinka ja höttömönkiäinen 7+0
Yllätti kuinka paljon porukka miettii kaksosia... Mullakin on oikeasti kaksosten mahdollisuus, ja ensi viikolla raskausultra... jännittää ihan tolkuttomasti! Yhden ottaisin mielelläni kerrallaan, jos valita saa - kotona on jo yksi pikkutyttö ennestään, mutta jos kaksoset tulee, niin tervetuloa! Vauva-aika olisi varmaan rankka, mutta eiköhän siitäkin hengissä selvittäisi =)
Viimeviikolla luulin että toivo oli menetetty ja vauva tullut ulos. Mut onneks meillä niin ihana terkkari joka aina haluaa varmistaa asiat 110 kertaan. Hän kehotti tekemään vielä tänä aamuna raskaustestin ja soittamaan sitten hänelle. Halusi varmistaa että ei ainakaan tule mitään jälkiseuraukia siinä mielessä että jos vaavi tullut ulos mut ei kaikki jäänteet.
Ja plussaahan se näytti, olin aivan varma et nyt sitten taas joudutaan kaavintaan. Terkkari varas tk:n ultraan ajan ja eiku sekavin tuntein sinne. Ja kappas siellä näkyi vielä ainakin sikiöpussi, lääkäri meinas että heidän koneella ei näinä viikoilla 5+4 voi näkyäkään tarkempia juttuja. Kysyin sit mistä se runsas veren vuoto on tullut mut ei osanu oikeen siihen vastata varmasti. Sanoi et ehkä tekee keskenmenoa tai sit siellä on ollu toinenki sikiö joka on päättänyt tulla ulos. Menesitten ja tiedä mutta jos ensiviikolla oltais vähän viisaampia silloin ois uus aika.
Toivekkaina mutta pienellä varauksella mennään päivä kerralla eteenpäin=)
(toivottavasti ei ollut ihan liian sekava jutska)
Ollapa vielä kotiäiti niin ehtisi koneelle vähän aikaisemmin! En mitenkään enää muista mitä tämän(kään) päivän pinossa oli. No ehkä sentään jotain...
Mulla on muuten ihan sama tilanne kuin kuin Saga_2lla; esikoinen 1v3kk, töihin palattu tammikuun alussa ja mieli tekisi jo työpaikalla kertoa, että lällällää, kohta jään taas äitiyslomalle=) Nyt yritän vain pitää pokkaa kun väsyttää niin maa p...leesti ja vähän väliä tulee huono olo. Jos ei syö, alkaa etoa ja jos syö, sama homma:/ Mutta kyllä tää tästä.
Alan kallistua alkuraskauden ultran skippaamiseen. Jotenkin nyt toisella kertaa koko raskaus tuntuu vähemmän stressaavalta ja mieli malttavaisemmalta. Itseni tuntien huomenna aamulla olen luuri kourassa varaamassa aikaa;) Neuvolaankaan en ole edes vielä soittanut, kun tiedän ekan käynnin menevän noin viikolle 10 eli ei hoppua. Nyt viikkoja 6+4 eli aikalailla kuukauden päästä vasta on eka aika tulossa. Eli huomenna soittolistalla myöskin neuvola;)))
Ikävää, että muutama on joutunut poistumaan porukastamme:( Voimia ja onnea jatkoon!!!
-Lillis-
Onnea plussasta :)
Kohta pitää perustaa lokamasujen alajaosto maalismammoille vm. 05.
Coe (kaamean väsynyt, mutta jaksoinpa kuitenkin koko päivän)
Tervetuloa uusille odottajille minunkin puolesta. Terveinä ollaan onneksi pysytty. Väsymys on kohta jo melko uuvuttavaa ja olenkin aika varma että veriarvot eivät ole aivan kohdallaan. Esikoista odottaessakin ensimmäisellä neuvola käynnillä hemppa oli 97 ja nytkin varmaan on aika matala. Minulla oli jo veren kanssa tuossa viimevuoden puolella ongelmia kun punasolut olivat laadultaan huonoja ja anemiaa epäilivät niin olisikohan nyt sama. Nukun päivässä kahden päikkärit ja illalla menen ihmisten aikaan nukkumaan ja ysin aikaan aamulla herään ja silti väsyttää..ja saamattomuus jatkuu. Pitää oikein ruoskia itsensä ylös sohvalta tekemään kotitöitä. Onneksi mies on nyt muutaman päivän vapaalla niin saa rauhassa levätä. Viikon päästä onkin sitten paluu töihin ja se se vasta jännittääkin että miten jaksan.
Kaksoistuntemuksista: Minullakin on niitä ja vahvasti. Vatsa on oikeasti oikeasti jo pyöristynyt enkä usko sen syömisestä johtuvan vaan siitä että vatsa oikeasti on jo vauvavatsa. Onko muilla jo selvää pyöreyttä alavatsan alueella?Toisaalta olisihan se aika kummallista koska esikoisella vatsa pyöristyi vasta tuossa 16 viikon tienoilla..No saas nähdä. Sen vuoksi juuri kaksosia epäilen kun vatsa on omasta mielestäni niin kasvanut. Tiedä sitten.
T: opokas ja uppis 6+6
Pahoittelut Mammulille ja jaksamista :)
Toivoa Erpalle, toivottavasti kaikki onkin hyvin :)
Onnittelut Jollalle ja kaikille muillekin plussanneille toki. Jollan mainitsin vain erikseen, koska odotimme viimeksi samaan aikaan maalismasuissa :)
Mulla väsymys hieman hellittänyt, liekkö syynä se, että hoitotyttö ollut nyt sairaana 4 päivää ja ollut vain oma poika hoidettavana. Jokatapauksessa ihan mukava taas jaksaa edes jotain, vaikka ei olo mikään energinen olekaan. Vielä onneksi ainakin huominen aikaa levätä ja tehdä rästiin jääneitä kotitöitä, kun hoitotyttö ei tule, hän lienee vauvarokossa.
Mieshän meillä on vitsaillut kaksosista. Yhtä tässä odotellaan ainakin siihen asti kun ultrassa käydään, mutta kyllä kaksosetkin tervetulleet olisivat, vaikka olisihan se aikamoinen paukku. Silloin meillä olisi 3 alle 2-vuotiasta talossa. Mitään erityisiä kaksostuntemuksia (mitä ne nyt yleensä olisivatkaan?) ei ole ollut, joten viikon päästähän se ultrassa selviää.
Kati 8+1
Oon aika uusi vielä täällä ja täytyypi sanoa, etten millään muista mitä kaikkea tässä pinossa on kirjoitettu. Se on niin pitkä. Niille, joilla mennyt kesken, toivon voimia ja jaksamista! Ja odottajille hyvää raskausaikaa!
Kaksosista ollut ainakin puhetta.. Olen aina salaa ihastellut monikkoja ja miettinyt, miten niiden kanssa pärjäisi. Tavallaan olisi ihanaa, että saisi kaksi/-> pienokaista kerralla, mutta toisaalta niin ihanaa nauttia yhdestä vauvasta kerrallaan. Mutta silti aina vähän kutkuttaisi ajatus, että mitä jos kaksoset??
Meillä on siis kotona 1v4kk poika, olen kotiäitinä. Pitäisi tässä piakkoin soitella neuvolaan ja varailla aikoja, tykkäsin ainakin viime raskaudessa aina neuvolakäynneistä. Ihanan neuvotätimme kanssa oli niin mukava jutella kaikesta.
Tänään on alkanut olla sellainen vähän kuvottava olo. Ei tee oikein mieli syödä mitään, mutta pakko on, koska syömättä tulee vielä kauheampi olo. Maha on kovin turvonnut ja ilmakas ja pistelee. Muuten on alkanut aika kivasti, ei ole kummemmin väsyttänyt vielä.
Oon tässä miettinyt, että milloinkohan raskaudesta vois alkaa kertoa? Täytyy toivoa, ettei kaverit järjestä ainakaan kuukauteen mitään pippaloita, jossa alkoholia tarjolla, jottei menisi hankalaksi. Jotenkin en haluaisi paljasta raskautta ennen viikkoa 12. Toisaalta mieli on niin onnesta sekaisin, että tekisi mieli kertoa heti kaikille. On tää jännää...
Hyvää illanjatkoa kaikille, pitäis kai painua punkkaan...
Lizie & rv 6+1
Hui hui kun meinaa olla kuvottava olo =o/ Nytkö se kamaluus taas alkaa...Yäääk!
Tänään meinasin ekan neuvolan soittaa, ihan jännää =o)
Kaksosia en oikeastaan edes ole miettinyt, jos tulee niin onnellinen(kauhistunut;) olen, mutta jotenkin tuntuis epätodelliselta että tulis kun suvussa ei kenelläkään ole..
Onkos täällä ketään tammiksia/helmiksiä 2004?
Tai vauvakuumepuolelta tammikuun täpinätyttöjä?
;o)
Meillä tuo esikoinen on melkoisen vilkas tapaus, mutta toisaalta ihana kun tämä toinen syntyy( jos hyvin käy) niin esikoinen on jo 2v10kk. Eli iso poika jo =o)
Mutta jos sitä yrittäis jotain laittaa suuhunkin...
Jakselemisia pahoinvoiville ja
pahoittelut tippuneille =o/
C.
Täällä kanssa yksi joka kuuluu tähän ketjuun, meillä tällähetkellä viikkoja 6+4 ja mä tossa ilmottelinkin yhteisöstä jonka loin kaikille syys/lokakuussa vauvan saaville...Mä en paljoo viittisi hehkutella viellä, koska meillä edellinen vaavi syntyi 25.8.2005 ja tässähän voi tapahtua ihan mitä vaan viellä kun viikkoja on noinkin vähän...Mutta toivotaan parasta!!
Esikoisen jälkeen toista yritimme hoidoilla yms 3.5 v kunnes laparoskopian jälkeen tärppi kävi ja neitimme syntyi tosiaan elokuussa, tämäkin raskaus on alkanut vuodoilla yms joten en paljoo uskalla hehkuttaa!!
Tervetuloa uusille lokamasuille ja pahoittelut heille, jotka ovat joutuneet joukosta poistumaan.
Tänään varasin neuvola-ajan, se on 3.3. Kerroin neuvolatädille, et keskenmeno pelottaa tosi paljon, kuulostelen kaikenlaisia oireita... Käski vaan yrittää olla rauhassa...
No täytyy toivoo, et tää pahoinvointi olis hyvä merkki. Sitä siis on koko päivän, oikeestaan illalla helpottaa ja sitten taas aamuyöstä alkaa. Aamusin pitää yökkiä tyhjää ja täytyy yrittää tasasin väliajoin syödä jotain pientä. Voileipäkeksit kuiviltaan ovat ihan ok.. Ja sitten tää väsymys, töissäkin on ihan puoliunessa... Kotihommat tahtovat jäädä rempalleen...
Tulipas aika valitus:()
Parempia vointeja odotellen
myttynen rv 7+2