Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** Loka-maanantai **

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala väsymys, yleensä aamut 11kk esikoisen kanssa on miehen nakki, mutta hänellä on tentti tänään joten lupasin hoitaa aamun, vaikka on töitä tehtävänä... Sitten pitäisi jaksaa siivota, sitten itse kouluun ja illalla tytön kummitäti tulee käymään. Mitenköhän selviän ilman päiväunia?!

Omassa navassa ei muutoin mitään muutoksia kuin tuota väsymystä, en muista sitä esikoista odottaessa olleen. Ja kohtu selvästi kasvaa tosiaan nopeammin kuin esikoista odottaessa, siis ihan nyt tuntee jo esim. pissatessa painetta, esikoisesta en tällasia havaintoja tehnyt varmaan 2-3 kuukauteen vielä.

Olenkin hiukan kauhuissani miettinyt KAKSOSIA, jostain syystä mulla on ollut paljon kaksostuntemuksia - johtunee etupäässä siitä, että oviksessa tunsin peräkkäisinä päivinä eri puolilla mahaa oviskipuja. Arvelin siis, että saattoi irrota kaksi munasolua.

Mites muut lokaodottajat, miten suhtautuisitte KAKSOSTEN odotukseen?

Meillä tulisi varmaan lievä pakokauhu, pitäisi miettiä miten tämän elämän järjestää, kun olisi kolme alle 3-vuotiasta jaloissa. Ainakin oman elämän saisi heittää roskiin pariksi vuodeksi :)

Jaksamista kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Tunnen sympatiaa ja odotan itse " pääseväni" samaan jamaan tulevina viikkoina.

Muille hyvää viikonalkua :)

Coe rv 5+0

Vierailija
2/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa siis kaikille!

Perässä siis tultiin tälle puolelle! Toivottavasti myös pysytään, hetkittäin on ihan sellanen olo, että tulipas hätiköityä oikein kunnolla (rv tänään " jo" 4+1) ja pian se täti tulee.. Mutta toisaalta taas lohdutan itseäni, kun kärsivällisyys ei oo koskaan kuulunu hyveisiini niin miks alottaa nytkään. Tiputaan sit jos tiputaan, mut murehdn sitä vasta sitten.

Tää alkuraskaus on muutenkin ollu melko omituinen, en muista että mulla olis pahoinvointi alkanu ennen kun ees tää neljä viikkoo on täynnä ja nyt oon ainakin keskiviikosta asti potenu vaihtelevan asteista kuvotusta. Mä oon olettanu, että pahoinvointi liittyy istukan toimintaan ja siitähän ei mitenkään voi olla vielä kysymys joten mitä tää on ??

Lisäks on alavatsakipuja enempi ja vähempi, ei ihan tätituntemuksia, mutta melkein.

Ja Coe, kun puhuit kaksosista niin sitä mäkin oon alkanu jännittämään.. Oikeesti se ois musta ihan tolkuttoman upeeta, sitä en tiedä miten jaksasin neljän pienen kanssa joista esikoinen on sit vasta reilun kolme v, mutta jotenkin se ois niin ihanaa.. Toisaalta oon kauhusta kankeena ajatuksesta. Varsinkin, kun meillä molempien suvuissa on kaksosia ja jos se ei lisää " riskiä" niin ikä ainakin sen tekee ja sitä mulla on jo 37..

No ootellaan ja katellaan, kunhan pääsis nyt pian ees tuonne turvallisemmille vesille näiden viikkojen suhteen!

piipaa rv 4+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kaksosjuttua olen minäkin miettinyt ja vielä joudun pari viikkoa odottelemaan että pääsen ultraan. Siksi epäilen että on kaksoset tulossa koska tässä raskaudessa on pahoinvointia ja KOKO ajan kuvotusta. Sen lisäksi jo nyt on lievä anemia ja väsyttää aivan hirveesti. Naamataulukin on kalpea kuin kalkkilaivan kapteenilla. Toivottavasti ei ole kaksoset tulossa. En todellakaan tiedä miten sen kestäisin ja jaksaisin. Joudun muutenkin pärjäämään yksin lasten kanssa n. 2½kk synnytyksen jälkeen (mies jää tänne ulkomaille ja minä tulen lasten kanssa Suomeen). Jos nyt tulisi kaksoset niin mellä olisi sitten 4 alle 4v. lasta. Repikää siitä huumoria! No mutta ehkä nyt vaan on muuten rankempaa tämä raskaus. Voihan se johtua siitäkin että nyt oli pidempi tuo raskauksien väli kuin mitä aiemmin on ollut. Silti van ihmetyttää kun ei ole juurikaan kuvotusta tms. ollut ennen ja nyt siis koko ajan.

Vierailija
4/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä edellee sairastetaan..ei ota lähteäkseen tämä flunssa, ottaa kyllä koville hoitaa pikkuista potilasta itsekin puolikuntoisena ja vielä raskaana, mies ei ole paljon ehtinyt auttelemaan kun on ollut kauheesti työkiireitä.

tuohon kaksosjuttuun..mä olen aina salaa toivonut kaksosia:)

toisaalta en tiedä nyt, olisihan se ihana yllätys, mutta kaksosraskaus kun on paljon riskialttiimpi kuin yksös..ja muutenkin pelkään niin paljon kaikkea mitä pienelle voi tapahtua, ja sitten olisi kolme alle puolitoistavuotiasta lasta;) ..siinä riitäisi touhua..

vaan jos siellä masussa kaksi pientä kullannuppua köllöttelisi niin kyllä päällimmäisenä tunteena olisi silkka onni! mulla on ollutkin vähän semmoisia kaksostunteita, ja mieskin mietti että mitä jos saataisiinkin kaksi kerralla..no pahoinvointia tai muuta ei kyllä ole siihen malliin vielä että voisi olettaa näin käyvän, mutta eihän kaikilla kaksosia odottavillakaan sitä pahoinvointia välttämättä ole;)

hih..no huomennahan se selviää, kun on se alkuraskauden ultra!

nyt jo jännittää, ja toivon että kaikki hyvin, pikkuinen kasvanut hienosti ja sykekkin jo näkyy vahvana!

nyt lähden hetkeksi köllöttelemään sohvalle vilttien alle kun poika on päikyillä..

hyviä vointeja lokakuisille!

fiikuna ja mytty rv6+ (8+4)

Vierailija
5/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaryJ! (meniköhän oikein?)

Kerrotko tarkemmin? Alkoko sun pahoinvointi myös jo tosi aikasin eli miltei kiinnittymisen jälkeen?

Eihän se toki välttämättä kaksosiin viittaa, mutta on vaaan kiva arvailla siihen asti kunnes ultrassa toisin todistetaan! =D

Mulla likat 2v5kk ja kuopus täyttää parin päivän päästä vuoden eli hulinaa piisais kolmosen kanssa muutenkin vaikkei ois nelonenkaan kimpassa!

Vierailija
6/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ollaan edelleen kipeänä, kuopus potee korvakipua.

Väsymys on valtavaa, väkisin menee silmät kiinni, jos sohvalle lepoasentoon erehdyn!

Minä en kaksosia jaksaisi... Enkä haluaisi. Mutta eipähän tuota voi valita, se otetaan mikä annetaan. Mieluiten kuitenkin tällä kertaa nauttisin siitä vauva-ajasta yhden pienen kanssa. Meillä kun on ikäeroa noilla kahdella 1v4kk, esikoinen oli vielä ihan " vauva" , kun toinen siihen tuli. Nythän noista on kyllä seuraa toisilleen, mutta se alku oli aika raskasta! Kahdden viikon päästä ultraan... Toivottavasti siellä olisi yksi pieni sydän lyömässä :).

Vierailija
7/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui: rv 6+1

Vierailija
8/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla sanomaan, että jos näin monella on jo ollut kaksostuntemuksia niin varmaan nämä munkin ovat ihan huuhaata :)

Olen kyllä samoilla linjoilla kuin HIMPPU tuossa ylempänä, mielellään nauttisin yhden vauvan vauva-ajasta kerrallaan. En tietenkään minäkään valita, jos kaksi olisi tullakseen, mutta mieluummin ottaisin yhden kerrallaan. Tuntuu, että vauva-aika menee kuitenkin niin nopeasti ohi ja niistä kuukausista, kun tyttö nukkui kamalan huonosti, en muista oikeastaan mitään - entä jos niitä huonoja nukkujia olisi ollut kaksi...?

Eli yksi kerrallaan tännekin saa tulla, ja onneksi kaksosprosentti lienee aika pieni :) Meillä ei kaksosia ole suvussakaan sen enempää kuin itsellä isän puolella yhdet pikkuserkut, sedissä/tädeissä/serkuissa ei ainuitakaan kummallakaan.

Takaisin töiden pariin, vielä jaksaa mutta saa nähdä...

Coe

Vierailija
9/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosista: Olenkin " salaa" toivonut kaksosia, minusta olisi tosi ihanaa saada kaksi pikkuista vaikka tuo esikoinen on vasta 5kk nyt eli sitten olisi 3 alle puolitoistavuotiasta. En olisi lähtenyt tähän " projektiin" ellen olisi ollut valmis ottamaan vastaan vaikkapa kolmosia.

Minulla on täysin " yksösolo" , viimeksi maha oli jo tosi turvonnut näihin aikoihin ja nyt ei vielä juuri yhtään, eikä tuo pahoinvointikaan ole nyt niin kauheaa kuin viimeksi.

Koko ajan joutuu syömään jotain ettei iske huimaava ja pahoinvoiva olo, silti olen laihtunut 2kg kahdessa viikossa! Mutta eipä kai se ole vaarallista. Kaikki " kunnon ruoka" aiheuttaa ällötystä, varsinkin kaikki rasvainen ja tukeva ruoka. Hedelmä- leipä- ja jugurttilinjalla mennään.

Olen yrittänyt palauttaa mieleeni mitä ei saa syödä raskauden aikana mutta en yhtään muista enää.

Meillä joutuu poika tänään isukin mukana palaveriin kun minulla on koulua juuri siihen aikaan (käyn iltalukiota, uusille tiedoksi).

Toivottavasti ei elämöi siellä kovin paljoa, ei se onneksi ole pitkä palaveri!

lupicaia (en ole varma mutta ehkä) 8+3

Vierailija
10/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkos täällä lokamasuissa vielä tilaa yhdelle loppukuulaiselle?tänään plussailin,la ois laskurin mukaan 28.10.kotona touhuaa kohta 10kk esikoinen,eli ikäeroksi tulisi n.1,5v,hui...vähän on sekavat tunnelmat vielä,vaikka tämä vaavi olikin kovasti toivottu.kaikki kävi vaan hieman nopeammin kuin uskallettiin toivoa.mukavia oloja kaikille lokalaisille!!

lilanda ja huimat 4+1(kai..?)

Vierailija
11/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti uskaltaudun kirjoittelemaan.. Perjantaita tein plussatestin ja kuukautiset oli silloin viikon myöhässä. Pikkukakkosta odotan, esikoinen tällä hetkellä 10kk, syntynyt 3.4, elikkä huhtikuisissa olen kirjoitellut vauvapuolella. Monta " tuttua" kirjoittelijaa täällä onkin, olen jonkin verran lukenut myös maalisten pinoja, kun niin alkukuusta tämä meidän pikkumies on syntynyt. Esikoinen sai alkunsa Clomeilla puolentoista vuoden odotuksen jälkeen ja nyt tämä toine sai alkunsa ihan luomusti, Kolmet kuukautiset ehti olla ennen plussaa.

Olo on tällä hetkellä hyvä, ensimmäistä odottaessa kärsin pari viikkoa etomista, mutta oksensin loppujen lopuksi vain kerran. Jos niin vähällä pääsen nytkin, niin onnellinen saan olla. Muistan todella hyvin Coen edellisen raskauden pahoinvoinnin.. Toivottavasti säästyt nyt siltä. Maha on kasvanut (turvonnut) todella nopeasti, miehenikin jo kysyi, että onkohan kaksoset tulossa... Meillä on kummankin puolen suvussa muutamat kaksoset. Mutta ilolla otettaisiin vastaan kaksosetkin. Alkuraskauden ultraan aion mennä, mutta ehkä parin viikon kuluttua vasta.

Ja vessassa saa ravata jo nyt alvariinsa, toisaalta jano ja nälkä on myös omaa luokkaansa...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
12/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiskelin sellaista pinoa, johon on koottu linkkejä odottajille, kun tuntuu, että kaikki on jo unohtunut... Onko sellaista vielä näkynyt? Yritin haullakin, mutta ei onnistunut...

Ja LA on 20.10, raskausviikoista olen hieman sekaisin.

Vierailija
13/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja tervehdys teille muille lokakuisille!

Tein eilen plussatestin ja vähän leijuvissa tunnelmissa ollaan vieläkin. Esikoinen, 1v3kk, antoi aikanaan odottaa itseään aika pitkään, mutta tämäpä tärppäsi heti. Poistatin kierukan tammikuun lopussa ja tässä sitä nyt ollaan. Laskettu aika on laskurin mukaan 21.10.

Pahoinvointi- tai kaksos- tai mitään muitakaan tuntemuksia ei ole vielä tullut. Ensimmäisessä raskaudessa alkuajan väsymys vaivasi kovasti, mutta en oikein muistakaan miten aikaisin se alkoi ja milloin se päättyi. Kauheasti tekisi mieli kertoa raskaudesta heti kaikille, mutta pitää kai sinnitellä uutisen kanssa vielä muutama viikko. Täällä töissä varmaan pomppaavat kattoon kun iloitan taas jääväni mammalomalle - palasinhan tänne vasta vuoden alusta.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

t. Saga, rv 5+2

Vierailija
14/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas yksi hölmö kysymys,mutta kaipailisin vähän tietoa.missä se tehdään,yksityiselläkö?meneekö maksu omaan piikkiin?viime raskaudessa kävin vain niissä kahdessa(niskapoimu-ja rakenne ultra),nyt tuntuu että haluaisi varmistaa tämän raskauden ja nähdä että siellä masussa tosiaan on joku,olo on vielä niin epäuskoinen.millä viikolla se yleensä tehdään?kiitokset tiedoista

Vierailija
15/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä saanut sit pitkään viettää täällä kanssanne aikaa:(! Perjantaina alkoi vuoto ja eilen tuli sellainen " klöntti" ulos. Tässä odottelen soittoaikaa äippäpolille. Kaksi keskenmenoa nyt peräkkäin...alkaa pikkuisen turhautumaan:(!

Vierailija
16/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani :(

Voimia teille!

Hinpu

Vierailija
17/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko alkoi samoissa merkeissä kuin mitä viime viikko meni: jatkuvaa etomista, yökkäilyä, oksentelua, vatsa tosi turvoksissa, paino laskee. Olo on sanalla sanoen karmea. Kävin viikonloppuna lääkärissä, kun en enää kertakaikkiaan kestänyt, sain lääkkeitä pahoinvointiin ... niitä nyt pitkin hampain käytän, kun pelottaa että niistä on vauvalle haittaa. Tunnen itseni ihan luuseriksi, kun en kestä tätä pahoinvointia.

Minulla on kohdallani tosi vahvat epäilyt kaksosuudesta tai jopa kolmosista. Raskaustesti oli vahva plussa ihmeen aikaisin kierrossa ja tämä pahoinvoinnin taso on jotain aivan järkyttävää. (kolmas raskauteni, joten kokemusta entuudestaankin on lievästä pahoinvoinnista). Raskaushan sai alkunsa clomeilla, joten sikälikin todennäköisyys monikoihin on suurempi. Toisaalta huolettaa jos tämä onkin rypäleraskaus, viitaten nyt tähän pahoinvointiin varhaisista viikoista alkaen (etominen alkoi jo rv 4). Eli jos tämä nyt on esim kaksosraskaus niin hypin kyllä riemusta verrattuna siihen, että olis tuo rypäleraskaus. No, tää nyt on tällaista spekulointia, mutta tällaisia sitä alkaa pohdiskella kun on huolissaan ja huonovointinen. Viikon päästä on ultra, sitten epätietoisuus helpottaa.

Aika rankkaa on tällä hetkellä olla kotiäitinä. Lääkäri olisi kirjoittanut mulle sairaslomaa, mutta mitenpä sitä kotiäiti sairaslomalla voisi olla??? Tämä viikko pitää vaan jotenkin yrittää sinnitellä, ensi viikolla äitini voi tulla avukseni, ihanaa. Harkittiin kyllä jo hoitoavun hankkimista esim. MLL:lta, mutta ei nyt sitten vielä otettu sinne yhteyttä ... tuntuu kynnys aika korkealle ottaa joku vieras ihminen tänne kotiin hoitamaan lapsia ja näkemään kuinka huonovointinen olen. Mies ei voi olla töistä pois, on sellainen työ että sieltä ei oikein voisi olla pois. Joten tällaisin eväin täällä sinnitellään tätä viikkoa.

Severon rv5-6

Vierailija
18/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa näytti perjantaina ja kupliva alkuilo sisällä. Tosin viikkoja ei kai voi ollaa juuri 5:ttä enempää eli odotellaan rauhassa ja toivotaan, että pysyn teidän matkassa. Esikoinein sai alkunska ekayrittämällä ja niin tämä toinenkin, joten ihmeellistä tämä on... TUtut oireet ainakin ovat taas: kuvottaa, väsyttää, kiukkuminä valloilla useasti..

VAU, Täällä on paljon tuttuja nimiä (meillä maalismussukka 2005 kotona, joka tosin syntyi aprillipäivänä) ja monta odottajaa, joilla esikoinen +/- 1v. Coen kanssa muistaakseni olin jossain tapaamisessakin samaan aikaan vuosi sitten. Ja Katin05 muistan, samoin melonimamman, ja monta muuta :-).

Nyt meen äkkiä sohvalle, kun pikkuneitimme nukkuu. Parin kk päästä paluu töihin edessä, silloin pitäisi onneksi olonkin jo helpottaa.

Jolla rv???

Vierailija
19/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannulille minäkin haluan sanoa lämmittävät sanat ja osanottoni vielä tuon edellsein viestini jatkoksi... Tsemppiä ja voimia sinulle

Jolla taas (ja jos nyt menis vihdoin sinne levolle)

Vierailija
20/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus: Pelokasta valitusta tajunnanvirtana

Näin ensimmäistä odottaessa ei ole oikein mitään, mihin verrata omia tuntemuksia. En ole halunnut uutista vielä juuri kenellekään kertoa, ettei sitten saa säälittelyjä, jos meneekin kesken. Kuvotus, kohdunkasvu, pissihätä ym. on saanut kaksosaatteet täälläkin mieleen, isälläni kun on kaksonen ja pikkusisareni ovat kaksoset. Jos kaksi tulee, niin siitä tietysti iloitaan ja olisihan se jokseenkin aikatehokasta, mutta kyllä ajatus kylmänväreitä nostaa pintaan.

Miten sitä osaisi ja jaksaisi heti hoitaa ja helliä kahta? Aikaa kahdenkeskiseen hoivailuun olisi väistämättä vähemmän ja sressiä enemmän. Ja jos ne vielä söisivät ja nukkuisivat eri aikaan? Yksi kyllä luonnistuu, mutta toiseen tarvittaisiin sitten miehenkin panosta enemmän ja miten hän jaksaisi sitä ja töitä... Miehellä on ollut muutenkin vaikeuksia sopeutua heti ensimmäisestä yrityksestä alkaneeseen raskauteen ja jos niitä olisikin sitten tulossa kaksi, niin se siitä vähäisestäkään kummankaan omasta ajasta.

Onneksi mies on nyt alkujärkytyksen jälkeen vähän rauhoittunut ja yhtenä iltana jo puolihuolimattomasti silitteli ilmennyttä pömppövatsaa. Alkuraskauden ultra kyllä houkuttelisi, mutta hintaa kai olisi sellainen 70e. Missä te kävitte Tampereella ja paljonko maksoi?

Kävin pahoinvoinnin alkamisen jälkeen ekan kerran jumpalla torstaina. Olipas erikoinen kokemus, kun hengitys ei kulje samalla tavala ja täytyy miettiä, ettei liikaa huhki. Kyllä sitä silti oli hyvä olo sen jälkeen ja niskakipukin taas vähän hellitti. Eipä taas kauheasti ole tehnyt mieli jumppailla. Miten te olette saaneet itsenne motivoitumaan pahoinvoinnista huolimatta?