Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiys ja alko ? Sopivatko ne yhteen ?

Pääsiäistipu
27.03.2016 |

Tervehdys kaikille näin pääsiäisen aikoihin. Opiskeluni tiimoilta tutkin alkoholistiäitien subjektiivisia tuntemuksia heihin mahd. kohdistuneista ennakkoluuloista. Itse olen sitä mieltä, että alkoholistiäidit tarvitsevat tukea päästäkseen ongelmastaan, juomisetaan voidakseen selviytyä äitiyden tuomista vaativista haasteista. Mutta haluan tutkia asiaa myös toisin päin eli mitä mieltä te suomalaiset olette äitien juomisesta ?
Please ottakaa kantaa aktiivisesti ja kirjoitelkaa kovasti. Auttakaa minua.
Terveisin pääsiäistipu

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi yhteen vanhemmuus ja alkoholin käyttö. Siksi neuvolassa ja kouluissakin kysellään vanhemmilta alkoholinkäytöstä. Yleistä ja "normaaliahan" se monien mielestä on, itse olen kuitenkin havainnut päihteiden käytön olevan suuri riski vanhemmuudelle. Alkoholia tuppaavat eniten käyttämään nimittäin mielenterveysongelmia omaavat ihmiset. Alkoholista haetaan "apua" raskaalta ja tyhjältä tuntuvaan elämään. Alkoholi on vähän heikommille, tyhmemmille ja luusereille tärkeä osa elämää, joskus jopa tärkein ja eniten tyydytystä tuovin. Niin surullista.

Se on tosin vielä ok jos osaa käyttää kohtuudella eikä ole riippuvainen. Kohtuukäyttäjähän ei ota edes joka viikko, ei välttämättä edes joka kuukausi.

Vierailija
2/11 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni äidin ei kuulu juoda alkoholia kuin harkitusti ja harvoin. Kerran kuussa max, ruoan kanssa voi juoda useamminkin, mutta päihtymistarkoituksessa korkeintaan tuo kerran/kk. Jos ei kykene olemaan ilman perkännejä, ei pitäisi hankkia lapsiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi ja kohtuukäyttö kaksi eri asiaa.

Sitten voitkin tipu käyttää googlea ja tsekkailla kuinka tällä palstalla ei tunnuta tätä koskaan ymmärtävän.

Vierailija
4/11 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys ja alkoholi sopivat yhteen. Äitiys ja alkoholismi tai alkoholin liika käyttö eivät sovi yhteen. Alkoholin käyttö raskaus ja imetys aikana eivät sovi yhteen.

Perskännit ei sovi kenellekään. Lasi viiniä, sauna olut tai yksi väkevä snapsi muutama kerta on viikossa ok.

En ymmärrä tätä joko tai asennetta alkoholin käytössäkään.

Vierailija
5/11 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri otin torstaina saunasiiderin - ihan lapsen hereillä ollessa. Hui. Olisipa ollut vielä valkoviiniäkin ruokapöydässä, mutta en tohtinut kun olin niin väsynyt jo valmiiksi.

Välillä käyn ihan jurritkin hilpaisemassa. Välillä tarkoittaen siis noin kerran puolessa vuodessa, joskus parikin kertaa saman ajan sisällä. Tosin silloin lapsi ei ole koskaan samassa taloudessa vaan isänsä kanssa.

Vierailija
6/11 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äitiyden tuomista vaativista haasteista" :D :D :D

Oletpas sinä itse kovin subjektiivinen.

Vierailija
7/11 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi menee kyllä raskaus- ja imetysaikanakin. 6 senttiä punaviiniä voi joskus maistua tosi hyvälle, ja ne paheksunnat siihen päälle :D

Olin raskaana Keski-Euroopassa. Vähän oli eri suhtautuminen alkoon kuin meillä, päivittäinen tissuttelu olis ollut ihan ok, itse pitäydyin kerrassa viikkoon, ja näemmä ihan terve lapsikin tuli :)

Vierailija
8/11 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei sovi äitiyteen eikä isyyteen. Suomessa alkoholi on tabu, hämmästyksekseni sen käyttöä perustellaan myös tasa-arvolla jos isät niin äiditkin tyyliin.

Ennen känniääliön perheen usein pelasti selvä äiti, nykyään ei välttämättä enää ole näin.

Vierailija
9/11 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisesta oppilaitoksesta pääsiaäistiput valmistuu? Ei kovin laadukkaasta varmaan, kun oppimateriaalia pitää hakea random internetin käyttäjiltä.

Vierailija
10/11 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko arvata, pääsiäistipu onkin oikeasti nuorisoasteen lähihoitajaopiskelija?

Vierailija
11/11 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isät sitten saavat käyttää alkoa?

Lasten vauva-aikana en ole juurikaan käyttänyt alkoa. Kun esikko oli taapero join lasin viiniä joskus ruoan kanssa. Kävin myös joskus yökerhoissa ja terassilla ystävien kanssa viettämässä iltaa ja join silloin enemmän. Ja lapsi oli silloin isovanhemmilla.

Enää ei juurikaan edes tee mieli alkoa. Nykyinen mies juo kuitenkin kännit vaihtelevasti kerran viikossa/kuussa joskus useammin joskus harvemmin. Ja lasten ollessa kotona! Kerran myös kaksin lapsen kanssa kännissä! Ja tiedättekö mitä, se tuntuu olevan tuttavillekin ihan ok