Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Huhtikuiset uuteen viikkoon*

20.02.2006 |

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoudun nopsaan...sellasta ajattelin kysellä et millä viikoilla maha laskeutuu? en muista enää...

tänään ollu kyllä niin raskaana oleva olo, ihan ähky olo, tuntuu että vaapun kun ankka eteenpäin=) naurettiin miehen kanssa mahalle tänään ku poitsu myllersi oikein olan takaa...mut nyt meen makoileen, vaikea istua tässä=/

T: peetu 30+3

Vierailija
2/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri reissu meni hyvin.Porata ei pystynyt,kun hammas on todella kipeä ja kaksi puudutuspiikkiä ei auttanut ollenkaan,mutta lääkettä sinne ruiskutettiin ja laitettiin tuollainen valkoinen mömmöpaikka,jotta vähän rauhottuisi.

Viisaudenhammas operoidaan vasta synnytyksen jälkeen,sain siihen penisilliini kuurin.

Täällä ollut gallupin tynkää ilmeisesti himoista.

Joku täällä sanoi,että voisi lusikoida sementtiä.Minulla oli laastin himo esikoista odottaessa ja silloin Hb oli reilusti alle 100 ja sama ilmiö tuli,kun kohdussani ollut myoma aiheutti runsaiden menkojen vuoksi sen,että hb oli 56...Eli se varmaan liittyy jotenkin alhaiseen hemppaan.

Nyt himona on SUKLAA.Siis voisin syödä sitä aivan mielettömästi ja ennen raskautta en todellakaan ollut mikään erityinen suklaan ystävä.

Se mikä inhottaa on kaupan lihapullien haju,voi kiesus sitä löyhkää mikä niistä tulee.

Ennen raskautta tykkäsin omatekoisten lisäksi saarioisten pyöryköistä,mutta nyt en pysty syömään ensimmäistäkään.

Nyt iltakaffille ja laskiaspullalle.

Niksu 34+3 vielä pari tuntia=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peetu; kyllä mun masu alkoi laskeutua pari viikkoa sitten, eli 32 viikolla. Helpottaa kummasti tota olotilaa. Ja mullahan niitä viikkoja saattaa olla jo pari enemmänkin, mitä toi la näyttää. Sitä ei ole vaan mulkkailtu ultrista.

Joopa joo meidän viimeyölle taas. Nyt kun lapset ovat olleet pari puoli viikkoa uudessa hoidossa, ovat sitten vedättäneet myös uusia pöpöjäkin kotiin. Uusin piti viimeyön mua hereillä ja pesasin taas kolme koneellista tyynyjä, peittoja ym. sen jälkeen. Mahakipua valitti, sit tulee tommonen täysi potallinen löysää tavaraa ja yöllä vielä oksennus suorilta sänkyyn. Siinä neljän maissa kivasti. Että oli oikein herkkua olla töissä, enkä ehtinyt pitään edes ruokatuntia! Hitsi kun tulin kotiin, oli ekaks nälkä, hirveä väsy ja vessaan kiire. Mulla kanssa muutenkin hyvin (erittäin) toimiva vatsa. Mukavaa jos näin vimpalla työviikolla sais vielä jonkun vatsapöpön. Yäk. Haluan ehdottomasti hyvästellä asiakkaani henk. kohtaisesti enkä puhelimen kautta. Ei ole helppoa naisen elämä, muttei kauheen vaikeetakaan..

Masu herätteli vielä mut aamulla oikein villisti. Olin kyllä sata varma että nyt se nahka pettää. Ei kukaan usko, mut siellä kyllä koitettiin tulla läpi ihan totaalisesti. Nahka tuntui millin paksuselta, ja yritin pitää siitä kii et kestää. Hirveetä se oli. En ymmärrä et mihin asentoon siellä väännettiin. Kauhulla jo ajattelin, et onkohan niitä kaks, kun noin sattuu. Kait kaksosuuskin nyt yleensä yhden sukupolven yli hyppää, ja tänä päivänä ne toivottavasti nähdäään tosi hyvin. Äiti sai tietää kuukautta aikasemmin, sen sisko synnytyspöydällä. Mut vuosi olikin 77...

Mutta nyt nukkuun, univelkaa pois pois pois... jos ei taas pöpöt hypi seinille.

Lumo 34+1

Vierailija
4/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enteri sormi herkässä...

Kirjotin pitkän sepustuksen ja kone meni tilttiin!!!Vitsi, että sylettää!

Mulla piti eilen olla neuvola, mutta olin hukannut lapun jossa aika oli, minun tuurilla en saanut neuvolasta ketään kiinni ja kun sain niin aikani oli jo ollut..Noh huomenna sitten uusintayritys!

Hb mua olis kiinnostanut, joko on alle sata, kun oltiin eilen ostoksilla ja tällänen himoshoppailija kun mä, niin ei jaksanut mitään katsella/ostaa, joten jo alan olla huolissani minäkin;-)))

Ei töihin taida olla asiaa enää näillä voimilla, tää viikko on hiihtolomaa ja sit ois se puoltoista viikkoa virallisen mammaloman alkuun.

Josko sitten pääsis laittamaan niitä vauva tarvikkeita, meillä ei ole laitettu vielä mitään...

Oma (.): Masukki on tosi villillä tuulella ollut, korkokengillään rummuttaa yksiön seinää...Tai siltä se tuntuu;.)

Piti illallla toppuuttaa miestä, ettei herätä Masukkia, koska oli koko illan melskannut niin, että tuntui jo vattanahassa ikävältä, tämä saattaa levätä puolisen tuntia ja sitten alkaa jumppa.

Olen tietysti tyytyväinen ettei tarvitse huolestua liikkeiden puuttumisesta.

Vois olla että tämäkin neiti on porautumassa alaspäin, kun liikkeet tuntuu navan kohdalla ja käsiräpellystä ihan tuolla alhaalla ja sitten semmosta huljumista, joka vois olla pää.

Pitäs kai sitä alkaa kongresitoimaaan tätä raskautta ja alkaa laittaa vaatteita yms. sais kunnon pesän rakennus vietin päälle..Kyllä ensimmäisissä raskauksissa on kaikki ollut valmiina tässä vaiheessa...

Ponnari & Masukki 32+3

Vierailija
5/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan kiva viime yö.Viisaudenhammas vihoitteli koko yön ja ei talttunut edes neljästä 500mg panadolista.

Kuumalla vesipullolla haudoin poskeani ja 3 aikaan sitten yöllä menin pesemään hampaat vielä REILULLA hammastahnalla ja otin viidennen panadolin ja pureskelin sen,jotta niitä lääkkeen palasia jäi hampaisiin,niin sen jälkeen alkoi rauhottumaan ja sain nukutuksi.

Sain tälle päivälle päivystykseen vielä ajan.Minulla on vaan niin jumalaton hammaslääkäri kammo,että saa kyllä olla todella kipeänä purukalusto ennen,kun minä sinne menen.

Kammo on tullut,kun muutaman kerran olen joutunut sellaiselle kuoleman tohtorille,joka säästää puudutuksissa ja käyttää melkoista apinanraivoa möyriessään asiakkaan suussa.

Saapi nähdä,että mitähän ne meinaavat minulle tehdä ja MITEN,kun en todellakaan pysty olemaan viittä minuuttia selälläni..Minulle tulee todella huono-olo.

Oma maha ei ole liiemmin liikkunut.Varmaan minun eilinen huono-oloni vaikutti vauvaankin.

Huolestutin itseni jo silläkin,kun jouduin ottamaan 5 panadolia päivän aikana,mutta onneksi muistin,että ä-polin lääkärihän sanoi,että 3000mg on sallittu määrä/pvä.

Tänään menemme ostamaan sitterin,jos vain olen ruumiin ja sielun voimissa sen kauhukabinetti käynnin jälkeen.

Sitten pitäisi tuohon pinnasänkyyn löytää patja.Sitä lähdemme uudelleen metsästämään ensi viikolla,kun menemme käymään Helsingissä,niin siellä jos missä luulisi tulevan oikea kokoinen vastaan.

Pakko kai se on lähteä katsomaan jotain pientä aamupalaa.Ei ollut eilen ihan päälimmäisenä ajatuksena alkaa sen säryn kanssa vielä syömään jotain.

Todennäköisesti en saa hammasrempan jälkeen syödä pariin tuntiin mitään,niin paree nyt vähän täyttää kupua.

Niksu 34+3

Vierailija
6/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin oli viisaudenhammasta kolotellut. Sama vaiva oli tääläkin päässä muutama viikko sitten. Menin käymään h-lääkärillä ku niin vietävästi särki ja suu haisikin pahalle. No tulehdushan sielä sitte oli. Alaviisaudenhammas kasvoi ja ylähammas painoi ientä, joka aiheutti tulehduksen. Penisiliini kuurihan siitä irtos, mutta sillä meni onneks ohitte.

Toista viikkoa oon nyt äippälomalla ja enpä oo hirveesti kerenny nauttimaan tästä, kun koko ajan on sellanen ressi päällä, että nyt pitäis taas tehdä jotain. Yhtään ei muka sais rauhassa istua ja nauttia olostaan. Ja kattoa vaikka olympialaisia. Ärsyttävää. Toivottavasti tämä nyt menee pian ohi, kohta sitä kuitenkin saa olla ja mennä ihan täysillä prosenteilla.

Masuun kuuluu hyvää. Mekastus vaan yltyy koko ajan ja öisinki Kaveri pitää äitiä hereillä ku pitää välillä niin kovasti jumpata. Hyvä vaan, että liikettä on, ei tarvii sen takia huolestua.

Jaa' a, onpa tässä jo tovi tullu istuttua koneen ääressä, pitäisköhän jo jotaki lähteä tekemään ;o) Ettei vaan ala omatunto soimaamaan... Joopa joo, josko vaikka suihkuun ittensä veis.

Ja sitä vielä, että täälä on myös yks teinipari. Kohta kahdeksan vuotta täynnä. Ite olin 17 ja isäntä muutaman vuoden nuorempi kun ihastus iski ja kovasti ollaan edelleen ihastuneita ja nyt jo rakastuneitakin :o)

Mutta hyviä vointeja kaikille!

Niin ja m@nsik@lle onnittelut!

Iloset terkut, Sande ja Kaveri 33+6

Vierailija
7/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tekee tutkimusta vauvojen työnimistä, aika hauskaa. Meillä ei täällä olekaan ollut niistä kai puhetta.

Gallup: Joko selvillä himo tuoksut ja herkut?

Voi taivas kuinka paljon olen ahtanut itseeni Lidlin vihreitä omenoita ja vihreitä kivettömiä viinirypäleitä! Mies saa kantaa kaupasta jokatoinen päivä kahden kilon omena pusseja, kun äiti " vähän" syö. Hauskinta (tavallaan) on se, että saan vielä omenoista aivan järkyttäviä ilmavaivoja ja sit kun syö vielä niitä rypäleitä, niin hei vähänkö mä olen haluttua seuraa!!! Or not!

Tuoksuista viehättää/villitsee Pentikin joulukahvi, permisaine (viimeksi tänään kävin kampaajaystäväni luona " lukemassa lehtiä" ), mutta lihat ja varsinkin broilereiden marinadit saavat vieläkin mut oksentamaan.

Lähden pian neuvolaan lääkärin luokse ja tulen antamaan raporttini myöhemmin.

Peppinetta 34+1

8/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä sisällä lotvehditaan, vaikka ulkona pirteä ja mahtava aurinkoinen talvikeli. vaan esikoinen kurnuttaa tautiaan, joten ei toivoakaan vielä ulos... jos nyt nukahtaisi päikkäreille niin pääsisi edes postin hakemaan!

Eilen sain ikäviä uutisia, ystävälläni varhainen keskenmeno, alkio kuollut masuun :( ja kuitenkin pysytellyt siellä viikkotolkulla. Juuri ehdimme iloita kuinka voimme vähän aikaa olla tässäkin raskaudessa yhtä aikaa raskaana. Toisaalta etuoikeutetulta tuntuu itsestä sitten, kun molemmat raskaudet lähteneet käyntiin ilman sen kummempia ja vauvelit myös pysytelleet siellä ne kriittiset viikot.

Oma (.) on ollut aika hiljainen tänään, pitänee syödä vähän suklaata ja asettua pötkölleen, jospa se siitä esittäisi elämän merkkejä. Aamun tosin raivosin vaatehuoneessa, (mikä ihme siinä onkaan että noinkin tärkeä huone tehdään niin pieneksi ja hyllyt kapeiksi!!!) etsin tytön vaatteita ja tuolla ne nyt kuivurissa hurisevat jo. Löytyikin tosi söpöjä,m itä saatiin vähän käytettyinä ennen esikoisen syntymää mutta sillion tarvittiin vain niitä pojan värisiä. Mukava että on kuitenkin nyt vähän pinkkiä ja punaistakin joukossa :)

Mutta nyt käyn kurkistamassa, joko pääsisin postinhakureissulle. Ja sitten päikkärit päälle itse kullakin...

eikkuli, 33+6 (tämä viikko muuten mennyt huomattavasti joutuisampaa kuin edellinen...)

Vierailija
9/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaipäivää vain kaikille!

Juuri tuossa ulkoa tultiin lasten kanssa. Esikoisella on naapurista lainassa sellainen harjoitus snoukkalauta, ja sillä käytiin laskemassa tuossa läheisessä pulkkamäessä. Hyvin sujui nelivuotiaalta!:) Taitaa olla oman laudan osto edessä...

Ukki juuri laittoi sit nuorimmaisen ulos nukkumaan, elikkäs ihanan hiljaista on juuri tällä hetkellä.

Hajugalluppiin; mulla ei mitään erityisä kuvotusta aiheuttavaa, paitsi ne kaupan lihapullat; YÖK! (joita me ei onneksi koskaan syödä). Mutta huomasin kaupassa ihastuksissani tuoksuttelevani uusia kumisaappaita! Voi ihanaa mikä kumin tuoksu! ;D

Masu voi paksusti, todellinen kumpu kyllä tosiaankin on..! Talvivaatteet alkaa ahdistamaan, varsinkin, jos laittaa yhtään paksumpaa paitaa alle.

Napero vatsassa on alkanut mylläämään öisinkin, päivisin tuntuu sitten paremmin nukkuvan. Lienee mukava nukkua pienoisessa keinutuksessa:)

Mutta eipä tänään uudempia; lupasin äidille tehdä yhtä koulutehtävää, joten sen kimppuun... Ja sitten iskä viettää tänään synttäreitä, joten kakku toki pyöräytetään pikkusiskon kanssa; päästään TAAS herkuttelemaan; maiskin! :P

Tiistaitouhuja!

tilda ja tirriäinen 31+2

Vierailija
10/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vielä kerran onnitteluista =)

Viisaudenhampaista sen verran, et mulla peruuntu (h.lääkärin takia) monta kertaa poistoaika kesän jälkeen, et sit kerkesin tulla raskaaksi ja sen verran temppuilivat et tossa alkutalvesta oli pakko ottaa pois. Olihan se ilkeetä kun piti ottaa monena päivänä särkylääkkeitä ja sit vielä antibioottikuuri siihen päälle, et mieluummin olisi sillon ottanut kun ei odottanut. SEKAVAA...

Aamulla olikin neuvola ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Nyt kaveri möyrii sen verran pahasti, et pitää nousta tästä istumasta, et saa vähän tilaa.

M@nsikk@ ja pikku3 rv33+3

Vierailija
11/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukamas ollu niin kiire, että hyvä jos lukaseen olen pinon ehtinyt. Viime viikko olikin koko alkuvuoden sairasloman ja sängyssä löhöilyn jälkeen ensimmäinen kouluviikko. Huomas, että kunto on nollassa. Onneksi kaverit reippaili esim. ruokajonoon, minä lyllersin hissukseen perässä jonottamaan ja nauttimaan täysipainoisesta lounaasta...

Tänään oli neuvola, kaikki ok, painokin oli (kiitos kouluruuan) noussut nyt 650g/vko, edellisellä käynnillähän se si ollut noussut ollenkaan. Nyt vietellään sitten hiihtolomaa (tosin opinnäytetyön parissa) omien kokkailujen varassa. Näin perheenäitinä sitä osaa arvostaa valmista kouluruokaa tosi paljon, ihanaa istua valmiiseen pöytään. En ymmärrä tätä nykyajan nuorisoa joka kirmaa jonnekin heselle kun kouluruoka on muka niin pahaa. Ja meilläkin ruuat tekee Amica, ihan hyviä mun mielestä. Takasin neuvolaan...sf-mitta oli ½ senttiä pienempi kuin viimeksi, on laskeutunut jo niin alas tuo lapsukainen. Sykettä kuunnellessa ei ilmeisesti tykännyt asennosta tai napanuora jäi puristuksiin tai jotain, huiteli yli 170. Terkkari komensi mut kävelemään hetkeksi ja kuunteli uudelleen istualleen. Sillon ne olikin jo sitten 150-160 luokkaa. Mutta kauan kuunteli. Olis varmaan lähettänyt mut polille jos ei olis syke laskenut.

Mulla alkais äitiysloma virallisesti sitten ens keskiviikkona, kuitenkin nuo opinnot on siinä vaiheessa, että ei oikeestaan kerkeis mitään lomaileen. Teoriaosuus loppuis just sillon kun on la, ja haluaisin saada ne kaikki suoritettua ettei jäis rästiin. Olis sitten äippäloman jälkeen vaan kaksi käytännön harjoittelua suoritettavana. Mutta olo on nykyisin todellakin raskas, kun on hiukan pitempään jalkeilla ja liikenteessä särkee selkää, alamahaa ja häpyliitosta. Olis ihana vaan rauhottua loppuviikoiksi. Tosin ajattelin sairaalakassin pakata valmiiksi, kaiken varalta. Ehkä sitä ei sitten tarvis vasta kun huhtikuun puolella. Terkkarille kun asiasta mainitsin niin totesi vaan että onhan se hyvä olla varalta, sen verran on sintti alhaalla ja supistukset napakoita. Mulla ottaa välillä tosi kovin tuolta ylämahasta ja palleasta, pitää ihan puuskutella supistuksen ajan. Ei onneksi tunnu hirveesti alhalla, ei ainakaan ponnistuttavasti. Semmoselta kun alkaa tuntua niin sitten tulee kiire...

Himoista: semmosia ei ole ilmennyt mihinkään aineisiin. Ällötyksen saa aikaan koiran hengitys, täytyy aina kääntää sen pää toisaalle kun tulee halaileen. Nyt olympialaisten ja opinnäytteen pariin :)

käärö3 ja sintti 33+6

ps. näppituntumalla terkkari arvioi, että jos loppuun asti menee niin nelikiloinen olis tulossa. Kääk, aikasemmat on olleet 3590g (40+4) ja 3370g (40+2).

Vierailija
12/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viimeinen työtiistai ennen äitiysloman alkua vetelee viimeisiään, jee! Nyt huomaa, että ajatukset alkavat kääntymään äitiyslomaan ja tekemättömiin puuhiin. Ei siis mitään uutta tavaroiden järjestämis- ja vaatteiden pesulinjalla. Taitaa jäädä aivan viimeisille viikoille.

Sänky sentään saatiin jo kavereiden luota tuotua kotiin, ja patjakin on valmiina. Mies kyllä ehtii pikkuisen vaatteet pestä, jos tässä nyt äkkilähtö tulee. Toivottavasti vaan ei tule, sillä mies lähdössä reissuun melkein puoleksitoistaviikoksi... Sitten saa kyllä reissaamiset loppua synnytykseen asti. Näin tehtiin myös esikoisen aikana ja se sopi miehen pomolle ihan ok.

(.) ei kummempaa. Huomenna neuvola, joten sitten ollaan taas viisaampia. Painoa on tullut varmaan miljoona kiloa lisää, mutta sou not.

Kovasti satelee potkuja -myös yötä myöden. Saa nähdä onko pysynyt nuppi alaspäin.

G: mulla on aivan mieletön himo KALAAN! Normaalisti ei kuulu mitenkään mun herkku/suosikkiruokiin, mutta nyt menee muodossa kuin muodossa. Ja toinen on appelsiinit, joille olen kaiken lisäksi allerginen ;D Mitään yökötystä ei vielä ole eteen tullut. Kaikki siis käy.

Näin täällä, taidan lähteä kohti kotia....

S 34+3

Vierailija
13/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista tiistaita kaikille!

Tänään oli sitten se sokerirasitus, mutta kaikki menikin yllättävän hyvin. Litku ei ollut yhtään pahaa, kun siinä oli happoja ja se oli sopivan viileää, joten sain sen juotua hetkessä yhteen menoon eikä pahaa oloakaan tullut yhtään. Lisäksi arvot olivat kai ihan kohdillaan, vaikka vasta huomisen neuvolassa saan tietää ne virallisesti. Iloinen mieli kuitenkin kun rasitus on tehty! :)

Sitten menin heti rasituksen jälkeen perheeni luona käymään. Olen huomannut äidistäni hassun jutun. Hän on mahdottoman lapsirakas ja suorastaan vauvahullu ja yhteensä 9 sisarusta minulle onkin siunaantunut, josta pienin täyttää kohta 6 vuotta. Noh, äitille taitaa olla nyt sitten kova pala tämä minun raskaus, kun alkaa kaiketi tajuta, että omat lapset vain kasvavat ja enää ei omia vauvoja ole tulossa. Äiti ei ole kysynyt minulta koko raskausaikana oikeastaan mitään vauvaan liittyvää ja näyttää muutenkin olevan vaikeaa katsella minun kasvavaa masua. Sinänsä surullista ja hiukan minua asia vaivaa, mutta toisaalta ymmärrän häntä aika hyvin. Luulenkin että tunteet purkautuvat vasta sitten kun vauva syntyy ja hän pääsee taas hoitamaan pientä lasta. Ei kai kukaan voi enää siinä vaiheessa olla " katkera" ?! Tähän asti pienin veljeni on ollut meidän perheen vauva. Olisi kuitenkin mukavaa jakaa kokemuksia odotusajalta, kun äidillänikin tosiaan on sitä kokemusta 10 raskaudesta... mutta hyvinpä tässä on pärjätty ihan tämän palstan voiminkin, joten kiitos kaikille! :)

Kiitos matildalle venytysohjeista. Täytyy tänään kokeilla! Viime yö menikin vähän paremmin, eikä reidet tulleet yhtään kipeiksi. Selkäkin on ollut tänään parempi, kun mies eilen hieroi.

Täällä on uskomattoman kaunis kevätpäivä. Aurinko paistaa siniseltä taivaalta ja pakkasta on vain muutama aste. Joskos saisin miehen höynäytettyä lenkille ruoan jälkeen, niin saisi vähän raitista ilmaa ja liikuntaa.

Touhukasta tiistaita kaikille!

Hmar 32+1

Vierailija
14/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääonnittelut mansikalle!! Täälläkin teinipari; vedetään varmaan pinon ikäenkat. Olin seiskalla (14 kai) kun ekan kerran " seurusteltiin" !

Jouduin tänään käymään taas lääkärissä. Mulla oli taas se streptokokki b, sain antibiootit, koska aiheuttaa ilmeisesti näitä supisteluja. Lääkäri sanoi, että ennen synnytystä pitää vielä saada antibioottia vauvan suojaksi, koska ilmeisesti kannan koko ajan tätä pöpöä. Edellisessä raskaudessa sama homma. Ei kuulemma silti mitään suurempaa syytä huoleen. Tietäisikö joku viisaampi tästä lisää?

Ensiviikolla onkin sitten lääkärikäynnin yhteydessä kierros synnytyssairaalassa. Kävin jo rekisteröimässä itseni, vielä pitäisi saada vakuutusyhtiöltä maksusitoumus. Esitteen mukaan sairaalaan pitäisi olla mukana melkein kaikki itselle ja vauvalle yöpuvuista vaippoihin. Huh, alkaa vähitellen konkretisoitumaan tuleva koitos. Yritän taas varmaan sinnitellä mahdollisimman pitkään kotona. Pääsee ainakin kiuumaan suihkuun. Toisaalta hieman mietyttää josko tämä kolmonen tulee kovinkin vauhdikkaasti...

Rattaita etsiessä olen myös vähitellen tajunnut, ettei tätä lapsilaumaa niin helposti enää liikutellakaan. Kulkupeli pitää saada pieneen tilaan, koska meillä ei ole autoa ja liikutaan paljon taksilla. Saan kaverilta vanhat tuplamatkarattaat ja ennestään meillä on täällä yhdet hyvät sattarit, joissa isompi voi seistä ja jotka saa makuuasentoon vauvalle. Mietin pitkään että pitäisi saada vauvalle ihan kunnon koppa, mutta päätin että ei. Ulkona on liian kuuma varsinkin umpinaisessa kopassa jotta nukkuisi siellä päikkärit, Eli hankittavaksi jää yhdet yhden lapset rattaat, joihin saisi kaukalon kiinni. Olen päätymässä Quinnyn zappeihin, buzzit olisi muuten jees, mutta liian isot taksilla ryönäämiseen.

Pinon alussa joku valitti käsien puutumisesta. Mulla on kanssa tosi usein aamulla kädet ihan puuduksissa. Jäävätköhän kylkimakuulla puristuksiin. Minä kyllä välillä nukun myös selälläni.

Hyvää yötä! Tyhjä sänky odottaa, mies taas reissussa :(. Todennäköisesti joku nuorimies kuitenkin hiippailee yöllä kainalooni tuhisemaan!

Vierailija
15/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu on sitten fiksu mies! Se oli sittenkin kiepauttanut itsensä raivotarjontaan, ei siis tarvittu lähetettä polille kääntöön. Olen oikeesti niin onnellinen. Viikolla 36 pääsen synnytystapa arvioon, jos silloin viimeistään saan kokoarvion tästä heppusesta.

Mutta nyt muihin puuhiin.

Peppinetta 34+1

Vierailija
16/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan vietetty lasten kans koti-päivää, kun iskä on on menny korjailemaan meidän autoa 150km:n päähän mummolaan. meidän auto meni jotenkin ajokelvottamaksi viikonloppureissulla ja sunnuntai-iltana tultiin mummin autolla kotiin. mies lähti jo aamulla, mutta aina noissa remontti-hommissa tuntuu olevan jokin hankaluus ja siten kestää, mutta kyllä täällä hyvin pärjätään.

G: mulla ihan ykkösjuttu on porkkanat. syön noin kilon päivässä ja puoltoista parhaassa. mies meinaa kyllä että mä vähättelen tuota määrää kuin juoppo juomistaan, sen verran usein hän kantaa 3kilon pusseja kaupasta. pitäis jo rajoittaa (olen kasvoista kellastumassa) mutta ei ole helppoa ei. viime raskaudessa oli sama himo ja se loppui vauvan syntymään kuin seinään. neuvolassa ei ole ainakaan vielä huolestuttu.

siivousaineet tuoksuu ihanalle. sininen domestos ja wc-ankka! pesen wc:n 2-3 kertaa viikossa ja lasten potat useamman kerran päivässä kunnolla. kloritin tuoksu tekee mut ihan hulluksi, mutta sitä yritän olla haistelematta (pakko noin kerran kuussa pestä wc silläkin).

pakokaasu, bensa, kellari.. niiden hajuissa viehättää jokin myös. parkkihallit on kivoja kun niissä haisee oikein kunnolla!

pikkukiviä, hiekkaa ja sellaista remontista aiheutuvaa betoni murskaa tekis mieli tosissaan maistella ja haistella..polttelee ihan sairaasti, kun ajattelen kuin nautinnolista ois lusikoida jotain rapattua laastia.

mulla näitä ' kummallisuuksia' riittää, mutta olen kuullut että muilla odottajilla on saman tyylisiä vaivoja niin en ole kovin huolissaan. (mies ehkä enemmänkin)

alkupahoinvoinnista toivuttua oikeastaan mikään ei kuvota erityisesti, paitsi nyt ihan viime aikoina (lasten) kakan haju on alkanut vähän äklöttämään.

pitänee mennä jatkamaan touhuja..pyykit ei meillä mene itsestään koneeseen eikä narulle eikä narulta kaappiin ;)

illan jatkot!

lotta ja ukkeli tasan 34

Vierailija
17/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin myös edellisessä raskaudessa streptokokki, ja ilmeisesti se tässäkin raskaudessa sitten seulotaan, en tosin tiedä milloin. Minä en syönyt antibioottia silloin raskauden aikana, koska ainakin täällä väitetään, että se ei enään näillä viikoilla asiaan pure. Mutta sitten synnytyksen yhteydessä annettiin antibiotti suoraan minulle suoneen, ja se sitten ilmeisesti estää pöpön tarttumisen vauvaan.

Vierailija
18/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään loppui sitten työt kun jäin sairaslomalle supistelujen takia ja kyllä olen sitten siitä niiiin iloinen. Vaikka viihdyn työssäni, niin kyllä nyt on tuntunut siltä, että pitää käydä sitä " pesää" rakentamaan eikä ahertaa kodin ulkopuolella.

Olin synnyttäjien vastaanotossa seurannassa ja kaikki oli ok. Supistukset eivät olleet avanneet paikkoja, kanavaa oli näppituntumalla 2 cm jäljellä ja sormelle auki, eli täysin normaali tilanne näillä viikoilla uudelleen synnyttäjällä. Samalla tehtiin painoarvio, joka oli 1.9 kg. Pikkuinen vauveli, juuri ja juuri alakäyrien yläpuolella, mutta kasvu oli tasaista verrattuna 3 viikon takaiseen mittaukseen. Nyt sain sitten vielä uuden ajan 2 viikon päähän, jossa seurataan tuota kasvua.

Minullahan olisi ollut ylihuomenna kasvukontrolli (sokerien takia), mutta sitä siirrettiin sitten eteenpäin.

Sain sitten tietää myös samalla sukupuolenkin. Taidettiin yllättää pikkuinen kun näytti niin kiltisisti sukukalleutensa, joita tähän asti on visusti pitänyt " piilossa" . Lääkäri sanoi, että selvä poika, mutta hän ei lupaa mitään. =D Minulle tuo riittää, näihän sen ihan itsekin. Kiva kun on jo 2 tyttöä ennestään! Nyt voikin sitten käydä katselemaan vauvan vaatteita " sillä silmällä" .

Ylihuomenna on myös tuo synnytyssuunnittelu kätilön kanssa, sitä odotan jo kuin kuuta nousevaa, pääsee oikein synnäriin!

Nyt pitää käydä valmistautumaan muuttoon pikkuhiljaa, ensi viikolla on muutto edessä. Onneksi vaan toiseen rappuun.

T: Siriin ja pikku hurmuri rv 33+5

Vierailija
19/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt jo muutamassa viikossa yli 10kg appelsiineja..Omenia olen syönyt yhden koko raskausaikana. Toinen lempiherkkuni on punainen paprika, näitä vois syödä mielin määrin..

Hiekka ja muu " jauhoinen" on minuakin himottanut, nyt olen syönyt sitten kalkkia pidemmän aikaa ja jauhokarkit on myös himoa helpottanut;-)))

Hajuista ihanimmat on diesel bensa ja jotkin pesuaineet..Taidetaan olla hiukan outoa sakkia me mahakkaat;-)

Ponnari & Masukki 32+3

Vierailija
20/46 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaako se kalkin syönti sulla pahimpaan tuskaan? olen nimittäin ajatellut ostaa kalkkitabletteja, vaikken niistä sitä kalkkia välttämättä tarvis, kun olen aikamoinen ' maito-vasikka' ja jogurtteja syön myös paljon, mutta jos ne tabletit vähentäis mun porkkanan kulutus määriä niin oisin tosi onnellinen.

pitää lähteä viemään kuopus sänkyyn ja esikoinen pesulle.

-lotta-