Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kriisiapua seurakuntalaisille kun kirkko paloi?!

Vierailija
27.03.2016 |

Menee jo vähän yli. Kukaan ei kuollut ja menetys oli lähinnä arkkitehtuurin puolesta suuri.
Paljon kamalampaa olisi jos olisi poltettu koulu, päiväkoti tai jonkun koti.
Kyllä on tekopyhää pskaa tää touhu taas.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistina tuskin ymmärräkään. Vanha ja arvokas rakennus, jota ei enää takaisin saa. Uskovaisille kuitenkin Jumalanpalvelushuone. Hyvä asia tietysti oli, ettei kukaan kuollut. Varsinkin näin pääsiäisenä tuntuu käsittämättömältä, miksi joku tekee jotain niin pahaa.

Vierailija
2/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et itse varmaan ole ollut kirkossa jossa

-sukua on kastettu, konfirmoitu, vihitty, haudattu

-itse ollut juhlimisen kohteena

-tuntenut historian siipien havinaa esim joulukirkossa (ajattele vaikka maa on niin kaunis laulua)

-osallistunut jumalanpalvelukseen ja käynyt ehtoollisella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateistina tuskin ymmärräkään. Vanha ja arvokas rakennus, jota ei enää takaisin saa. Uskovaisille kuitenkin Jumalanpalvelushuone. Hyvä asia tietysti oli, ettei kukaan kuollut. Varsinkin näin pääsiäisenä tuntuu käsittämättömältä, miksi joku tekee jotain niin pahaa.

Tiistaina se olisikin sitten tuntunut paremmalta?

Ja eikö Pitkänäperjantaina juuri ole virittäytynyt kärsimyksen tunnelmaan? 

Arrghh, että vihaan näitä uskovaisten tekopyhyyksiä.... 

Vierailija
4/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et itse varmaan ole ollut kirkossa jossa

-sukua on kastettu, konfirmoitu, vihitty, haudattu

-itse ollut juhlimisen kohteena

-tuntenut historian siipien havinaa esim joulukirkossa (ajattele vaikka maa on niin kaunis laulua)

-osallistunut jumalanpalvelukseen ja käynyt ehtoollisella

Kyllä olen!

En silti kaipaisi kriisiapua, jos se rakennus tuhoutuisi. 

Ikävä juttu toki, mutta jätettäköön kriisiapu läheisensä menettäneille. 

Vierailija
5/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kukaan ei näköjään voi selvitä yhtään mistään ilman tätä hevonvitun kriisiapua.

Vierailija
6/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä saa raiskata, hakata, puukottaa ja silppoa lapsen= lyhyempi tuomio ja korvaukset murto-osan siitä, kun polttaa puutalon.

Vierailija
7/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä se ei oo ulkopuolisten määriteltävissä milloin kukin kriisiapua kokee tarvitsevansa?

Vierailija
8/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy kirkossa, mutta kyllä mun perusturvallisuus järkkyisi, jos paikkakunnan kirkko poltettaisiin. Se on signaali siitä, että et saa uskoa mihin haluat, et saa hakea turvaa mistä haluat. Ja minusta tuo on puhdas paha teko, jota en voi ymmärtää. Jos olisin kirkossa käynyt, saattaisin hyvinkin käydä jossain juttelutilaisuudessa.

Minusta tässä maassa ei mitenkään pakoteta uskomaan: koulun uskonnon opetusta pidän lähinnä yleissivistyksenä ja virsien laulua tietynlaisena rauhoittumisena. Siksi tuollainen teko tuntuu aivan järjettömältä.

Vierailija
9/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on takuulla ollut monelle (varsinkin yksinäiselle) tärkeä osa elämää joten ymmärrän kyllä kriisiavun tarpeen. Ei ole keneltäkään pois että halutaan auttaa tapahtuneesta järkyttyneitä ihmisiä.

-Ateisti-

Vierailija
10/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että on pakko nostaa itseään jalustalle keinolla millä hyvänsä - yleensä siis dissaamalla kaikkia muita ja heidän tunteitaan tai kokemuksiaan?

Jos joku kokee että menetys on niin suuri, että tarvitsee kriisiapua niin hyväksytään se. Jos joku kokee että ei vois vähempää kiinnostaa joku rakennus niin hyväksytään se. Yksinkertaista.

Vierailija
11/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiistaina se olisikin sitten tuntunut paremmalta?

Ja eikö Pitkänäperjantaina juuri ole virittäytynyt kärsimyksen tunnelmaan? 

Arrghh, että vihaan näitä uskovaisten tekopyhyyksiä.... 

Etkö sä ymmärrä että että tuollainen teko on aina paha, tapahtuipa se milloin tahansa. Mutta kyllä se tietysti kirpaisee kun tapahtuu juuri juhlapyhänä. Niin kuin sanoin, ateistina et ymmärrä. Olet itse se tekopyhä, kun noin typeriä kyselet. Oman järjen käyttö pitäisi säätää pakolliseksi.

Vierailija
12/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin materia on tärkeämpää kuin ihmishenget. 

Mutta arkkitehtuurin puolesta minäkin suren.

Tuota sukujuhla-juttua en ymmärrä, koska olen itse joutunut muuttamaan monesti työn perässä.

Vierailija
13/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on monelle, etenkin vanhemmalle ihmiselle, kotiakin tärkeämpi paikka.

Vierailija
14/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käy kirkossa, mutta kyllä mun perusturvallisuus järkkyisi, jos paikkakunnan kirkko poltettaisiin. Se on signaali siitä, että et saa uskoa mihin haluat, et saa hakea turvaa mistä haluat. Ja minusta tuo on puhdas paha teko, jota en voi ymmärtää. Jos olisin kirkossa käynyt, saattaisin hyvinkin käydä jossain juttelutilaisuudessa.

Minusta tässä maassa ei mitenkään pakoteta uskomaan: koulun uskonnon opetusta pidän lähinnä yleissivistyksenä ja virsien laulua tietynlaisena rauhoittumisena. Siksi tuollainen teko tuntuu aivan järjettömältä.

Äh, kyse on mielenvikaisista pyromaaneista, jotka saavat seksuaalisväritteistä tyydytystä palavista rakennuksista. 

Ei heillä ole yhtään mitään yhteiskunnalllista sanomaa. Eli usko ihan rauhassa jumaliisi. 

Vierailija
15/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ihmisten kunnioitusten kohteet ovat jotain aineellista ja rahallisesti "arvokasta"  ja niitä palvotaan hullun lailla. Toista ihmistä kunnioitetaan vasta kun se on kuollut, sitten itketään ja kehutaan kuinka ihana ja rakastettava hän oli.

Kirkkojen lisäksi esimerkkinä lippu. Jos lippu osuu maahan, se on katastrofi, mutta sairaskohtauksen saanut ihminen, joka makaa maassa ohitetaan kylmästi.

Vierailija
16/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla ap:n kanssa. Asun täällä Ylivieskassa, monet kevätkirkot koulusta olen istunut tuolla nyt palaneessa kirkossa, kauneimpia joululauluja käynyt joskus laulamassa, päässyt ripille, mennyt siellä jopa naimisiin. Lukuisissa rippijuhlissa, häissä ja hautajaisissa olen siellä ollut. Kaunis kirkko se oli ja kuului kaupunkikuvaan, joka muuten onkin ihan älyttömän ruma. Mutta uskovainen en ole millään tavalla, johtuisko sitten siitä, että en kyllä tunne mitään kriisiapua tarvitsevani, ja vähän vaikea tajuta, että joku tarvitsee.

Ei kai siinä mitään, kunhan kirkko sen apunsa itse kustantaa. Harmittaa vain hienon rakennuksen takia, mitään tunteita mulla ei kyllä ole mitään rakennuksia kohtaan. Toivottavasti älyävät olla rakentamatta uutta, ihan hyvin kaikki kirkon tilaisuudet voidaan pitää Suvannon kappelilla, seurakunnan tilaisuuksissa nyt ei yleensäkään ole kuin kourallinen ihmisiä, että hyvin mahtuvat sinne. Kyllä on nyt paljon tekouskovaisuutta taas liikkeellä ja veikkaisin, että myös tekojärkytystä.

Vierailija
17/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
18/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuhopoltosta epäilty saatananpalvoja?

Vierailija
19/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/20 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkkojen lisäksi esimerkkinä lippu. Jos lippu osuu maahan, se on katastrofi, mutta sairaskohtauksen saanut ihminen, joka makaa maassa ohitetaan kylmästi.

Tai kirjoja kuten vaikka raamattua jonka Jari Tervo uskalsi heittää uutisvuodossa lattialle mutta eipä uskaltanut koraanille tehdä samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi