Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan alkaa levittämään vain hyvää ympärilleni.

Vierailija
27.03.2016 |

Olen tehnyt epäitsekkään päätöksen, ruveta toimimaan hyvän lähettiläänä. En sotke kuvioon jeesusta, enkä saatanaa, mutta otan tietoisen askeleen oikeudenmukaisuuden ja hyvyyden tielle.
Lahjoitan tavaroitani ilmaiseksi, mitä en tarvitse, muistan kehua kaikkia työkavereita, etenkin selän takana, enkä suostu kantamaan vihaa /negaatiota mukanani.
Miten luulette, että ympäristö reagoi?
Mitkä ovat toimintani seuraukset?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvyys on tietoinen valinta.

Olen useasti auttanut ihmisiä siten, etteivät he edes tiedä, kuka heitä auttoi.

Minä ainakin saan siitä hyvän mielen myös itselleni. Onko se nyt sitten loppujen lopussa itsekästä, lie saivartelua.

Itsekkyys mielletään yleensä negatiiviseksi asiaksi. Terve itsekkyys on kuitenkin elinehto ja ilman sitä ei meitä ihmisiä edes olisi (vrt. mielihyvä, syöminen, seksi, lisääntyminen, jne.). :)

Vierailija
62/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eteenkään käyttäen perusteena sitä miten sinä käyttäydyt heitä kohtaan."

Olen aina ihmetellyt sitä, miksi ihmiset käyttävät tätä jonkinlaisena perusteena jollekin. Miksi mä ilahtuisin siitä mistä joku toinen? Wtf? En minä ole sinä.

29

Mutta tämä antaa toisaalta juuri vapautta siitä ettei tarvitse yrittääkään toimia siten, että ilahduttaisi muita, vaan alkaa vain ilahduttaa itseään sillä mitä muille tekee. Koska vain siten ilahtuminen on varmaa, ja SAATTAA olla, että se toinenkin ilahtuu.

29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuo on mielenkiintoinen ajatus, että alkaisi miettiä voisinko ilahduttaa ITSEÄNI tekemällä muille hyvää. Vielä en ole ihan varma, minkätasoisia ne teot sitten voisivat olla, joista itse ilahtuisin vaikka toista ei vois vähempää kiinnostaa se mitä tein. Se olisi tietysti siinä rajana, että ketään en auta, jota se häiritsee, eli jos vain siis kuvittelisin olevani avuksi, mutta oikeasti tuottaisinkin jotain harmia. Mutta tämä tuntuu ihan käänteentekevältä ajattelumallilta, kiitos sinulle siitä kirjoittanut! Miksei lapsillekin opeteta tätä, että muista aina, että tekosi ilahduttavat ITSEÄSI, ja sitten opetettaisiin myös se, mikä sorsii muita, että sellaisella ei kuitenkaan pidä itseään ilahduttaa, vaan aina vaan jankutetaan muiden ilahduttamisella.

29

Ole hyvä vain, ja yritän kovasti olla saamatta hyvää mieltä kiitoksestasi... ;)

Olen samaa mieltä, että eteenkin lapsille tulisi opettaa terveen itsekkyyden tärkeyttä elämässä. Aina opetetaan, että "tee toiselle niin kuin toivot itsellesi tehtävän". Samaan aikaa kuitenkin vähintäänkin rivien välissä opetetaan, että omasta hyvinvoinnista huolehtiminen on itsekästä. Mielestäni lapsille tulisi em. lauseen lisäksi aina opettaa myös, että "... ja tee myös niin itsellesi, äläkä odota muiden tekevän sitä sinulle". Eli aivan samoja ajatuksia mitä sinulla oli jo aikaisemmissa viesteissäsi. 

Vierailija
64/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisteja tämäkin ketju täynnä, jotka nauttii muiden valintojen vääräksi osoittamisesta.

Vierailija
65/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienilläkin asioilla voi tuoda hyvää esiin. Ei tarvitse uhrata itseään kokonaan, vaan pienilläkin asioilla on merkitystä.

Vierailija
66/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

narsisteja tämäkin ketju täynnä, jotka nauttii muiden valintojen vääräksi osoittamisesta.

Sinun pitäisi olla onnellinen siitä, että joku kertoo sinulle, ettei kenenkään edessä tule uhrautua. Mutta se ei estä tekemästä hyvää. Kunhan vain teet hyvää siksi, että SINULLE tulee hyvä mieli. Eikö tämä ole hyvä asia?

29