Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan alkaa levittämään vain hyvää ympärilleni.

Vierailija
27.03.2016 |

Olen tehnyt epäitsekkään päätöksen, ruveta toimimaan hyvän lähettiläänä. En sotke kuvioon jeesusta, enkä saatanaa, mutta otan tietoisen askeleen oikeudenmukaisuuden ja hyvyyden tielle.
Lahjoitan tavaroitani ilmaiseksi, mitä en tarvitse, muistan kehua kaikkia työkavereita, etenkin selän takana, enkä suostu kantamaan vihaa /negaatiota mukanani.
Miten luulette, että ympäristö reagoi?
Mitkä ovat toimintani seuraukset?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yrittänyt samaa! En vain ole onnistunut joka kerta tuntuu että homma kaatuu siihen että huomaan tulleeni hyväksikäytetyksi kukaan ei arvosta yhtään tai edes kiitä. Tulee vaan sitten ajateltua että miksi mun pitäisi olla hyvä ja kiltti ihmisille kun eivät muutkaan ole ja heillä näyttää menevän oikein hyvin ehkäpä jopa siitä syystä. Minusta on ihanaa kun saan omilla sanoilla ja teoilla jonkun oikeasti ilahtumaan ja hyvälle tuulelle mutta kukaan ei näytä ajattelevan yhtään miltä musta tuntuu tai mikä mua voisi ilahduttaa niin se tekee tästä välillä aika raskasta mutta yritän silti! Olen ihan aidosti kiltti ihminen ja joo minua on liijan helppo käyttää hyväksi mulle on sanottu että mulla on vähän lapsenkaltainen ajatusmaailma (en siis ole jälkeenjäänyt jota joku kuitenkin ehdottaa) olen leikkisä ja innostun uusista asioista ihan täysillä. Jos jollain on antaa hyviä neuvoja miten saisin pidettyä pääni enkä antaisi negatiivisten ihmisten lannistaa olisin kiitollinen!

Vierailija
22/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon yrittänyt samaa! En vain ole onnistunut joka kerta tuntuu että homma kaatuu siihen että huomaan tulleeni hyväksikäytetyksi kukaan ei arvosta yhtään tai edes kiitä. Tulee vaan sitten ajateltua että miksi mun pitäisi olla hyvä ja kiltti ihmisille kun eivät muutkaan ole ja heillä näyttää menevän oikein hyvin ehkäpä jopa siitä syystä. Minusta on ihanaa kun saan omilla sanoilla ja teoilla jonkun oikeasti ilahtumaan ja hyvälle tuulelle mutta kukaan ei näytä ajattelevan yhtään miltä musta tuntuu tai mikä mua voisi ilahduttaa niin se tekee tästä välillä aika raskasta mutta yritän silti! Olen ihan aidosti kiltti ihminen ja joo minua on liijan helppo käyttää hyväksi mulle on sanottu että mulla on vähän lapsenkaltainen ajatusmaailma (en siis ole jälkeenjäänyt jota joku kuitenkin ehdottaa) olen leikkisä ja innostun uusista asioista ihan täysillä. Jos jollain on antaa hyviä neuvoja miten saisin pidettyä pääni enkä antaisi negatiivisten ihmisten lannistaa olisin kiitollinen!

Hyvän tekeminen kannattaa laajentaa koskemaan koko elämää. On tärkeää, että sanoo ja tekee hyviä tekoja niille läheisille ihmisille, mutta yhtä tärkeää on tehdä oikeamielisiä/ hyviä tekoja myös yhteiskunnan jäsenenä ja luontoa kohtaan. Yleensä mekaaninen päätös laittaa hyvä kiertoon, ei ksnna pidemmälle, mikäli ei ole miettinyt ja ajatellut asiaa läpi. Toisille tässä toimii uskonto. Ap ilmoitti jo, ettei dotke uskontoa mukaan. Epäilen päätöksen kestävyyttä ilman uskontoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin kovasti seksiä, voitko auttaa minua ?

Heräsi tuosta ajatus kiltteyden hyväksi käytöstä.

Hyvällä auttajalla on omat rajat. Hyvä auttaja ei ole hyväksikäytettevä. Hän ei suostunsellaiseen. Hän auttaa omissa rajoissaan..

Seksiin antaminen ei mielestäni kuulu tuohon hyvän jakamiseen. Hyvän jakamiseen kuuluu ulkopuolella oleva, mutta ei liian koskettavat asiat.

Onhan noita uhrautujiakain.

Uhrautuminen on aivan eri asia kuin hyvän jakaminen tai auttaminen.

Hyvän jakajalla on ryhti kohdillaan ja itsetunto.

Vierailija
24/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviesti on naisille tyypillistä haihattelua.

"Sä voit puhuu mitä vaan, mut teot ne lasketaan."

Vierailija
25/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole pireellista, jos mietit, mitä siitä saat? Kuulostaa ihan oman kilven kiillotukselta minusta. Olen myös hyvän puolella, mutta minusta hyvää tähän maailmaan haluavien täytyy ymmärtää, että odottamalla saavansa jotain vastinetta he ovat hakoteillä. Jos joku vastaa pahasti sinulle ap niin oikeasti hyvää luot maailmaan jos kykenet kääntämään sen nyrpeilijän puolellesi etkä ole heti puhumassa selän takana hänestä pahaa, miten ei osannut olla jotain mitä odotit.

Vierailija
26/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pireellista siis oireellista!

25

Vierailija
27/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole pireellista, jos mietit, mitä siitä saat? Kuulostaa ihan oman kilven kiillotukselta minusta. Olen myös hyvän puolella, mutta minusta hyvää tähän maailmaan haluavien täytyy ymmärtää, että odottamalla saavansa jotain vastinetta he ovat hakoteillä. Jos joku vastaa pahasti sinulle ap niin oikeasti hyvää luot maailmaan jos kykenet kääntämään sen nyrpeilijän puolellesi etkä ole heti puhumassa selän takana hänestä pahaa, miten ei osannut olla jotain mitä odotit.

Miksi hyökkäät ap:n kimppuun?

Vierailija
28/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pahuus pitää kohdata, eikä vain lässyttää hyvyydestä. Ei se auta mitään. Pahuutta /vääryyttä kohtaan on oltava järeät keinot.

T. Myös hyvän puolella.

Juuri näin ajattelivat noitavainojen syyttäjät. Juuri noin ajattelivat toisinajattelijoita vankileireille lähettäneet stalinistit. Juuri noin ajattelivat Mccarthyistit usan kommunistivainojen aikana. Juuri noin ajattelivat natsit. Pahuutta vastaan uskoivat hyökkäävänsä ja uskvat, että siihen tarvitaan järeät aseet. Oikeasti enemmän hyötyä olisi ollut siitä kun olisivat tarkastelleet omaa toiminaansa ja sen kestävyyttä.

Minusta tuo pahuuden kohtaaminen ei tarkoita tuota. Vaan että asettaa itsensä alttiiksi hyvän eteen. Esim. juutalaisia natseilta piilottaneet ihmiset, katolisen kirkon pedofiilejä paljastaneet toimittajat... Näitä esimerkkejä ei kyllä tule heti niin paljon mieleen :/

Vierailija
29/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyökkäsinkö? En ajatellut sitä niin. Epäilen vain, että ap aloittaa projektin siksi, että haluaa/toivoo/odottaakin, että muut tuottavat HÄNELLE hyvää mieltä. Ja pettyy kun niin ei käy. Koska mites hän sitten ajattelee muista?

Vierailija
30/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi yllättynyt, jos kukaan ei haluaisi tai osaisi keskustella aidosta hyvän levittämisestä ympärilleen, koska siitä ei ole kysymys. Aloittajan takoitus on saada muut tuottamaan hänelle hyvä mieli ja haukkumaan niitä, jotka eivät ilahdu oikein. Jos olisitte oikeasti hyvän ympärillenne levittämisen asialla osaisitte sanoa jotain järkevää minulle, joka olen hiukan pettynyt ihmisiin, jotka sanovat tarkoituksenaan olla levittää hyvää ympärilleen. Suoraan sanottuna en pidä teitä (vielä) minään. Mitäs siihen sanotte? Vieläkö haluatte levittää hyvää ympärillenne vai joko alkoi tuntua ihan paskalta hommalta? Mä vain testaan aitouttanne. Saisitte olla kiitollisia. Olen sparraajanne.

29

Vierailija
31/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyökkäsinkö? En ajatellut sitä niin. Epäilen vain, että ap aloittaa projektin siksi, että haluaa/toivoo/odottaakin, että muut tuottavat HÄNELLE hyvää mieltä. Ja pettyy kun niin ei käy. Koska mites hän sitten ajattelee muista?

Ja tähänkin joku antoi alapeukun. Aika epäloogista. Sehän levittää vain pahaa mieltä ympärilleen, eli olet siis minun kaltainen alapeukkuinesi?

29

Vierailija
32/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun päätäni et paskainen ap ainakaan kääntänyt että ilahtuisin lähettämästäsi hyvästä paskaakaan! Olet pelkkä oman kilpesi kiillottaja ja paskapää!!! Itsellesi haluat hyvää, etkä aidosti ajattele muita sen todistaa tämäkin aloituksesi ja ettet tule puolustamaan minua vaikka olen sparraajasi ja jos oikeasti tavoittelet jotakin hyvää niin kuuntelisit mitä sinulle sanotaan!!!!!

<3

29

Vierailija
33/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli pystyt tekemään muutoksen todella sisimpiäsi myöden, niin lopputulosta ei tarvitse arvata, vaan sen tietää: Sinusta tulee yksinkertaisesti onnellisempi ihminen, koska alat voimaan henkisesti paremmin.

Lyhyellä tähtäimellä en osaa lähipiirin reaktiota arvata, mutta pitkällä tähtäimellä henkisesti hyvinvoivat ihmiset levittävät henkistä hyvinvointia myös lähipiiriinsä. Mikäli kuitenkin olet aidosti itsesi kanssa sinut, ei muiden mielipiteellä ole loppupelissä paljoa merkitystä.

Itsesi takia muutos kannattaa tehdä, ei muiden. Minä pyrin samaan, mutta olen todellakin vasta muutoksen alussa, se sisäinen "sonta", vaan aina tuppaa helposti painamaan päälle ja tekemään ajatukset negatiiviseksi.

Vierailija
34/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 33:n kanssa, jos ap olisi aidosti haluamassa hyvää ei minun mielipiteilläni olisi merkitystä. Mutta nyt suhtaudutaan niin että minä hyökkään kun vain sparratakseni kyseenalaistan, eikä edes osata keskustella kanssani.

29

Vierailija
35/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä 33:n kanssa, jos ap olisi aidosti haluamassa hyvää ei minun mielipiteilläni olisi merkitystä. Mutta nyt suhtaudutaan niin että minä hyökkään kun vain sparratakseni kyseenalaistan, eikä edes osata keskustella kanssani.

29

Siis niin että niistä pitäisi loukkaantua. Vituttaa tuollaiset ns hyvää haluavat ihmiset, jotka loukkaantuvat, kun aiheesta kyseenalaistaa. Jos ei olisi kyseenalaistamiselle perusteluita sen voisi varmaan kertoa vastaamalla perusteluin, ei syyttää minua hyökkääjäksi ja alapeukuttaa. Noh, teinpähän teille kaikille ketjussa testin.

29

Vierailija
36/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi yllättynyt, jos kukaan ei haluaisi tai osaisi keskustella aidosta hyvän levittämisestä ympärilleen, koska siitä ei ole kysymys. Aloittajan takoitus on saada muut tuottamaan hänelle hyvä mieli ja haukkumaan niitä, jotka eivät ilahdu oikein. Jos olisitte oikeasti hyvän ympärillenne levittämisen asialla osaisitte sanoa jotain järkevää minulle, joka olen hiukan pettynyt ihmisiin, jotka sanovat tarkoituksenaan olla levittää hyvää ympärilleen. Suoraan sanottuna en pidä teitä (vielä) minään. Mitäs siihen sanotte? Vieläkö haluatte levittää hyvää ympärillenne vai joko alkoi tuntua ihan paskalta hommalta? Mä vain testaan aitouttanne. Saisitte olla kiitollisia. Olen sparraajanne.

29

Hyvän eteenpäin laittaminen on minulle itseisarvo, joten en muuta toimintatapaani tai suhtautumistani ympäristön mukaan.

ap

Vierailija
37/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa kuinka paljon vastustusta hyvyys saa!

Uskomatonta.

Vierailija
38/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

29

Hyvän eteenpäin laittaminen on minulle itseisarvo, joten en muuta toimintatapaani tai suhtautumistani ympäristön mukaan.

ap

Mutta eikö sun ole vähän pakko periaatteessa reagoida siihen? Siis en tarkoita että tarttee loukkaantua jos joku ei kiitä, mutta et kai ole joku kuuromykkä omaa raidettaan menevä junakaan, joka jättää paketin ovelle eikä reagoi siihen miten muut suhtautuvat?

29

Vierailija
39/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa kuinka paljon vastustusta hyvyys saa!

Uskomatonta.

En mä ainakaan vastusta hyvyyttä yhtään, vastustan pahuutta. Eli että määritellään itse niin, että koska minä olen hyvä ihminen ja teen hyvää niin saan mollata muita, jotka ovat huonoja ihmisiä, eivätkä kykene hyvään. Mutta eihän kellään tässä ketjussa ole mitään syytä loukkaantua, jos ette ole sellaisia.

29

Vierailija
40/66 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

29

Siis niin että niistä pitäisi loukkaantua. Vituttaa tuollaiset ns hyvää haluavat ihmiset, jotka loukkaantuvat, kun aiheesta kyseenalaistaa. Jos ei olisi kyseenalaistamiselle perusteluita sen voisi varmaan kertoa vastaamalla perusteluin, ei syyttää minua hyökkääjäksi ja alapeukuttaa. Noh, teinpähän teille kaikille ketjussa testin.

29

20 tässä. Olin päikkäreillä, joten en ehtinyt vastata. Kohta lähden ulos nauttimaan kauniista auringonpaisteesta. Olen kanssassi jossain määrin samaa mieltä. Hyvän levittäminen, jotta saisi itselleen hyvän mielen, on jossain määrin aika itsekästä. Mutta, jos haluaa tuottaa itselleen hyvän mielen tuottamalla toisille hyvää mieltä, mitä se haittaa. Jotkut tuottavat itselleen hyvän mielen syömällä suklaata, minä kohta lähtemällä lenkille aurinkoon.

Kun joskus tekee jonkun omasta mielestään hyvän teon, siitä nyt vain saa hyvän mielen itselleenkin, sitä sen kummemmin edes hakematta. Miksi se on keltään pois? En ala luetella omia tekemisiäni, koska täällä ne katsotaan joka tapauksessa sädekehän kiillotukseksi. Minä olen myös varovainen siinä, etten tule hyväksikäytetyksi ja olen aika tarkka, ketä pääsee liian lähelle. Vaikka annan jotain jollekulle, en ala silti ystäväksi, jos näen, että taustalla on toive saada lisää.