Mitä teillä on (tai oli) pääsiäisaterialla?
Meillä on huomenna kinkku :) Lammasta ollaan laitettu monena vuotena, mutta ei siitä kukaan tykkää niin paljon että pakonnomaisesti enää sitä laittaisin. Kinkkua sen sijaan kaikki käyvät napsimassa yölläkin.
Lisukkeina pottuja, tuoretta tilliä, parsaa, miniluumutomaatti- kevätsipulisalaatti, roippeiden kanssa seuraavalla aterialla uunijuureksia. Alkupaloina proosallisesti lasten toiveesta graavilohta ja tietysti munia, tehdään varmaankin jotkut taiteellisen näköiset viritelmät pikku lautasille juhlavuuden vuoksi.
Jälkkäriksi suklaamunia ja tuoreita vadelmia.
Loppuillasta juustoja, pähkinöitä ja lautapelejä.
Kommentit (63)
Riisipuuroa huomenna. Näin ateistina en vietä pääsiäistä, joten ihan sama mitä on "pääsiäisaterialla". Kunhan nyt jotain tulee syödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli kyläsavulohta, viiriäisen munia ja katkarapusalaattia alkupalaksi. Pääruoaksi karitsan sisäfilettä ja valkosipuliperunoita sekä salaattia. Jälkkäriksi pashaa, prinsessakakkua ja keksejä sekä kahvia.
Tänään oli grillattuja sisäfilepihvejä, itsetehtyjä lihkoperunoita ja grillattuja täytettyjä herkkusieniä. Raastesalaattia.
Huomisesta ruoasta ei tietoa. Mennään kylään.
Maanantaina kanaviilokkia ja riisiä.
Kun arki koittaa, niin pääsemme oikeinkirjoituskursseille.
Meillä oli karitsan sisäfilettä, minttukastiketta ja uunijuureksia, fetasalaattia. Jälkiruokana valkosuklaapasha (itse tehty, ei kaupan purkkeja).
Pääsiäisateriahan on vasta sunnuntaina, nyt on vielä paastonaika :)
Meillä syödään alkupalaksi graavilohirullia, pääruoaksi karitsan sisäfilettä ja perunoita jollain tavalla, jälkkäriksi pashaa ja mahdollisesti kilitsaa jos jaksetaan tehdä.
Pe oli savulammas, vokkivihannekset ja monipuolinen salaatti, juomana punaviini.
Tänään uunilohi ja muusi, tomaatilla ja kurkulla.
Huomenna valkosipuliperunat ja savulammasta, juomana punaviini.
Maanantaina joko sunnuntain jämät tai Saarioisten maksalaatikko.
Siis ahdatteko te pääsiäisenäkin? Eikö jouluöverit riitä? En tajua tällaista ollenkaan. Meillä syödään normaalia ja terveellistä ruokaa. Ihan pimeetä tollanen jatkuva syöminen.
Meillä syödään pääsiäissunnuntaina isommalla porukalla ja tarjolla olisi (olen itse kasvissyöjä):
- saaristolaisleipä lohitäytteellä
- karitsaa
- bataattiperunapyreetä
- pinaattikasvisrulla
- halloumi-juustoa paistettuna
- värikäs salaatti
- pasha
- kakku ja pääsiäisen juustokakku
Näiden kanssa sitten istutaan iltaa; pelaillaan ja seurustellaan!
Karitsan paistia, perunoita ja punaviinikastiketta, salaattina fetasalaatti. Myös lohta ja kermaviilikastiketta laitoin tarjolle. Jälkkärinä mämmi ja kerma.
Vierailija kirjoitti:
Siis ahdatteko te pääsiäisenäkin? Eikö jouluöverit riitä? En tajua tällaista ollenkaan. Meillä syödään normaalia ja terveellistä ruokaa. Ihan pimeetä tollanen jatkuva syöminen.
Meillä ollaan paastottu se 40 päivää, että kyllä. (Tiukka vege-linja, ei minkäänlaisia herkkuja)
Tarjolla oli Hasselbackan perunoita hollandaise-kastikkeella, porsaan ulkofileetä, salaattia ja tuoretta sämpylää. Jälkiruoaksi pashaa, mämmiä ja suklaamunia.
Itse en ole mikään keittiöihminen, perunatkin olen joskus saanut pohjaan poltettua... Meneillään on myös toista vuotta kestävä remontti, vauva on vielä pieni, joten sen kummempaa juhla-ateriaa en loihtinut. Jospa jo ensi vuonna olisi arki seesteisempää ja pääsisi täysillä nauttimaan juhlapyhistä ja niihin kuuluvista aterioista. :)
Tänään oli päivällä paistettu kokonainen broileri ja riisiä ja salaattia. Illalla paistettua lammasta ja riisin jämät plus salaattia. Jälkiruoaksi hedelmäsalaattia.
Kävin pizzalla. Jälkkäriksi ja iltapalaksi mämmiä ja yksi mignonmuna.
Sama perjantaina ja lauantaina. Huomenna syön ehkä makkaraa. Maanantaina voisi olla pizzaa ja mämmiä taas.
Tehtiin tänään pihvit ja vs perunat. Maustevoi ja salaatti kylkeen
Kokonainen broileri, joka kylläkin uunissa kutistui suunnilleen variksen kokoiseksi. Mutta hyvää oli.
🇺🇦🇮🇱
Grillattiin nakkeja pihalla plus oli perunasalaattia.
Ei mitään juhlavaa. Laitoin uunivuoan pohjalle purkillisen herkkusieniä ja päälle 3 broilerin koipi-reittä. Lisäksi riisiä ja kesäkurpitsa-kukkakaaliraaste öljy-viinietikkakastikkeessa.
Löytyy myös kinkkukiusaus ja pizza-aineet :)
N31
Monilla on valkosipuliperunoita
Kai ne on edes perunoista itse tehty
Eilen oli loimulohta ja kasviksia, tänään uuniperunoita ja huomenna pitsaa.
Tänään oli lohkoperunoita, itse tehtynä, ja loimulohta. Lisäksi salaattia jossa oli mm mozzarellaa, tummia rypäleitä, kirsikkatomaattia ja kurkkua sekä limekermaviilikastiketta. Jälkkärinä voisilmäpullat.
Huomenna teen burgundinpataa ja valkosipulikermaperunoita+salaattia, jälkkäriksi teen murutaikinapohjaisen, pinnalla myös, maitorahkatäytteisen (täytteessa myös vadelmahilloa joka tulee pohjan päälle ohueksi kerrokseksi) piirakan. Plus suklaamunia.
Ma teen kokonaisen yrttikuorrutetun broilerin riisin kera ja smetanalla höystettyjä vihanneksia. Jälkkärinä mämmiä ja pashaa.